Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Αναστάτωση με τις εργασίες στο Καπάνι - Τι λένε καταστηματάρχες

Τι λέει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, πώς επηρεάζονται τα καταστήματα και τι υποστηρίζει η ανάδοχος εταιρεία

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Αναστάτωση επικρατεί τις τελευταίες μέρες σχετικά με τις εργασίες ανάπλασης στο Καπάνι. Η νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης τονίζει πως το έργο πρέπει να παραδοθεί το συντομότερο δυνατόν. Οι επιχειρηματίες δυσανασχετούν με την πτώση της πελατειακής κίνησης λόγω των εργασιών, ενώ η ανάδοχος εταιρεία VALCON A.T.E. με ανακοίνωση της που έδωσε στη δημοσιότητα την Παρασκευή εξηγεί τους λόγους για τους οποίους ζητάει παράταση 421 ημερών.

«Ο συγκεκριμένος ανάδοχος έχει αναλάβει και άλλα έργα στο δήμο Θεσσαλονίκης. Και σε αυτά υπάρχουν ανάλογες καθυστερήσεις. Όμως επειδή δεν αφορούν στην καθημερινότητα του πολίτη όπως πχ μια Αγορά είναι λιγότερο επώδυνες για πόλη. Στο Καπάνι δεν εμπλέκεται κάποιος άλλος φορέας. Εκτιμούμε πως σημειώνονται καθυστερήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού. Η εταιρεία έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό εργατών και με αυτό το ανθρώπινο δυναμικό θέλει να κάνει τα έργα. Με εντολή μου θα δούμε όλες τις περιπτώσεις καθυστερήσεων και ειδικότερα για το Καπάνι θα πιέσουμε ώστε να ολοκληρωθεί γρηγορότερα το έργο. Διαφορετικά θα δημιουργηθεί πρόβλημα και για τους πολίτες που θα πηγαίνουν στην αγορά και θα έχουν τον κίνδυνο να πέσουν σε λακκούβες ή να περπατούν στις λάσπες ανάμεσα στα μηχανήματα», ανέφερε στο «ΤyposThes» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας κ Πρόδρομος Νικηφορίδης.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «το έργο έπρεπε να παραδοθεί μέσα στο Απρίλιο. Από όσο μας λένε στελέχη υπηρεσιών καθυστέρησε να ξεκινήσει με ευθύνη του δήμου. Όμως η ανάδοχος εταιρεία ζητάει παράταση 421 ημερών την οποία εμείς αρνηθήκαμε και προσπαθούμε να πιέσουμε για να παραδοθεί στα μισά ή στο 1/3 του χρόνου αυτού. Ως διοίκηση δεν νιώθουμε καλά να προσφέρουμε ένα τέτοιο περιβάλλον Αγοράς. Πρέπει το έργο να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί μέχρι το τέλος του έτους!».

«Υπάρχει κίνδυνος για ατυχήματα και είχαμε μείωση της πελατείας», λένε οι καταστηματάρχες

kapani.jpg

Προβληματισμένοι είναι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων της περιοχής που βλέπουν να πέφτει η πελατειακή κίνηση λόγω των εργασιών.

«Ο κόσμος δυσανασχετεί. Μας λένε πως αυτά γίνονται μόνο στην Ελλάδα. Πουθενά αλλού δεν πραγματοποιούνται εργασίες πρωί και μεσημέρι εν ώρα λειτουργίας της Αγοράς. Το κοινό ψωνίζει και στα 2,5 μέτρα το JCB σκάβει… Υπάρχει κίνδυνος για ατυχήματα… Αυτές οι δουλειές κατά την γνώμη μου πρέπει να γίνονται το απόγευμα, όταν τα καταστήματα θα είναι κλειστά ώστε να δουλέψουν άνετα οι εργάτες», δήλωσε στο «ΤyposThes» ο κ. Δημήτρης Καλογερόπουλος που διατηρεί ανθοπωλείο στο Καπάνι. Ο ίδιος σχολίασε πως «γίνεται καλή δουλειά αλλά είναι λίγοι οι εργαζόμενοι και δουλεύουν σε λάθος ώρες. Έτσι όπως τα βλέπω πιστεύω ότι σε ενάμιση χρόνο θα τελειώσουν οι εργασίες».

«Ο κόσμος αποφεύγει να έρχεται. Έχει μειωθεί η κίνηση… Τη μια μέρα έχει σκόνες, την άλλη λάσπες…. Με τέτοιες συνθήκες δεν θέλουν να ψωνίζουν και πάνε αλλού. Δεν ξέρουμε πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα. Βλέπουμε πχ ότι λένε πως θα έρθουν μετά από τρεις μέρες για μια εργασία και έρχονται μετά από 10-15 μέρες. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα τελειώσει το έργο», δήλωσε ο κ. Κρις που διαθέτει κατάστημα με ενδύματα στην περιοχή.

Τι λέει η ανάδοχος εταιρεία για την ανάπλαση

Η ανάδοχος εταιρεία, απαντώντας σε δημοσιεύματα που είχαν κυκλοφορήσει σε τοπικά ΜΜΕ, αναφέρει πως λόγω εργασιών της ΕΥΑΘ στην περιοχή και κατόπιν αιτήματος των καταστηματαρχών να μην αρχίσει το έργο σε περίοδο γιορτών, τελικά η έναρξη στις αρχές του ’23. Εξηγεί τους λόγους που ζήτησε παράταση εργασιών όπως και γιατί προχωράει το έργο την ώρα που τα καταστήματα βρίσκονται σε λειτουργία.

Όπως αναφέρει η εταιρεία VALCON A.T.E.: «Προς αποκατάσταση της αλήθειας σχετικά με ανακριβή δημοσιεύματα για καθυστερήσεις στο έργο της ανάπλασης στο Καπάνι, στη Θεσσαλονίκη:

Η σύμβαση υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2022, ύστερα από δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό, αλλά οι εργασίες ξεκίνησαν αρχές του 2023, μετά τις γιορτές, επειδή α) έπρεπε να προηγηθούν οι εργολαβίες της Ε.Υ.Α.Θ., με τις οποίες γίνεται αλλαγή του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης της περιοχής και β) ύστερα από απαίτηση των καταστηματαρχών να μην ξεκινήσει το έργο εντός των εορτών της περιόδου 2022 – 2023. Δηλαδή, για τουλάχιστον 180 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης η εταιρεία μας δεν μπορούσε να ξεκινήσει το έργο.

Κατά την εκτέλεση του έργου έχουμε αντιμετωπίσει, εντός του δικού μας χρονοδιαγράμματος μέχρι τώρα, χρονοβόρες και απρόβλεπτες πρόσθετες εργασίες αλλαγής και επισκευής φρεατίων και δικτύων του Ο.Τ.Ε, της Δ.Ε.Η αλλά και της Ε.Υ.Α.Θ. που δεν είχαν προβλεφθεί στη δική μας εργολαβία. Αυτό συνεπάγεται μεγάλο πρόσθετο χρόνο, στον οποίο, όχι μόνο εκτελούμε εμείς ως εταιρεία επιπλέον εργασίες αλλά και πρόσθετη καθυστέρηση διότι αναμένουμε τα εξειδικευμένα συνεργεία του Ο.Τ.Ε, της Δ.Ε.Η αλλά και της Ε.Υ.Α.Θ. να ολοκληρώσουν τις δικές τους εργασίες.

Για να διευκολύνουμε τους καταστηματάρχες, ώστε να μη χαθεί το εισόδημά τους κατά τη διάρκεια των εργασιών, δεν περιφράξαμε το εργοτάξιο και δεν απαγορεύσαμε την πρόσβαση σε αυτούς και τους πελάτες τους, όπως κανονικά θα έπρεπε, αλλά αναγκαστήκαμε να εργαζόμαστε και όσο τα καταστήματα τους βρίσκονταν σε λειτουργία λαμβάνοντας πρόσθετα μέτρα ασφαλείας. Το γεγονός αυτό επέφερε μεγάλη καθυστέρηση, ανεβάζοντας κατακόρυφα το εργατικό μας κόστος, διότι για κάθε έναν τεχνίτη ή μηχάνημα που εργάζεται απασχολείται ακόμη ένας για να διαφυλάττει τη σωματική ακεραιότητα των διερχομένων μέσα από το εργοτάξιο.

Στις 31.1.2024 υποβάλαμε στον Δήμο Θεσσαλονίκης αίτημα για παράταση 421 ημερών, από τις οποίες οι 390:

α) αφορούν τις δύο εργολαβίες της Ε.Υ.Α.Θ που προηγούνται της δικής μας,

β) συμπεριλαμβάνουν την αρχική καθυστέρηση των 180 ημερών,

γ) συμπεριλαμβάνουν τις περιόδους των εορτών που κατ΄ απαίτηση των καταστηματαρχών οι εργασίες διακόπτονται,

και οι υπόλοιπες 31 ημέρες οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Επί του πλήρως τεκμηριωμένου αιτήματος αυτού εκφράστηκαν θετικά, εγγράφως, τόσο η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Θεσσαλονίκης, όσο και η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή, που παρακολουθεί και χρηματοδοτεί το έργο.

Επειδή τα ανωτέρω αποδεικνύονται με δημόσια έγγραφα που είναι στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου.

Επειδή τα όσα δημοσιεύτηκαν σε τοπικά ειδησεογραφικά μέσα και sites της Θεσσαλονίκης σχετικά με δήθεν ευθύνη της εταιρείας μας για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου ανάπλασης στο Καπάνι, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Επειδή δεν κληθήκαμε ως εταιρεία να διατυπώσουμε τη δική μας θέση επί του θέματος ως επιβάλλει η δημοσιογραφική δεοντολογία, αντιθέτως κάποια sites δημοσίευσαν ή αναπαρήγαγαν το θέμα με τρόπο που θίγει την άριστη επαγγελματική φήμη και αξιοπιστία της εταιρείας μας κάνοντας λόγο για ΄΄έργα που δόθηκαν΄΄, υπονοώντας απευθείας αναθέσεις έργων (γεγονός αναληθές, καθώς τα έργα δεν δόθηκαν, αλλά μειοδοτήσαμε σε αυτά μετά από διαγωνισμό) ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις σε άλλα έργα (γεγονός επίσης αναληθές, καθώς τα εκτελούμε προσηκόντως).

Για τους ανωτέρω λόγους ζητούμε τη δημοσίευση του παρόντος προς αποκατάσταση της αλήθειας και επιφυλασσόμαστε κάθε νόμιμου δικαιώματός μας.

 

Με εκτίμηση

για τη VALCON A.T.E.

Κωνσταντίνος Βαλοδήμος

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος».

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

  •  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ενδοσχολική βία: Πάνω από 140 αναφορές στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας
Μέσα σε λιγότερες από τρεις εβδομάδες λειτουργίας η πλατφόρμα του υπουργείου έχει δεχθεί 148 αναφορές από γονείς και μαθητές
Ενδοσχολική βία: Πάνω από 140 αναφορές στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας