Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ισραηλινοί, Τούρκοι και Βαλκάνιοι «ψηφίζουν» Θεσσαλονίκη

Περισσότεροι Ισραηλινοί σε σύγκριση με τις τελευταίες χρονιές στα ξενοδοχεία της πόλης, ενώ σημαντικά ήταν και τα νούμερα των Τούρκων

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Ένα καλός μήνας ήταν ο Ιούλιος για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, ενώ καλή είναι η εικόνα των προκρατήσεων και για τον μήνα Αύγουστο, που άρχισε σήμερα, σύμφωνα με τους ξενοδόχους, αλλά και για τον Σεπτέμβριο, τον κατεξοχήν «δυνατό» μήνα της πόλης λόγω ΔΕΘ.

Ειδικότερα, Ισραηλινοί και Τούρκοι φιγουράρουν στις πρώτες εθνικότητες που προτιμούν τη Θεσσαλονίκη αυτό το διάστημα του καλοκαιριού, ενώ ακολουθούν οι Βαλκάνιοι.

«Ο Ιούλιος ήταν ένας καλός μήνας» για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, ωστόσο τα τελικά νούμερα θα τα γνωρίζουμε αφού «κλείσει», όπως δήλωσε μιλώντας στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) κ. Ανδρέας Μανδρίνος. Σε ότι αφορά τον μήνα Αύγουστο, σύμφωνα με τον ίδιο, οι  προκρατήσεις φαίνονται ότι είναι καλές, κοντά στα περσινά νούμερα.

«Σημαντικά νούμερα Τούρκων στη Θεσσαλονίκη»

Ισραηλινοί και Τούρκοι βρίσκονται στις πρώτες εθνικότητες, ενώ ακολουθούν οι Βαλκάνιοι.

Μάλιστα οι Ισραηλινοί αλλά και οι Τούρκοι είναι πολλοί περισσότεροι φέτος συγκριτικά με τις τελευταίες χρονιές. «Είχαμε σημαντικά νούμερα Τούρκων στη Θεσσαλονίκη», όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μανδρίνος. Αν και δεν υπάρχουν ακόμα ακριβή νούμερα, σίγουρα ήταν λιγότεροι από του Ισραηλινούς ωστόσο κινήθηκαν περίπου στα ίδια νούμερα με τους Βαλκάνιους ίσως και λίγο παραπάνω.

Να αναφέρουμε ότι ο Ιούλιος ήταν ένας μήνας που ήταν και το Μπαϊράμι  και εκατοντάδες χιλιάδες Τούρκοι ταξίδεψαν από την Τουρκία.

Υπενθυμίζεται ότι την περσινή χρονιά και σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΞΘ, οι διανυκτερεύσεις Τούρκων επισκεπτών ήταν μειωμένες κατά 27,89%.

Σε ότι αφορά του Ισραηλινούς, τo 2022, οι Ισραηλινοί κατέλαβαν ξανά μετά τρία χρόνια την πρώτη θέση στον πίνακα των αλλοδαπών εθνικοτήτων που επισκέφθηκαν τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης με 126.247 διανυκτερεύσεις. Ωστόσο, το 2019 η συγκεκριμένη εθνικότητα είχε καταγράψει 185.946 διανυκτερεύσεις (πτώση 32,11% και σε απόλυτους αριθμούς μείωση 59.699 διανυκτερεύσεων).

Το καλοκαίρι αυξάνεται λίγο ο χρόνος διαμονής των επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη και κυμαίνεται μεταξύ 2-3 ημερών. Όπως εκτιμούν οι ξενοδόχοι, η Θεσσαλονίκη αποτελεί ένα «πέρασμα» για τους περισσότερους επισκέπτες προς άλλους προορισμούς, όπως η Χαλκιδική. Στη διάρκεια του ταξιδιού, κατά την άφιξη ή πριν την επιστροφή στις χώρες τους, βλέπουν και τη Θεσσαλονίκη.

Έχει ανοίξει πολύ η «ψαλίδα» μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας

Οι ξενοδόχοι πάντως, τονίζουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τις αεροπορικές συνδέσεις και τις αφίξεις στην πόλη. «Ακόμη και να είναι περισσότερες από πέρυσι, έχουμε ακόμη μπροστά μας πολύ δρόμο για να είμαστε ικανοποιημένοι από αεροπορικές αφίξεις, πόσο μάλλον από προορισμούς που δεν έχουν αυτήν τη στιγμή απευθείας σύνδεση με Θεσσαλονίκη», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Μανδρίνος.

Επίσης, ο ίδιος αναφέρει ότι έχει ανοίξει η «ψαλίδα» από την Αθήνα, τόσο στο έσοδο ανά δωμάτιο όσο και στις αεροπορικές αφίξεις. «Είναι φυσιολογικό γιατί η Αθήνα προβάλλεται, την Αθήνα βλέπει και ξέρει ο κόσμος. Η Θεσσαλονίκη, αντίθετα, δεν προβάλλεται, οπότε είναι φυσιολογικό να έχει ανοίξει η «ψαλίδα» πλέον σε νούμερα πολύ μεγάλα», τονίζει σημειώνοντας ότι δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλο το «άνοιγμα» μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Καλά τα μηνύματα για τη ΔΕΘ

Ο Σεπτέμβριος είναι ένας μήνας που παραδοσιακά σημειώνονται υψηλές πληρότητες στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας του σημαντικού γεγονότος της ΔΕΘ. Η εικόνα, όπως καταγράφεται αυτήν την στιγμή με βάση τις προκρατήσεις, είναι ότι οι προκρατήσεις είναι καλές για τα δυο Σαββατοκύριακα της ΔΕΘ. Οι ξενοδόχοι εκτιμούν ότι θα υπάρχει κίνηση, μια φυσιολογική για τη Θεσσαλονίκη κίνηση, όπως συμβαίνει πάντα την περίοδο της Έκθεσης.

Ψηλά η Θεσσαλονίκη στους δείκτες ικανοποίησης πελατών των ξενοδοχείων

Πάντως να σημειώσουμε , ότι σύμφωνα με το τελευταίο στατιστικό δελτίο του INSETE για τον Ιούνιο του 2023, το οποίο βασίζεται αφενός σε δημόσια διαθέσιμες πηγές και σε στοιχεία που μας παρέχουν διάφοροι φορείς, οι πελάτες των ξενοδοχείων ανεβάζουν «ψηλά» τη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, στους Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ανταγωνιστικών πόλεων, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κωνσταντινούπολη με 84%, στη δεύτερη θέση η Θεσσαλονίκη η Μπολόνια και η Βαρκελώνη με 83% αντίστοιχα. Ακολουθούν η Αθήνα με 82% και με η Ρώμη με 81% αντίστοιχα.

Στην κατηγορία σχέσης ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκονται η Κωνσταντινούπολη με 91% και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη με 90%, η Σμύρνη με 84%, η Αθήνα με 83% και η Ρώμη με 82%. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 90% και ακολουθούν η Κωνσταντινούπολη με 89% και η Ρώμη με 88%. Στην κατηγορία της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κωνσταντινούπολη με 94%, στη δεύτερη θέση η Θεσσαλονίκη με 92% και ακολουθεί η Σμύρνη με 89%. Στην κατηγορία της καθαριότητας στην πρώτη θέση βρίσκονται η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Κωνσταντινούπολη με 93% αντίστοιχα.

Στην κατηγορία της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κωνσταντινούπολη με 96%, στην δεύτερη θέση η Θεσσαλονίκη με 93% και στην τρίτη θέση η Αθήνα και η Βαρκελώνη. Στην κατηγορία φαγητού ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 94%.

Όπως διευκρινίζει το Insete, ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI®) καθώς και οι επιμέρους δείκτες ικανοποίησης πελατών των ξενοδοχείων, που υπολογίζεται από την ReviewPro, εταιρεία που ειδικεύεται στην μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων. Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Δείκτες άνω του 80% δηλώνουν θετική εμπειρία. Oι δείκτες είναι ποιοτικοί και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση της εξέλιξης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Tα στοιχεία που παρουσιάζονται βασίζονται σε αξιολογήσεις από πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς αναλόγως διαθεσιμότητας. Συνεπώς, οι δείκτες αποτυπώνουν το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών.

Νέο λογότυπο για την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης

Την ανανέωση της εταιρικής ταυτότητάς της ανακοίνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

tha_logo.png

Το νέο λογότυπο της Ε.Ξ.Θ. συνδυάζει την ιστορία με τη δημιουργικότητα και την εξέλιξη της Θεσσαλονίκης και τιμάει τα αρχιτεκτονικά στοιχεία αυτής της πόλης που αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης του.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, το γράμμα “Θ”, σχεδιασμένο με μοντέρνο τόνο, έχει χρησιμοποιηθεί ως φόρος τιμής προς την πόλη. Παράλληλα, τα γράμματα “H” και “A” ξεπηδούν μέσα από το γράμμα “Θ”. Με αυτόν τον τρόπο, συμβολίζονται η έννοια της ενότητας αλλά και η αγάπη προς τη Θεσσαλονίκη μας. Η χρωματική παλέτα που έχει χρησιμοποιηθεί, συνδυάζει το κλασικό με το μοντέρνο, το αριστοκρατικό με το μίνιμαλ και το κύρος με τη φρεσκάδα. Τέλος, η ιστορία των εκατό και πλέον χρόνων της Ε.Ξ.Θ., τονίζεται μέσα στο σήμα με το “est.1914”.

Η νέα ταυτότητα έχει σχεδιαστεί από τη διαφημιστική εταιρεία “The Creatives” και εφαρμόζεται ήδη σε όλο το εταιρικό προφίλ της Ε.Ξ.Θ.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χ.Α. : Κλείνει ο «μαύρος» κύκλος της κρίσης
Την ίδια ώρα η μέση ημερήσια συναλλακτική δραστηριότητα εκτοξεύθηκε στα προ Lehman Brothers επίπεδα, 15 και πλέον χρόνια πίσω
Χ.Α. : Κλείνει ο «μαύρος» κύκλος της κρίσης