Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πρόταση για μόνα, ζυγά ΙΧ στον Περιφερειακό - Ποιο το ωράριο του δακτυλίου

Πρόταση από τον Στέργιο Καλόγηρο για μονά - ζυγά στον Περιφερειακό

Την πρόταση καθίερωσης δακτυλίου με κυκλοφορία μονών - ζυγών για τα ΙΧ στον Περιφερειακό κατέθεσε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, ο επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη - Μακεδονίας, Στέργιος Καλόγηρος, ώστε να περιοριστεί η ταλαιπωρία λόγω των εργασιών για το Fly Over.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

Με την έναρξη των εργασιών στο flyover, η κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη έχει επιδεινωθεί σημαντικά, ενώ οι υφιστάμενες λύσεις δεν είναι επαρκείς για να αντιμετωπίσουν τις νέες ανάγκες.

Η δυσφορία των πολιτών έχει φτάσει στο απροχώρητο, και καθώς πλησιάζουμε στο καλοκαίρι, παραμένουν αβέβαιες οι εξελίξεις . Προτείνουμε, συνεπώς, στο Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης να εξετάσει τις παρακάτω προτάσεις για την ανακούφιση της κυκλοφοριακής κατάστασης:

  • Η πρώτη πρόταση αφορά στον περιφερειακό και  στη δημιουργία ενός δακτυλίου μονών-ζυγών στην κυκλοφορία των επιβατικών αυτοκινήτων, με την αριστερή λωρίδα να είναι διαθέσιμη μόνο για αυτοκίνητα και τη δεξιά λωρίδα να είναι αποκλειστικά για φορτηγά και επαγγελματικά οχήματα τα οποία θα μπορούν να τη διασχίζουν χωρίς περιορισμό μονών-ζυγών.
  • Η δεύτερη πρόταση εστιάζει στη διαχείριση της κυκλοφορίας για τα ΙΧ αυτοκίνητα που δεν θα διέρχονται από τον περιφερειακό δακτύλιο λόγω μονών-ζυγών. Αυτά τα οχήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν δύο εναλλακτικές διαδρομές, σύμφωνα με την προϋπάρχουσα μελέτη που έγινε πριν από την κατασκευή του περιφερειακού δακτυλίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης:

α) Λαμπράκη-Κασσάνδρου-Λαγκαδά από ανατολικά προς δυτικά (προτείνεται η δημιουργία παρακαμπτήριας παράπλευρης οδού από το τούνελ μέχρι τη Λαμπράκη)

β) Λαγκαδά-Αγίου Δημητρίου-Λαμπράκη από δυτικά προς ανατολικά (προτείνεται η χρήση εξωτερικής και εσωτερικής περιφερειακής από τη Λαγκαδά).

Φυσικά, πρέπει να ληφθούν μέτρα για τον έλεγχο και την αποφόρτιση των άνωθεν οδών από παρκαρισμένα οχήματα, ενώ πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην κυκλοφορία στους σηματοδότες.

 

Με αυτές τις αλλαγές, συμπληρωμένες από τα υπάρχοντα μέτρα αστυνόμευσης στις οδούς Καραμανλή-Εγνατία και Τσιμισκή, προβλέπουμε ότι θα επιλυθεί σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης που αντιμετωπίζουμε.

Η διάθεση του περιφερειακού δακτυλίου θα ενθαρρύνει τους πολίτες να συνεργαστούν με την προσπάθεια της κυβέρνησης να χρησιμοποιούν εναλλάξ τα αυτοκίνητά τους, πηγαίνοντας στη δουλειά ανάλογα με το αν το νούμερο κυκλοφορίας τους είναι  μονό ή ζυγό.

Αυτή η πρόταση είναι αυτονόητη, καθώς η στένωση του περιφερειακού λόγω της μείωσης μιας λωρίδας θα αναγκάσει τα οχήματα που τον διέρχονται να υποχωρήσουν, επιτρέποντας σε όλους να κυκλοφορούν με άνεση χωρίς να υποφέρουν από τη συμφόρηση.

Η επιβολή των κανόνων θα πρέπει να γίνει με κάμερες και η ενημέρωση θα πρέπει να γίνεται μέσω ηλεκτρονικών πινακίδων για τις ώρες που ο δακτύλιος λειτουργεί. Προτείνεται το ωράριο 7 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα.

Με αυτή την πρόταση, τα επαγγελματικά αυτοκίνητα θα μπορούν να κυκλοφορούν σε κανονικούς χρόνους, αποφεύγοντας την αύξηση των τιμών των υπηρεσιών και των προϊόντων λόγω της κυκλοφοριακής καταπόνησης.

Στηρίζουμε πλήρως την προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής προς κάθε κατεύθυνση, καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα αφορά όλους, ανεξαρτήτως πολιτικής εκπροσώπησης στο δημοτικό συμβούλιο.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ