Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μαθητές γνωρίζουν δυνατότητες του STE(Α)M μέσα από δωρεάν πρόγραμμα

Σήμερα ολοκληρώνεται στο Ανατόλια ο πρώτος κύκλος του «STEAMing the Future»

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Σάββατο πρωί και μαθητές δημοτικού από σχολεία της Θεσσαλονίκης μαθαίνουν για την μηχανική και τις αντισεισμικές κατασκευές χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως τα πλαστικά καλαμάκια, οδοντογλυφίδες, πλαστελίνες και…. marshmallows. Παράλληλα μαθητές γυμνασίου και λυκείου γνωρίζουν πώς λειτουργεί η πλατφόρμα thingsboard.

Ο πρώτος κύκλος του δωρεάν εκπαιδευτικού προγράμματος “STEAMing the Future” με φορέα υλοποίησης το Κολλέγιο Ανατόλια που απευθύνεται σε παιδιά που θέλουν να καλλιεργήσουν ψηφιακές δεξιότητες και δεξιότητες κριτικής σκέψης, ενώ στοχεύει και στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με την εκπαίδευση STE(Α)M / Science, Technology, Arts, Engineering, Mathematics και τα επαγγέλματα του μέλλοντος, ολοκληρώνεται την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2023.

steam.jpg

Τα παιδιά που πήραν μέρος είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα διαφορετικό μάθημα. Και αντί να κάθονται στο σπίτι μπροστά σε μια τηλεόραση, μπήκαν στην τάξη, απόκτησαν νέες γνώσεις, έκαναν νέους φίλους και έμαθαν τις δυνατότητες των τεχνολογιών αιχμής.

Στον Α’ Κύκλο δια ζώσης μαθημάτων στη Θεσσαλονίκη έκαναν εγγραφή:

-25 μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού από 13 διαφορετικά δημόσια σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης,

-και 25 μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου-Λυκείου από 14 διαφορετικά δημόσια σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης, καθώς και τρία ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της περιοχής. Τα τρία παιδιά που προέρχονται από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, φοιτούν σε αυτά με υποτροφία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μέριμνα και για τη μεταφορά των παιδιών.

steam2.jpg

«Γνωρίζουμε ότι η εκπαίδευση είναι σε ένα μεταβατικό στάδιο. Και ότι χρειάζεται τα παιδιά να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Στην λογική αυτή το σχολείο μας προσπαθεί να κάνει διάχυση των πρακτικών του και σε άλλα μέρη της Ελλάδας αλλά και σε άλλες κοινωνικές ομάδες. Σκεφτήκαμε να κάνουμε δράσεις με τις οποίες τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τεχνολογίες αιχμής», ανέφερε ο πρόεδρος του Κολλεγίου Ανατόλια Δρ. Πάνος Βλάχος με αφορμή την επέκταση του STEAMing the Future στη Θεσσαλονίκη με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση.

Αναφερόμενη στο πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2022, με την υποστήριξη του Ιδρύματος  Μποδοσάκη με χρονικό ορίζοντα τριετίας, η Δρ Ηρώ Κολιακου είπε πως στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά βιωματικά την τεχνολογία. Σημείωσε πως κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής του το παρακολούθησαν περισσότεροι από 300 μαθητές στη δια ζώσης ή στην online μορφή του, με περίπου το 62% να είναι αγόρια, και το 38% κορίτσια, το 89% των παιδιών που συμμετείχαν και στους τέσσερις (δύο διά ζώσης και δύο online) κύκλους του Προγράμματος φοιτούν σε δημόσια σχολεία,  ενώ συμπλήρωσε πως επεκτάθηκε στη Θεσσαλονίκη (με μαθήματα στο Anna Papageorgiou STEM Center του Κολλεγίου Ανατόλια) και πως οι δύο online κύκλοι προσέφεραν τη δυνατότητα σε παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας (Ηράκλειο Κρήτης, Κάρπαθο, Ρόδο, Αγρίνιο, Ορεστιάδα, Μυτιλήνη, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Λευκάδα) να γνωρίσουν την εκπαίδευση STEAM.

Το 2023-24, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Μποδοσάκη, θα προσφερθούν συνολικά δύο δια ζώσης κύκλοι μαθημάτων (Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη), ένας κύκλος online μαθημάτων και ένας κύκλος δωρεάν εργαστηρίων για εκπαιδευτικούς.

Να σημειωθεί ότι για τη Θεσσαλονίκη σύντομα θα ανακοινωθεί ο δεύτερος κύκλος στο πρώτο τετράμηνο του 2024.

«Ο Μποδοσάκης ήταν ταπεινής καταγωγής και στήριξε την πρόσβαση σε εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό το ίδρυμα στηρίζει πρωτοβουλίες για την προαγωγή παιδείας και την χορήγηση υποτροφιών. Έτσι αποφασίσαμε να στηρίξουμε και στο STEAMing in the future. Θεωρούμε σημαντικό το ότι ξεκίνησε από την Ξάνθη, μια περιοχή που έχει μαθητές από ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες», ανέφερε ο Σοφοκλής Δανάσης από το ίδρυμα Μπενάκη, ενώ σχολιάζοντας τα χαμηλότερα ποσοστά γυναικών στους τομείς της τεχνολογίας είπε πως προγράμματα όπως αυτό του Ανατόλια θα συνδράμουν ώστε να αλλάξει αυτή η εικόνα. Από την πλευρά της η Εύα Λιανού από το ίδρυμα Λάτση εστίασε στην διεύρυνση του προγράμματος στη Θεσσαλονίκη, ενώ υπογράμμισε πως το Ανατόλια είναι ένας αξιόπιστος φορέας για συνεργασία.

steam4.jpg

*Για την υποστήριξη του προγράμματος έχει δημιουργηθεί ο ιστότοπος  https://steamingthefuture.gr/ με πληροφορίες για τα μαθήματα, διδακτικό υλικό και προσεγγίσεις που είναι διαθέσιμες σε όλους τους εκπαιδευτικούς, καθώς και ιστορίες γυναικών που έχουν διαπρέψει στην επιστήμη τους και αποτελούν  θετικό πρότυπο για τα νέα κορίτσια.

Ο κάθε κύκλος μαθημάτων διαρκεί δύο Σαββατοκύριακα και αποτελείται από επτά μαθήματα. Οι θεματικές περιλαμβάνουν ενδεικτικά: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Ρομποτική και Αυτοματοποίηση, Διαδίκτυο Πραγμάτων, Σχεδίαση 3D, Ανάπτυξη Εφαρμογών, Μεγάλα Δεδομένα και Αναλυτική, Επιστήμη των Πολιτών. Στα παιδιά του Δημοτικού τα μαθήματα που προσφέρονται είναι: Υπολογιστική Σκέψη – Διασκεδάζοντας με Γρίφους, Ο Κόσμος της Μηχανικής, Βιωσιμότητα & Περιβάλλον – Το κλίμα αλλάζει, εμένα με νοιάζει, Τεχνητή Νοημοσύνη & Δημιουργικότητα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ