Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΣΑΣΘ: Το Τραμ στη Θεσσαλονίκη είναι υλοποιήσιμο και μπορεί να βρεθεί χρηματοδότηση

Τις προαπαιτούμενες ενέργειες, ώστε ένα δίκτυο τραμ για τη Θεσσαλονίκη να έχει τις βάσεις για να διεκδικήσει χρηματοδότηση από τη νέα προγραμματική περίοδο (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020), ολοκλήρωσε το ΣΑΣΘ, στο πλαίσιο του έργου ECOTALE. Συγκεκριμένα, από τις 12 ως και τις 14 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη οι εργασίες του διακρατικού, θεματικού εργαστηρίου που διοργάνωσε το ΣΑΣΘ, με επίκεντρο τη διαμόρφωση και εφαρμογή κατάλληλων πολιτικών για την εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους των μεταφορών.

Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, τόνισε τη σημασία του έργου ECOTALE για το ΣΑΣΘ και τη Θεσσαλονίκη, μέσω της ενίσχυσης των Δημοσίων Αστικών Συγκοινωνιών και των επενδύσεων σε μέτρα βιώσιμης κινητικότητας ως αποτελεσματική πολιτική μείωσης του συνολικού εξωτερικού κόστους των μεταφορών. «Για εμάς στο ΣΑΣΘ και για τη Θεσσαλονίκη, το συγκεκριμένο έργο (ECOTALE) έδωσε τη δυνατότητα να προωθηθεί στα όργανα της πολιτείας και της ΕΕ η επένδυση για τη δημιουργία δικτύου τραμ στο πολεοδομικό συγκρότημα και να τύχει χρηματοδότησης από νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στόχος μας, με την ολοκλήρωση του ECOTALE στις 30 Ιουνίου 2014, είναι να βρεθούν οι πόροι από τη νέα προγραμματική περίοδο για να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει το τραμ στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα λίγα χρόνια. Μάλιστα, έχουμε άριστη συνεννόηση και με την ‘Αττικό Μετρό ΑΕ’, που κατασκευάζει ήδη το μεγάλο έργο του μετρό στην πόλη μας, ώστε να συμβάλει για να αποκτήσει επιτέλους η Θεσσαλονίκη ένα δίκτυο δημοσίων αστικών συγκοινωνιών εφάμιλλο των πλέον σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων. Τραμ και μετρό δεν είναι ανταγωνιστικά, αλληλοσυμπληρώνονται. Και στόχος όλων μας είναι μαζί με τα αστικά λεωφορεία να αποτελέσουν τα κύρια μέσα μετακίνησης των Θεσσαλονικιών εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο κ. Παλαιστής. Ο κ. Παλαιστής επισήμανε, επίσης, ότι «το μέλλον είναι εδώ. Όλοι μαζί μπορούμε, μέσα από συλλογική και συντονισμένη προσπάθεια να δώσουμε στην πόλη της Θεσσαλονίκης αυτό που της αξίζει, μακριά από αγκυλώσεις και πολιτικές σκοπιμότητες. Το οφείλουμε στη νέα γενιά».

Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Ο διευθυντής του έργου, συγκοινωνιολόγος, Εμμανουήλ Βουγιούκας και οι συνεργάτες του ΣΑΣΘ παρουσίασαν το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Θεσσαλονίκης που εγκρίθηκε από το Συμβούλιο πρόσφατα, καθώς και τη συνέργεια των προτεινόμενων μέτρων με το νέο «Πακέτο Αστικής Κινητικότητας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που προωθεί τα ΣΒΑΚ ως προϋπόθεση για χρηματοδοτήσεις επενδύσεων από τα διαθρωτικά ταμεία και το Πρόγραμμα «Ορίζοντας 2020» στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Σημειώνεται ότι το έργο ECOTALE εκπονείται από το ΣΑΣΘ στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος διαπεριφερειακής συνεργασίας INTERREG IVC της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο έργο ECOTALE εξετάζονται μέτρα εσωτερίκευσης του εξωτερικού κόστους των μεταφορών και συμμετέχουν 9 εταίροι από 7 χώρες της ΕΕ (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Φιλανδία, Πολωνία, Ουγγαρία και Ελλάδα με το ΣΑΣΘ).

Το ΣΑΣΘ αποτελεί τη μοναδική αρχή αστικών συγκοινωνιών στην σύμπραξη του έργου. Σε αυτό το πλαίσιο η συνεργασία του ΣΑΣΘ με αντιστοίχους φορείς αστικών συγκοινωνιών είναι πολύ σημαντική τόσο για τη μεταφορά τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών, όσο και για τις διεθνείς σχέσεις του ΣΑΣΘ και κατ’ επέκταση της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης και της Ελλάδας σε θέματα αιχμής όπως η βιώσιμη αστική κινητικότητα και η εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους των μεταφορών, με καινοτομία στη προσέγγιση και την υλοποίηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στο Κάιρο αντιπροσωπεία της Χαμάς – Σε εξέλιξη συνομιλίες για εκεχειρία στη Γάζα
«Εάν συνεχιστεί η στρατιωτική επίθεση του Ισραήλ στη Ράφα, δεν θα υπάρξει συμφωνία κατάπαυσης του πυρός»
Στο Κάιρο αντιπροσωπεία της Χαμάς – Σε εξέλιξη συνομιλίες για εκεχειρία στη Γάζα