Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πήγε επίσημα 5 μήνες πίσω το Fly Over – Αποζημίωση στον ανάδοχο

Λόγω της καθυστέρησης έναρξης των εργασιών με ευθύνη του Δημοσίου

Η καθυστέρηση της έναρξης των εργασιών για το Fly Over έχει ως αποτέλεσμα και την πρώτη παράταση στην παράδοση του έργου για 5 μήνες και απόφαση που υπογράφει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έρχεται να επικυρώσει την ήδη ληφθείσα απόφαση, καθώς το έργο ήταν να ξεκινήσει τον περασμένο Ιούνιο, ωστόσο, μετά λόγω και των αυτοδιοικητικών εκλογών ξεκίνησε τον Νοέμβριο, κάτι που γεννά και αξιώσεις αποζημίωσης από τον ανάδοχο. 

Έτσι, δημοσιεύτηκε σήμερα Πέμπτη (8/2) στη Διαύγεια η σχετική απόφαση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται «λόγω της καθυστέρησης της έναρξης στην υλοποίηση των εργασιών των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στους χώρους κατασκευής του Έργου, που πραγματοποιήθηκε την 10-11-2023 αντί της 16-06-2023, μετατίθεται ισόχρονα η Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών από την 18-12- 2026 για την 14-05-2027».

Η απόφαση του Υπουργείου αναφέρει ρητά πως η υπαιτιότητα της καθυστέρησης έναρξης των εργασιών δεν οφείλεται στον εργολάβο του έργου, που ως αποτέλεσμα «συνιστά Γεγονός Αποζημίωσης».

Συγκεκριμένα αναφέρεται πως «Η καθυστέρηση της Ημερομηνίας Έναρξης Εργασιών, η οποία με τη σειρά της αναγκαστικά μεταθέτει την Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών, δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του ΙΦΣ.

Η μη οφειλόμενη σε υπαιτιότητα του ΙΦΣ καθυστέρηση της Ημερομηνίας Έναρξης Εργασιών αναφορικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στους Χώρους Κατασκευής του Έργου συνιστά Γεγονός Αποζημίωσης και συνεπάγεται απαλλαγή του ΙΦΣ από την υποχρέωση καταβολής ποινικών ρητρών κατά το χρονικό διάστημα από 18-12-2026 έως 14-5-2027».

Το ποσό που αιτείται ο ΙΦΣ ως αποζημίωση για αυξημένες δαπάνες λόγω Εκτιμώμενης Μεταβολής Κόστους Σύμπραξης και που συνίσταται στις πρόσθετες δαπάνες λόγω της καθυστέρησης έναρξης εκτέλεσης των Εργασιών, θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από τον ΙΦΣ και την εξέταση τους από την Αναθέτουσα Αρχή».

Δείτε ΕΔΩ την απόφαση που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια. 

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης πρότεινε 11 μέτρα για να αντιμετωπιστεί η αυξημένη κίνηση στην πόλη, λόγω των εργασιών του Fly Over.

Συγκεκριμένα ο κ. Αγγελούδης προτείνει:

  1. Επαναλειτουργία ενιαίου συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της κυβέρνησης που θα μεριμνά για ζητήματα που θα προκύπτουν από την κατασκευή του έργου.
  2. Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς πλατεία Δημοκρατίας, Αμφίδρομη της Δωδεκάνησου , δύο λωρίδες Σαλαμίνος προς Τσιμισκή,.
  3. Εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας που θα συνδέεται και με εντατικοποίηση αστυνόμευσης τόσο από δημοτική αστυνομία όσο και από τροχαία.
  4. Επαναλειτουργία λεωφορειοδρόμων σε Βασ. Όλγας Τσιμισκή και Μητροπόλεως με χρωματική σήμανση και αστυνόμευση.
  5. Πύκνωση δικτύου λεωφορειακών γραμμών με στόχο να βρίσκονται καθημερινά 450 αστικά στους δρόμους.
  6. Συνεχής έλεγχος διπλοστάθμευσης.
  7. Επαναφορά κώνων διαχωρισμού κυκλοφορίας, (τα γνωστά πασαλάκια) σε σημεία που είχαν εφαρμοστεί: Μητροπόλεως, Ερμού, Λ. Στρατού. Αυτό θα γίνει μόλις βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια. 
  8. Μέτρα για εύρυθμη κυκλοφορία δίκυκλων, με εύρεση χώρων στάθμευσης για μηχανές. Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.
  9. Τονισμός οριζόντιας σήμανσης διαβάσεων πεζών.
  10. Βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων ώστε να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία από κίνηση απορριμματοφόρων του δήμου. Μάλιστα έχει ζητηθεί κονδύλιο 5εκατ ευρώ από την κυβέρνηση για να καλυφθεί επιπλέον κόστος από την νυχτερινή εργασία .
  11. Δημιουργία περί των 1500 προσωρινών χώρων στάθμευσης που θα λειτουργήσουν την περίοδο εργασιών του Flyover. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος έχουν ζητήσει από την Διεύθυνση Βιώσιμης κινητικότητας την δημιουργία προσωρινών σταθμών στάθμευσης αυτοκινήτων με σύστημα park and ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus) ώστε να μειωθεί αριθμός οχημάτων που κινούνται στο κέντρο. Τα σημεία που σχεδιάζει τους χώρους στάθμευσης  είναι τα εξής: 
  • Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
  • Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη - 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Το reworks agora φέτος αναζητά την τέλεια (αν)ισορροπία
Μεγαλώνει σε διάρκεια και εστιάζει συνδυάζει μουσική και λόγο - Τι μας είπε ο Υπεύθυνος Σχεδιασμού και Παραγωγής Προγράμματος του συνεδριακού σκέλους
Θεσσαλονίκη: Το reworks agora φέτος αναζητά την τέλεια (αν)ισορροπία