Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε «κλειστό κλαμπ» με τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης

Είναι κατηγορίας GAO4 και αντίστοιχα τέτοια συστήματα τα συναντάμε σε μόλις 7 πόλεις της Ευρώπης

Εύσημα από την Κομισιόν πήρε για το Μετρό Θεσσαλονίκης η Ελληνικό Μετρό στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στα πλαίσια της 7ης συνεδρίασης Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020 όπου παρέστησαν και στελέχη από την DG Regio.

Στη συνάντηση, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, έγινε παρουσίαση της προόδου του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, δόθηκαν τα εύσημα και για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Ελληνικό Μετρό.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός συντήρησης-λειτουργίας έγινε με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Φορέα (ΣΔΙΤ), αλλά σε μια φάση και όχι σε δύο όπως γίνεται μέχρι σήμερα. Δηλαδή έγινε η εκδήλωση ενδιαφέροντος, δόθηκαν οι προσφορές και επελέγη αυτός ο οποίος έδωσε την χαμηλότερη τιμή και με βάση φυσικά τα κριτήρια που είχαν τεθεί στην προκήρυξη. Όπως αναφέρει η σύμβαση-ΣΔΙΤ όλα τα έσοδα από τη λειτουργία (εισιτήρια, διαφημίσεις, λειτουργίας δικτύων τηλεπικοινωνιών, εκμισθώσεις χώρων κ.α.) θα μαζεύονται από το Ελληνικό Δημόσιο και όχι το ανάδοχο σχήμα.

Από την άλλη ο ανάδοχος έχει ένα συμφωνημένο τίμημα το οποίο όμως για να το εισπράξει θα πρέπει να ικανοποιεί σειρά από αυστηρά κριτήρια. Για παράδειγμα να εκτελούνται τα δρομολόγια στη συχνότητα που έχει συμφωνηθεί, να είναι καθαροί και ευπρεπισμένοι οι σταθμοί και οι συρμοί, να υπάρχει το επιθυμητό επίπεδο ασφάλειας κ.α. Αν σε κάποια από τα κριτήρια το σχήμα αποτύχει, τότε θα μπορούν να εφαρμόζονται οι κατά περίπτωση ρήτρες που θα επιβάλονται μέχρι το ή τα κριτήρια να επιτευχθούν. Αυτή θα είναι και η μεγάλη διαφορά από το αντίστοιχο σύστημα της Αθήνας.

Σύμφωνα με πηγές με γνώση των έργων μητροπολιτικών σιδηροδρόμων, το Μετρό Θεσσαλονίκης με τη λειτουργία του μπαίνει στο “κλειστό κλαμπ” των πιο σύγχρονων συστημάτων μετρό της Ευρώπης. Όπως σημειώνουν το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι κατηγορίας GAO4 και αντίστοιχα τέτοια συστήματα τα συναντάμε σε μόλις 7 πόλεις της Ευρώπης. Πιο χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της γραμμής 5 του Μετρό του Μιλάνο, η κυκλική γραμμή του Μετρό της Κοπεγχάγης, οι νέες γραμμές σε Παρίσι και Λονδίνο.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κωνσταντινούπολη: Επεισόδια στην πορεία της Πρωτομαγιάς - Πάνω από 200 συλλήψεις
Εκτεταμένη χρήση δακρυγόνων από την αστυνομία, για να εμποδίσει διαδηλωτές να φθάσουν στην πλατεία Τάξιμ
Κωνσταντινούπολη: Επεισόδια στην πορεία της Πρωτομαγιάς - Πάνω από 200 συλλήψεις