Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική: Το σχέδιο για νέο δρόμο 80χλμ απευθείας για 2ο πόδι

komvos-k16-dromos-ethniki

O άξονας θα ξεκινά με σύνδεση με την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης

Ένας νέος οδικός άξονας που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Σιθωνία στη Χαλκιδική είναι στα σχέδια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Αυτό σημείωσε μιλώντας στο πρώτο Southeast Europe Connectivity Forum, ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας.

Στη συνέχεια ο κ.Μπίλλιας μιλώντας στο ypodomes.com έδωσε σημαντικά στοιχεία για το ποιος είναι αυτός ο νέος οδικός άξονας. Όπως είπε πρόκειται για έναν δρόμο με χαρακτηριστικά ταχείας κυκλοφορίας ο οποίος θα συνδέει την Θεσσαλονίκη από την περιοχή της Πυλαίας και θα καταλήγει στην χερσόνησο της Σιθωνίας, στο κέντρο της Χαλκιδικής.

Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για ένα άξονα που θα ξεκινά με σύνδεση με την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Πυλαίας, θα συνεχίζει και θα περνά από Θέρμη, Ραιδεστό, θα συνδέεται με τον άξονα Θερμη-Γαλάτιστα, θα περνά από τον Πολύγυρο και τελικά θα καταλήγει στην Νικήτη.

Ο νέος οδικός άξονας θα είναι για μετακινήσεις ταχείας κυκλοφορίας με ισόπεδες διαβάσεις και αναμένεται να εξυπηρετεί χιλιάδες μετακινήσεις από Θεσσαλονίκη προς Σιθωνία στη Χαλκιδική δίνοντας εναλλακτικές διαδρομές σε πολλές τουριστικές περιοχές.

Συνολικά μιλάμε για έναν άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χιλιομέτρων στον οποίο θα γίνουν νέα τμήματα αλλά και σημειακές παρεμβάσεις αναβάθμισεις σε υφιστάμενα τμήματα.

Αυτή την περίοδο, όπως σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης, πραγματοποιούνται επαφές με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ξεκινήσουν οι πρώτες μελέτες και μόλις αυτές ολοκληρωθούν, τότε θα ξεκινήσει η εξεύρεση χρηματοδότησης. Με τις σημερινές συνθήκες, το έργο εκτιμάται πως θα υλοποιηθεί τμηματικά με την ολοκλήρωση του να φτάνει σε βάθος δεκαετίας.

Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου

Από το βήμα του SECF, ο κ. Μπίλλιας έκανε μνεια στα έργα τα οποία δρομολογεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αναπτυξιακή ώθηση. Ξεχώρισε ως το μεγαλύτερο έργο, όπως είπε στην ιστορία της περιοχής, που είναι «η ενοποίηση, ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χιλιομέτρων».

Στη συνέχεια, επεσήμανε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης, καθώς όπως είπε «έχει την τύχη να αποτελεί σταυροδρόμι δύο σημαντικότατων οδικών αξόνων: του ΠΑΘΕ -ο οποίος διασχίζει την Ελλάδα καθέτως- και της Εγνατίας Οδού -που διατρέχει την Ελλάδα οριζοντίως-. Απαιτείται όμως για την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ να κατασκευαστεί ο δεύτερος κλάδος του τμήματος Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι ο οποίος έχει καθυστερήσει σημαντικά».

Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΚΜ σημείωσε πως «η Θεσσαλονίκη διαθέτει επίσης λιμάνι, ένα λιμάνι το οποίο αποτελεί έναν από τους μεγάλους αναπτυξιακούς βραχίονες στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς αποτελεί εμπορευματική πύλη. Για αυτό τον λόγο πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο». Επίσης, ανέφερε ότι χρειάζονται και άλλα έργα, όπως, για παράδειγμα, η σιδηροδρομική Εγνατία, έργο το οποίο θα δώσει άλλη προοπτική στην ευρύτερη περιοχή.

Πηγή: ypodomes.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τέμπη: Πρόσβαση στη δικογραφία του ανακριτή Λάρισας ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ
Ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Βασίλης Κόκκαλης ζήτησε την πρόσβαση όλων των μελών της εξεταστικής επιτροπής στην δικογραφία των Τεμπών
Τέμπη: Πρόσβαση στη δικογραφία του ανακριτή Λάρισας ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ
Αυγενάκης: Με κοινή γραμμή Ελλάδα - Γαλλία στην αναθεώρηση της ΚΑΠ
«Στην Ελλάδα, βιώνουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης με τις τεράστιες πυρκαγιές στη Ρόδο και στον Έβρο, αλλά και με τη θεομηνία στη Θεσσαλία»...
Αυγενάκης: Με κοινή γραμμή Ελλάδα - Γαλλία στην αναθεώρηση της ΚΑΠ