Σε ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης προχώρησε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) εγκρίνοντας τα τεύχη δημοπράτησης για τον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης
Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο δεκαετίας με δυνατότητες επέκτασης έως 5 επιπλέον χρόνια και αύξησης κατά 25% συνολικά. Προηγήθηκε διαβούλευση που άνοιξε το δρόμο για τη δυνατότητα άμεσης προκήρυξης του διαγωνισμού.
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου καινοτόμησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, περιλαμβάνοντας στον εν λόγω διαγωνισμό έναν όρο – κίνητρο την κινητροδότηση του Αναδόχου που αφορά την επιπλέον αποζημίωση που θα προκύπτει από την επιπλέον επιβατική κίνηση που θα ελκύσει. Το μέγιστο εκτιμώμενο χιλιομετρικό κόστος φτάνει τα 2,32 ευρώ ανά χιλιόμετρο, μαζί με το μέγιστο ύψος του κινήτρου.
Ο διαγωνισμός προβλέπει την προμήθεια από τον Ανάδοχο ή τους Αναδόχους συνολικά 220 καινούργιων, ντιζελοκίνητων και μηδενικού αποτυπώματος, οχημάτων διαφόρων τύπων και χωρητικότητας. Ο Ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να διαθέσει σύγχρονα αμαξοστάσια για τη συντήρηση των οχημάτων και τη φόρτιση των ηλεκτρικών.
Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε 464,4 εκ. ευρώ κατ’ ελάχιστο ( χωρίς προαιρέσεις και πλέον ΦΠΑ) για 10 χρόνια και συμβαδίζει με το ύψος πρόσφατης σύμβασης για την Αττική.
Στο μεταξύ ακολουθώντας τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, υπολογίσθηκε η ανάγκη για 62 καθαρά ηλεκτρικά οχήματα που θα αφορούν σε επιπλέον επένδυση του αναδόχου ύψους περίπου 9,3 εκ. €.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η προκήρυξη θα καταλήξει σε ανάδοχο ο οποίος με υπευθυνότητα και αξιοπιστία θα ασκήσει σοβαρό έργο και θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ο Πρόεδρος Γιάννης Καλογερούδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος Γιάννης Τόσκας.