Διαχρονικά η Θεσσαλονίκη υπέφερε από τα αιωρούμενα σωματίδια, ωστόσο, οι εργασίες για το FlyOver, μεγέθυναν και εξάπλωσαν το φαινόμενο και σε περιοχές γύρω από το κέντρο.
Σύμφωνα με τον κ. Κώστα Γιουτίκα, Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Π.Κ.Μ, έχουν γίνει δεκαπέντε συγκεκριμένες προτάσεις από την περιφέρεια για να αντιμετωπιστούν όσο γίνεται οι επιπτώσεις, όπως το να εφαρμοστεί και πάλι η τηλεργασία στο δημόσιο, να μην κυκλοφορούν τα φορτηγά στους δρόμους ώρες αιχμής, κ.α.
«Αρχές του έτους είδαμε πολύ έντονες υπερβάσεις και πιο συχνές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, με κίνδυνο της δημόσιας υγείας», τόνισε ο κ. Γιουτίκας.
Όπως εξήγησε, μόνο στις πρώτες 15 ημέρες του Ιανουαρίου έγιναν επτά υπερβάσεις στα αιωρούμενα σωματίδια, σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα, όχι μόνο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε άλλες περιοχές, ενώ υπήρξαν και ανησυχητικά δεδομένα σε ό,τι αφορά άλλους ρύπους, όπως είναι το μονοξείδιο του αζώτου και του άνθρακα, που οφείλονται, σύμφωνα με τους επιστήμονες, στο μποτιλιάρισμα και στα καυσαέρια που εκλύονται από τα ΙΧ και τα υπόλοιπα οχήματα.
Ο σταθμός μέτρησης ατμοσφαιρικών ρύπων καταγράφει σημαντικές υπερβάσεις ακόμη και σε περιοχές, όπως η Καλαμαριά, που δεν είχαν ιδιαίτερο θέμα με τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν αρρυθμίες, και στεφανιαία νόσο, ενώ ερευνάται αν μπορεί να προκαλέσουν ακόμη και καρκίνο.
Πηγή: ertnews.gr