Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τέλος οι λαμαρίνες αύριο από Βενιζέλου - Εγνατία 17 χρόνια μετά

Οι δύο δρόμοι αποδίδονται πλήρως σε όλο το τμήμα τους στους Θεσσαλονικείς

Στην κυκλοφορία δίνονται αύριο Δευτέρα 29 Ιανουαρίου όλα τα τμήματα των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου που ήταν κλειστά λόγω των έργων για το μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς περιορίζεται το εργοτάξιο στο Σταθμό Βενιζέλου. Έτσι οι δύο κεντρικοί δρόμοι αποδίδονται στους πολίτες σε όλο το τμήμα τους μετά από 17 χρόνια.

Αναλυτικά, σε σχετική ανακοίνωσή της η Ελληνικό Μετρό αναφέρει:

«Τη Δευτέρα 29/1/2024, απελευθερώνεται ο χώρος που καταλάμβανε το εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης για την κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλος» και τα τμήματα του οδοστρώματος, στις οδούς Εγνατία και Βενιζέλου, θα αποδοθούν στην κυκλοφορία μέχρι το απόγευμα της ίδιας ημέρας.

Οι οδοί Εγνατία και Βενιζέλου θα επανέλθουν στη μορφή που είχαν πριν ξεκινήσουν οι εργασίες του Μετρό καθώς, στο εξής, η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Εγνατία θα διεξάγεται σε τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και σε τρεις λωρίδες σε όλο το μήκος της οδού  Βενιζέλου.

Το οδόστρωμα, στα τμήματα που καταλάμβανε το εργοτάξιο, αποκαθίσταται, τοποθετήθηκε η απαιτούμενη σήμανση, ενώ αναδιαμορφώθηκαν τα πεζοδρόμια για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των πεζών. 

Τις εργασίες της οριστικής αποκατάστασης των χώρων και της απόδοσης τους στην πόλη θα επιθεωρήσει ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με αρμοδιότητα τις Υποδομές, κ. Νίκος Ταχιάος στις 14.30 το μεσημέρι της Δευτέρας».

Υπενθυμίζεται πως όπως ανέφερε σε σχετικό ρεπορτάζ του το TyposThes από την στιγμή που άρχισαν οι πρώτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην συμβολή των οδών Βενιζέλου με Εγνατίας, την εποχή που μπήκαν οι αντιαισθητικές λαμαρίνες, μέχρι τα τσιμεντένια προστατευτικά και τα κάγκελα που υπάρχουν σήμερα, έχουν περάσει αρκετά χρόνια.

Δεκάδες ήταν τα καταστήματα που δεν κατάφεραν να επιβιώσουν και έβαλαν λουκέτο. Αυτά που άντεξαν, κρατούν… «μικρό καλάθι» για τα όσα θα αλλάξουν από το άνοιγμα της Εγνατίας και της Βενιζέλου.

«Δεν έχουμε δει ακόμη αποτέλεσμα. Τα έργα συνεχίζονται. Από την πλευρά που είναι το κατάστημά μου το πεζοδρόμιο είναι πολύ στενό, μόλις 1,25 πλάτος. Λένε ότι θα το φτιάξουνε από Δευτέρα, όμως δεν ξέρουμε ακόμη γιατί ακούστηκε πως αυτό θα αργήσει να γίνει. Πάντως δεν έχουμε δουλειά εδώ και χρόνια. Και το Μετρό όταν αρχίσει να λειτουργεί δεν θα μας ωφελήσει αν δεν προχωρήσει η επέκτασή του προς τα δυτικά. Αν πηγαίνει από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Καλαμαριά εξυπηρετεί μόνο μέρος της ανατολικής πλευράς της πόλης. Ερχόμενος κάποιος στην αγορά θα θελήσει να πάει στην Τσιμισκή, οπότε θα κατέβει ή στην Ναυαρίνου για να κατευθυνθεί προς τα κάτω ή στην Αγίας Σοφίας για να έρθει Αριστοτέλους. Από κει και πέρα ποδαράτος θα κατευθυνθεί στη στάση Βενιζέλου για να πάρει μετρό προς τα πίσω. Άρα το κομμάτι Εγνατίας από Βενιζέλου μέχρι Αριστοτέλους με κατεύθυνση προς τα δυτικά, το σημείο δηλαδή που είναι το δικό μου όπως και άλλα καταστήματα, δεν ωφελούνται», σημείωσε στο «ΤyposThes» ο κ. Αλέξανδρος Πυρίδης που έχει ενεχυροδανειστήριο επί της Εγνατίας.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως όταν λειτουργήσει η επέκταση προς τα δυτικά, τότε όσοι έρχονται από εκεί θα κατεβαίνουν στην Βενιζέλου για να πάνε μετά στην Τσιμισκή, οπότε ίσως έτσι να υπάρξει μεγαλύτερη κίνηση στα καταστήματά τους.

Την ελπίδα πως η λειτουργία του Μετρό θα φέρει περισσότερο κόσμο και κίνηση στο λιανεμπόριο έχει ο κ. Ιορδάνης Φραγκουλίδης διαθέτει έχει τσαγκαράδικο επί της Βενιζέλου. «Η οδός Βενιζέλου είναι ένας ταλαιπωρημένος δρόμος λόγω των εργασιών του Μετρό. Και σίγουρα υπάρχει πτώση της κίνησης όταν το εργοτάξιο είναι ακόμη εδώ ή και νωρίτερα όταν υπήρχαν οι λαμαρίνες. Ωστόσο στο συγκεκριμένο κομμάτι που είναι το κατάστημά μας, επειδή έκλεισε κομμάτι της Εγνατίας, περνούν τελευταία περισσότερο πεζοί. Ευελπιστούμε ότι το μετρό θα φέρει κόσμο. Το θέμα αν θα έχει αντανάκλαση αυτό και στο ταμείο των καταστημάτων», σημείωσε ο κ. Φραγκουλίδης.

Σε αύξηση της πελατειακής κίνησης ευελπιστούν και εργαζόμενοι σε κατάστημα ειδών ραπτικής και γάμου και βάφτισης επί της Βενιζέλου. Όπως μας είπε εργαζόμενη στο κατάστημα «τα προβλήματα των μαγαζιών στην περιοχή είναι πολλά όλα αυτά τα χρόνια λόγω των εργασιών για το μετρό. Ελπίζουμε ότι με το άνοιγμα των δρόμων και την απομάκρυνση των τσιμεντένιων προστατευτικών πως θα πάνε καλύτερα τα πράγματα και θα έρθουν περισσότεροι πελάτες».

Ξενοίκιαστα ακίνητα – Αυξήσεις στα ενοίκια

Αξίζει να σημειωθεί πως στην περιοχή αρκετά ακίνητα παραμένουν ξενοίκιαστα. «Στην πλευρά μας εδώ και 12 χρόνια ξενοίκιαστα και ούτε καν ενδιαφέρον για να μισθωθούν. Είναι και υψηλά τα ενοίκια. Αυτοί που έχουν καταφέρει να παραμείνουν είναι είτε ιδιοκτήτες ή οι ιδιοκτήτες τους είναι λογικοί και δεν ζητούν παράλογες αυξήσεις», σχολίασε ο κ. Πυρίδης.

Μάλιστα ανέφερε πως «στα 3μιση χρόνια που μεταφέρθηκαν οι λαμαρίνες στην κάτω πλευρά της Εγνατίας πέντε μαγαζιά έβαλαν λουκέτο».

Το τελευταίο διάστημα, όπως μας είπε, αρκετά συμβόλαια που γίνονται είναι μικρής διάρκειας, ενώ ήδη έχουν περάσει αυξήσεις 20-30% σε πολλά μισθωτήρια, με δεδομένη και την παράδοση του έργου εντός του 2024.

«Με δεδομένα την αυξημένη κίνηση από την έναρξη και των εργασιών για το flyover έτσι εκνευρισμένοι που είναι όλοι οι οδηγοί, αναρωτιέμαι αν θα έχουν διάθεση μέσα σε όλη αυτή την ταλαιπωρία που ζουν στο δρόμο, να δουν και μια ταμπέλα καταστήματος και να αποφασίσουν να αγοράσουν κάτι από αυτό», σχολίασε.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Σχολικά είδη για παιδιά απόρων οικογενειών στο Δήμο Παύλου Μελά
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσφέρουν καινούρια ή μεταχειρισμένα είδη, τα οποία βρίσκονται σε καλή κατάσταση
Θεσσαλονίκη: Σχολικά είδη για παιδιά απόρων οικογενειών στο Δήμο Παύλου Μελά