Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Κόκκινα» σημεία για πεζούς και οδηγούς από τροχαία - παρασύρσεις στη Θεσσαλονίκη

Ποια σημεία θεωρούνται επικίνδυνα για παρασύρσεις πεζών αλλά και για συγκρούσεις οχημάτων

Του Μιχαήλ Λιάπη

Πολύ συχνό φαινόμενο είναι πλέον οι παρασύρσεις πεζών και, δυστυχώς, ορισμένες φορές θανατηφόρες, ενώ καθημερινό φαινόμενο είναι οι μικροσυγκρούσεις οχημάτων τόσο σε περιφερειακή οδό και Εθνική Οδό αλλά και στις γειτονιές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. ‘Όπως είπαν γνώστες του αντικειμένου, που μίλησαν στο “ΤyposThes” η κυριότερη αιτία των όσων συμβαίνουν είναι ο ανθρώπινος παράγοντας.

Παρασύρσεις πεζών ακόμα στην ΠΑΘΕ

Παρασύρσεις πεζών, όπως είπαν πηγές που μίλησαν στο “ΤyposThes”, σημειώνονται ακόμα και στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών. “Συνήθως θανατηφόρες, έχουμε ακόμα  στην Περιφερειακή οδό, στην Ε.Ο. Θεσσαλονίκης Μουδανίων αλλά ακόμα και στην ΠΑΘΕ”,όπως υπογράμμισαν.

“Επικίνδυνες” γειτονιές και δρόμοι της Θεσσαλονίκης

 Όσον αφορά τώρα το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, “επικίνδυνες” οδοί για παρασύρσεις πεζών είναι η οδός Λαγκαδά, η Εγνατία, η  Τσιμισκή, η οδός Παπαναστασίου, η Λεωφόρος Νίκης - ύψος Λευκού Πύργου “και γενικότερα οι μεγάλοι δρόμοι όπου οι πεζοί δεν έχουν την υπομονή να περιμένουν”, υπογράμμισαν πηγές. Όπως είπαν, γενικότερα κίνδυνος για παράσυρση υπάρχει σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες όπου οι πεζοί δεν θα κάνουν υπομονή για να περάσουν από το φανάρι και να διασχίσουν την διάβαση πεζών αλλά θα περάσουν σε απόσταση 20 μέτρων μακριά προκειμένου να μην περπατήσουν παραπάνω.  Παράλληλα, όπως υπογράμμισαν οι αξιόπιστες και άριστα ενημερωμένες πηγές του “ ΤyposThes” άλλα μέρη όπου σημειώνονται παρασύρσεις πεζών - κυρίως παιδιών- είναι περιοχές της Καλαμαριάς και του Ευόσμου, όπου είναι γενικότερα πιο αραιοκατοικημένες και παίζουν παιδιά. Όμως,  όπως τόνισαν το ευτύχημα είναι ότι δεν υπάρχουν συνήθως βαριοί τραυματισμοί καθώς τα οχήματα δεν κινούνται με μεγάλες ταχύτητες.

dromos-pezoi-parasyrsi-tsimiski_4.jpg

«Διασχίζουν τον δρόμο χωρίς καν να κοιτάξουν»

Το πιο σύνηθες σημείο που σημειώνονται παρασύρσεις πεζών, όπως επισήμαναν πηγές, είναι η συμβολή των Εγνατία & Μενεξέ στο ύψος της αγοράς Καπάνι απέναντι από την Εκκλησία “Παναγία Χαλκέων”. Τα θύματα, επί το πλείστον άτομα ηλικιωμένα, που έχουν επισκεφτεί - ψωνίσει από  την ιστορική αγορά του κέντρου της Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία με ψώνια και καροτσάκια λαϊκής ανα χείρας, διασχίζουν την οδό Εγνατία με κατεύθυνση βόρεια χωρίς να κοιτάξουν αν έρχεται κάποιο όχημα.

Συνήθως, όπως είπαν πηγές στον “ΤyposThes” τα άτομα που πέφτουν θύματα παράσυρσης είναι άτομα ηλικιωμένα που έχουν μειωμένη κινητικότητα αλλά και παιδιά που θα πεταχτούν στο οδόστρωμα.

dromos-pezoi-parasyrsi-tsimiski_2.jpg

Οι προβλεπόμενες από τον νόμο ποινές για τους... πεζούς

Ο νομοθέτης, όπως αυτό αναφέρεται ρητά στο άρθρο 38 του ΚΟΚ, είχε προβλέψει διοικητικά πρόστιμα για τους πεζούς στην περίπτωση που αυτοί δεν τηρούν τους κανόνες κυκλοφορίας, ωστόσο πολύ σπάνια έως ποτέ θα συναντήσει κανείς κάποιον εκπρόσωπο του νόμου να βεβαιώνει παράβαση σε πεζό. Το πρόστιμο που προβλέπεται πάντως ανέρχεται στο χρηματικό ποσό των 40 ευρώ.

Επικίνδυνα σημεία για συγκρούσεις οχημάτων

Παράλληλα, όπως εξήγησαν ειδικοί επί του θέματος στο “ΤyposThes”, τα “κόκκινα” σημεία που σημειώνονται συχνά συγκρούσεις οχημάτων με θανατηφόρο αποτέλεσμα στη Θεσσαλονίκη είναι κυρίως  η  Ε.Ο Θεσσαλονίκης - Μουδανιών, η Περιφερειακή οδός και η Εγνατία οδός. Ωστόσο στους παραπάνω δρόμους σχεδόν καθημερινά σημειώνονται και τροχαία ατυχήματα υλικών ζημιών. Συγκεκριμένα, όπως είπαν συχνά σημειώνονται συγκρούσεις οχημάτων στην Περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης στο ύψος του “Τούνελ”.  Ένας άλλος επικίνδυνος δρόμος είναι ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης -Σερρών ( ύψος “Σοφούλας” για τους παλαιότερους), υπογράμμισαν. Αναφορικά με τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων όπως υπογράμμισαν είναι η υπερβολική ταχύτητα - πόσο μάλλον όταν έχει βροχή διότι αυξάνεται η απόσταση φρεναρίσματος και “γλιστράει”.

Κόκκινα σημεία για συγκρούσεις μέσα στη Θεσσαλονίκη

Ειδικοί, που μίλησαν στο “ΤyposThes” επισήμαναν και τα «κόκκινα» σημεία εντός πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης που συμβαίνουν τακτικά τροχαία ατυχήματα. Όπως είπαν επικίνδυνα σημεία είναι  η συμβολή των οδών Σόλωνος & 28ης Οκτωβρίου στην ανατολική πλευρά της πόλης, η συμβολή των οδών Μακεδονίας & Πατρ. Γρηγορίου Ε΄επίσης ανατολικά και η οδός Τάκη Οικονομίδη στο ύψος του κτιρίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Δυτικά τώρα όπως υπογράμμισαν, επικίνδυνο σημείο είναι η οδός 28ης Οκτωβρίου & Δενδροποτάμου στο ύψος του γηπέδου των Αμπελοκήπων.

Τέλος όπως τόνισαν πηγές στον “ΤyposThes” πρόβλημα με μη τήρηση του ΚΟΚ έχουν παρατηρήσει οι αρχές και από μερίδα διανομέων που κινούνται στην πόλη με μηχανάκια και έχουν εντοπιστεί να κυκλοφορούν σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους, να κινούνται αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας κλπ.

dromos-pezoi-parasyrsi-tsimiski_3.jpg

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δολοφονία Λυγγερίδη: Ξεκινά η απολογητική διαδικασία της δεύτερης ομάδας κατηγορουμένων
Σε εγκληματική οργάνωση οπαδών αποδίδεται η δολοφονία του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη τον περασμένο Δεκέμβριο
Δολοφονία Λυγγερίδη: Ξεκινά η απολογητική διαδικασία της δεύτερης ομάδας κατηγορουμένων