Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Νέες θέσεις φορτοεκφόρτωσης στην αγορά - Επανέρχονται τα πασαλάκια;

Μέτρα για την προστασία και την τόνωση της αγοράς συζητήθηκαν σε σύσκεψη στο ΥΜΑΘ

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Το μήνυμα ότι η αγορά της Θεσσαλονίκης πρέπει να τονωθεί και να στηριχθεί εξέπεμψαν οι συμμετέχοντες στη σημερινή σύσκεψη στο ΥΜΑΘ, η οποία είχε ως αντικείμενο την  εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της αγοράς, με φόντο την αυξημένη κίνηση στους δρόμους λόγω των έργων του FlyOver, αλλά και τον εξορθολογισμό των φορτοεκφορτώσεων αγαθών και εμπορευμάτων, καθώς και της αποκομιδής απορριμμάτων.

Μεταξύ των προτάσεων που «έπεσαν» στο τραπέζι είναι η αυστηρή χρήση των θέσεων φορτοεκφόρτωσης από όσους νομίμως πρέπει να τις χρησιμοποιούν, η εξεύρεση νέων, το ενδεχόμενο επανατοποθέτησης πασαλακίων σε δρόμους όπου τα διπλοπαρκαρισμένα προκαλούν κυκλοφοριακό έμφραγμα και η νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων.

Όπως είπε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, στο πλαίσιο της σύσκεψης κατατέθηκαν κάποιες σκέψεις, προτάσεις και λύσεις από τους παριστάμενους εκπροσώπους φορέων του εμπορικού και παραγωγικού κόσμου, ενώ αυτές μπορούν από αύριο να κατατίθενται στο ΥΜΑΘ -που αναλαμβάνει συντονιστικό ρόλο - και το επόμενο διάστημα, προκειμένου προς το τέλος του Αυγούστου να επαναληφθεί η σύσκεψη και να καταλήξει σε συγκεκριμένες αποφάσεις.

Σύμφωνα με τον υπουργό τρεις είναι οι πρώτες αποφάσεις στις οποίες φαίνεται ότι συγκλίνουν όλοι οι φορείς και αποτελούν έναν κοινό τόπο.

Πρέπει να τονώσουμε την αγορά που πέρασε από δύσκολες περιόδους όπως η οικονομική κρίση και κόβιντ, να βρούμε τρόπους ώστε να λειτουργεί εύρυθμα, αλλά να μπορούν ταυτόχρονα να συμβιώνουν ελεύθεροι επαγγελματίες, μόνιμοι κάτοικοι κλπ στην πόλη, όπως είπε ο υφυπουργός.

syskepsi-agora.jpg

Αυστηροί έλεγχοι και νέες θέσεις φορτοεκφόρτωσης

Ο πρώτος κοινός τόπος είναι ότι οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης που υπάρχουν ιδίως στο κέντρο της πόλης αλλά και σε άλλους δήμους περιφερειακά, πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για αυτόν τον σκοπό. Θα απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη στάθμευση εκτός από όσους νόμιμα μπορούν να τις χρησιμοποιούν. «Πρέπει να στείλουμε το μήνυμα ότι όπως σεβόμαστε τις ράμπες για τα άτομα με αναπηρία, όπως σεβόμαστε τους φωτεινούς σηματοδότες, έτσι θα πρέπει να σεβόμαστε και αυτές τις θέσεις και να μην καταλαμβάνονται αυθαίρετα  γιατί με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται άναρχη κατάσταση σε όλο το κέντρο, στην αγορά, καθώς και στις περιφερειακές αγορές», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γκιουλέκας

Το δεύτερο σημείο στο οποίο αναφέρθηκε, είναι ότι «χρειάζονται κάποιες επιπλέον θέσεις φορτοεκφόρτωσης, κάτι στο οποίο συμφώνησε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης». Σε αυτήν τη φάση γίνεται ο προσδιορισμός των νέων θέσεων.

Επανέρχονται τα πασαλάκια;

Το τρίτο θέμα συζήτησης αφορούσε την επανατοποθέτηση διαχωριστικών σε κάποιες κεντρικές οδικές αρτηρίες  ώστε να μην είναι δυνατό το διπλοπαρκάρισμα και να δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα. Θα διερευνηθεί η δυνατότητα να επανατοποθετηθούν σε κάποιες κεντρικές οδούς . Ο υφυπουργός έφερε το παράδειγμα της Μητροπόλεως. Σύμφωνα με τον ίδιο στο πλαίσιο της σύσκεψης προτάθηκαν και κάποιες μονοδρομήσεις οδών. Ξεκαθάρισε πάντως ότι ως συντονιστικό «δεν καταλήξαμε σε κάτι συγκεκριμένο, ακούστηκαν πολλά θέματα και πάντως συγκλίναμε όλοι σε κάποιον κοινό τόπο», όπως αυτό που αφορά το σεβασμό του ωραρίου των φορτοεκφορτώσεων.

Νυχτερινή αποκομιδή σκουπιδιών

Μια θέση στην οποία επίσης συγκλίνουν οι περισσότεροι φορείς αφορά τη νυχτερινή αποκομιδή απορριμμάτων. Αυτό μετ΄επιτάσεως το έθεσε και η τροχαία, επισημαίνοντας ότι θα αποσυμφορίσει τη Θεσσαλονίκη κυκλοφοριακά κατά τις ώρες αιχμής και τις εργάσιμες ώρες. Είναι κάτι στο οποίο συμφώνησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι, τόνισε ο κ. Γκιουλέκας.

Δείτε στο παρακάτω video όσα ανέφερε ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας:

Τι είπαν οι φορείς της αγοράς

Ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης, σχετικά με το θέμα των φορτοεκφορτώσεων τόνισε ότι βρίσκονται σε συνεννόηση με το δήμο Θεσσαλονίκης αλλά και με την εταιρεία που διαχειρίζεται την ελεγχόμενη στάθμευση,  για να βρεθούν και να δημιουργηθούν νέες σε κάθετες οδούς σε Εγνατία, Τσιμισκή, Μητροπόλεως και Λ. Νίκης και για τους βιοτέχνες και για τους ανθρώπους παροχής υπηρεσίας, που έχουν πρόβλημα να σταθμεύουν στο κέντρο, όπως συνεργεία υδραυλικών, ηλεκτρολόγων, ψυκτικών που πρέπει να κάνουν σέρβις κλπ. Πρέπει να δημιουργηθούν συγκεκριμένες θέσεις γι αυτά τα επαγγέλματα, ώστε να βοηθηθούν στη δουλειά τους, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις άμεσης ανάγκης, όπως η επισκευή μιας βλάβης κλπ. Τόνισε δε ότι η αστυνόμευση πρέπει να είναι αυστηρή και να αφαιρούνται πινακίδες σε όσους παρκάρουν παράνομα σε τέτοιες θέσεις.

Καταθέτουμε τις προτάσεις μας σε ένα καλό κλίμα, ψάχνουμε να βρούμε λύσεις, θεωρούμε ότι είμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο, είπε ακόμη.

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κ. Παντελής Φιλιππίδης, σημειώνοντας ότι το ωράριο φορτοεκφόρτωσης δεν βρίσκει απέναντι τους εμπόρους, αλλά υπάρχουν λεπτομέρειες που πρέπει να διορθωθούν, σημειώνοντας ότι ο δήμαρχος τους μετέφερε ότι είναι διαθέσιμος να κάνει κάτι τέτοιο.

Είπε ότι οι έμποροι δεν ξεφόρτωναν ποτέ στις 7 το πρωί. Σήμερα τα σούπερ μάρκετ πρέπει να τροφοδοτούνται μέχρι τις 7.30 το πρωί, έχουν τη δυνατότητα. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε και πολλούς αυτοαπασχολούμενους στην πόλη που δεν μπορούμε να τους πούμε έλα στις 10 το βράδυ να παραλάβεις τα εμπορεύματα γιατί δουλεύουν από το πρωί.

«Πρέπει να βρεθούν ενδιάμεσες λύσεις, ώστε να τροφοδοτείται η αγορά, κάτι που πρέπει να γίνεται καθημερινά. Πολεμάμε για να βρεθούν οι λύσεις, είμαι σίγουρος ότι κάτι καλό θα γίνει στο τέλος», επεσήμανε.

Έκανε λόγο για μεγάλο πρόβλημα που προκύπτει στην αγορά λόγω του FlyOver δίνοντας συγχαρητήρια στον κ. Γκιουλέκα για την πρωτοβουλία να γίνονται αυτές οι συνεδριάσεις.

Τα έργα για το fly over μας βρήκαν απροετοίμαστους, παρότι ήταν κάτι που συζητιόταν καιρό και άποψή μου είναι ότι το έργο θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό, ώστε να υπάρχουν εναλλακτικές όσον αφορά την κυκλοφορία, σημείωσε.

Παραδέχθηκε πάντως ότι δυστυχώς δεν μπορούμε να λύσουμε όλα τα προβλήματα, καθώς η Θεσσαλονίκη, όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγαλουπόλεις έχει πρόβλημα με την κίνηση.

Προσπαθούμε, όπως είπε, να βελτιώσουμε την κατάσταση και την παραμονή των κατοίκων στο κέντρο της πόλης, αλλά πρέπει να προστατέψουμε την αγορά δημιουργώντας εύκολη πρόσβαση στην πόλη, γιατί είναι η «καρδιά» της οικονομίας της πόλης. Σήμερα υπάρχει κεντρικός δρόμος της πόλης που έχει 14 κενά καταστήματα, είπε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι γι΄αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις αποφάσεις μας «για να μην καταστρέψουμε την αγορά».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ