Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στρ. Σιμόπουλος: «Ο δήμος φταίει για την καθυστέρηση στο μετρό»

Με τη Διοικούσα Επιτροπή και τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ συναντήθηκε ο γγ Δημοσίων Έργων, Στ. Σιμόπουλος και κατηγόρησε το δήμο για τις καθυστερήσεις στο μετρό

Οι εργασίες κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε αυτές, ήταν το αντικείμενο της συνάντησης που είχε ο γγ Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, με τη Διοικούσα Επιτροπή και τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρι Μπίλλια. Μάλιστα, ο κ. Σιμόπουλος «έδειξε» το δήμο Θεσσαλονίκης ως το μεγαλύτερο υπεύθυνο για τις καθυστερήσεις. «Το κύριο πρόβλημα του έργου ονομάζεται πλέον προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου», τόνισε ο κ. Σιμόπουλος και κάλεσε το δήμο «να δώσει στη δημοσιότητα την πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), για να κατανοήσουν οι πολίτες εάν πραγματικά ενδιαφέρεται ή όχι να ολοκληρωθεί το έργο».

Παράλληλα, ο κ. Σιμόπουλος επεσήμανε ότι οι εργασίες δεν έχουν διακοπεί και εκτελούνται στο ανατολικό τμήμα του έργου με ικανοποιητικό ρυθμό. «Η εντολή στον ανάδοχο, να μεταφέρει τους μετροπόντικες στη Νέα Ελβετία και η νομοθετική ρύθμιση για τη διεύρυνση του σώματος των διαιτητών στις διαιτησίες που αφορούν στα δημόσια έργα, συμβάλουν στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων του έργου», σημείωσε ο γγ Δημοσίων Έργων, προσθέτοντας ότι «συνεχίζουμε να επιλύουμε ένα – ένα τα προβλήματα του έργου, τα οποία παραλάβαμε».

Σχετικά με την πορεία των έργων στην Κεντρική Μακεδονία γενικότερα, ο κ. Σιμόπουλος σημείωσε ότι «εξελίσσονται με πολύ καλό ρυθμό». Όπως είπε, σε αυτά συγκαταλέγονται, κυρίως, «οι δρόμοι προς τη Χαλκιδική, ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη– Προμαχώνας, οι κόμβοι της Δυτικής Περιφερειακής, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και έργα σχολικής στέγης, επεκτάσεων νοσοκομείων και αναβάθμισης δικαστικού μεγάρου». Παράλληλα, ο κ. Σιμόπουλος χαρακτήρισε «πολύ γόνιμη« τη συνεργασία της γενικής γραμματείας Δημοσίων Έργων με τη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

«Η κατασκευή του μετρό… ' τηλε-διοικείται' από την Αθήνα»

Από την πλευρά του, ο κ. Μπίλλιας επισήμανε ότι παρότι η μεταφορά των δύο Μετροποντίκων στη Νέα Ελβετία είναι θετική, ωστόσο «δεν φτάνει». Όπως είπε, πρέπει να λυθεί άμεσα το θέμα της Βούλγαρη και των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, ενώ επιβάλλεται «να δοθεί εντολή στον ανάδοχο να καταρτίσει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα». Επίσης, πρόσθεσε ότι όσο το έργο Θεσσαλονίκης τηλε-διοικείται από την Αθήνα, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις θα συνεχίζονται, καθώς η τοπική διεύθυνση της Αττικό Μετρό είναι υποστελεχωμένη. «Πιθανότατα το μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι η προτεραιότητά της», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία –στο ΤΕΕ/ΤΚΜ- μόνιμης ομάδας εργασίας, που θα ασχολείται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο έργο.

Ο κ. Μπίλλιας επισήμανε, επίσης, ότι τα τρία έργα, που κατά το ΤΕΕ/ΤΚΜ θα πρέπει να ενταχθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο είναι: Η παράκαμψη Γιαννιτσών-Χαλκηδόνας, τα οδικά έργα στη Χαλκιδική (με προτεραιότητα στα τμήματα Μουδανίων-Νικήτης και Καλλιθέας-Πευκοχωρίου) και οι μελέτες οδικής ασφάλειας της Εγνατίας Οδού, προϋπολογισμού 500-600 εκατ. ευρώ. «Οι μελέτες αυτές πρέπει να χρηματοδοτηθούν. Πιθανότατα θα έχουν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι και θα πρέπει να ενταχθεί η χρηματοδότησή τους στη νέα προγραμματική περίοδο», σημείωσε.

Ο κ. Μπίλλιας αναφέρθηκε ακόμη στην καλπάζουσα ανεργία των μηχανικών, σε μια περίοδο που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) έχει συρρικνωθεί δραματικά και τα ιδιωτικά έργα είναι ελάχιστα. «Στην ουσία ΠΔΕ δεν υπάρχει και η ανησυχία των μηχανικών αυξάνεται επειδή στη νέα προγραμματική περίοδο τα κεφάλαια που αναμένεται να διατεθούν για υποδομές είναι σημαντικά χαμηλότερα και πολλά εξ αυτών αφορούν τους αυτοκινητοδρόμους», τόνισε. Όπως είπε, μια προοπτική για να συγκρατηθεί στην Ελλάδα το υψηλής ποιότητας και εξειδίκευσης επιστημονικό δυναμικό των Ελλήνων μηχανικών, θα ήταν η επένδυση μεγαλύτερων κεφαλαίων στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων (τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ουσιαστικά εξαιρετικά ενεργοβόρα), σε συνδυασμό με την αντισεισμική τους θωράκιση, αρχής γενομένης από τα κτήρια συνάθροισης κοινού, με προτεραιότητα τα νοσοκομεία και τα σχολεία.

Επίσης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, σημείωσε ότι 50.000 μηχανικοί-ελεύθεροι επαγγελματίες επί συνόλου περίπου 80.000, αδυνατούν σήμερα να πληρώσουν τις εισφορές στο ασφαλιστικό τους ταμείο, λόγω οικονομικής αδυναμίας και πλέον απειλούνται και με κατασχέσεις της περιουσίας τους. Επίσης, η διοικούσα επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΚΜ γνωστοποίησε στον κ. Σιμόπουλο ότι τους τελευταίους επτά μήνες εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση για την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας, επί της οποίας είχε δεσμευτεί σαφώς και δημοσίως ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης.

Σημειώνεται ότι εκτός από το Μετρό Θεσσαλονίκης και τα τρία επείγοντα έργα στην Κεντρική Μακεδονία, που θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν κατά προτεραιότητα στην Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ και η διοικούσα επιτροπή παρουσίασαν στον γγ Δημοσίων Έργων τις θέσεις τους για τα φλέγοντα ζητήματα της ανεργίας και της επαγγελματικής μετανάστευσης των Ελλήνων μηχανικών, καθώς και, ιδίως, για τα σοβαρότατα προβλήματα, που έχουν ανακύψει με το ασφαλιστικό τους, οδηγώντας σε απόγνωση περίπου 50.000 μηχανικούς-ελεύθερους επαγγελματίες, που αδυνατούν να καταβάλλουν τις εισφορές τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ