Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μεγάλες προσδοκίες από τη δημιουργία του Δυτικού Προαστιακού

Υπεγράφη χθες το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ πέντε δήμων της πόλης, για την υλοποίηση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου

Μεγάλες είναι οι προσδοκίες που υπάρχουν από τη δημιουργία του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης, το σύμφωνο συνεργασίας για την υλοποίηση του οποίου υπεγράφη χθες. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρης έκανε λόγο για «μία νέα σελίδα που ανοίγει στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης», ενώ ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος έδωσε, επίσης, το παρών στην υπογραφή του συμφώνου, έκανε λόγο για διαμόρφωση ενός δικτύου αστικών και προαστιακών συγκοινωνιών και μεταφορών, αναφερόμενος εκτενώς και στο θέμα του μετρό.

Το σύμφωνο συνεργασίας για την υλοποίηση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης (το οποίο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020), συνυπέγραψαν οι δήμαρχοι: Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, Δέλτα, Γεώργιος Γλώσσης, Κορδελιού – Ευόσμου, Στάθης Λαφαζανίδης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, Παύλου Μελά, Διαμαντής Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΣ του Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος καθώς και εκπρόσωποι των φορέων: ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών/Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε..

Σημειώνεται ότι το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ και οι δυτικές περιοχές θα αποκτήσουν προαστιακή σύνδεση χάρη στη χρήση του δικτύου του ΟΣΕ που σήμερα δεν χρησιμοποιείται. Το έργο θα συνδέει Σίνδο, Κορδελιό, Εύοσμο, Σταυρούπολη, Αμπελόκηπους, Μενεμένη με το λιμάνι, ενώ θα κατασκευαστούν 11 ενδιάμεσες στάσεις.

«Ανοίγει νέα σελίδα στις συγκοινωνίες»

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρης, έκανε λόγο για μία νέα σελίδα που ανοίγει στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης και έδωσε έμφαση στη σημασία της διαδημοτικής συνεργασίας, λέγοντας: «Αυτό είναι το δεύτερο παράδειγμα, μετά την κοινή προσπάθεια για την επίτευξη της παράκτιας συγκοινωνίας. Μία πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να λειτουργήσει διαφορετικά. Ο στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο Μέσων Μεταφοράς που θα εξυπηρετεί όλη την πόλη». Ακόμη, ο κ. Μπουτάρης ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι παρέδωσε στον κ. Χρυσοχοΐδη την προκαταρκτική μελέτη του Σ.Α.Σ.Θ. για το τραμ που παρέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα, άλλο ένα πεδίο, όπως είπε, που απαιτεί τη διαδημοτική συνεργασία και θα συμπληρώνει τα Μέσα Μεταφοράς.

«Διαμορφώνουμε δίκτυο συγκοινωνιών»

Από την πλευρά του, ο ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Χρυσοχοΐδης, χαρακτήρισε κρίσιμο το ζήτημα της αστικής κινητικότητας και αναφέρθηκε στην προσπάθεια να ενωθεί η δυτική πλευρά της πόλης με το λιμάνι και την αφετηρία των λεωφορείων του ΟΑ.Σ.Θ. στην Πλατεία Ελευθερίας, λέγοντας: «Είμαι χαρούμενος σήμερα γιατί υπογράφεται από τους αρμόδιους φορείς ένα μνημόνιο συνεργασίας με το οποίο σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα δημιουργηθεί ένα σχετικά οικονομικό έργο, το οποίο το υπουργείο χρηματοδοτεί με 10 εκατομμύρια ευρώ, η αξία του όμως θα αποδειχθεί πολλαπλάσια. Διαμορφώνουμε ένα δίκτυο αστικών και προαστιακών συγκοινωνιών και μεταφορών, ώστε να εξασφαλίσουμε στους ανθρώπους των λαϊκών στρωμάτων να μετακινούνται είτε για τη δουλειά τους, είτε για την αναψυχή τους. Αυτό είναι ύψιστο δικαίωμα και πολλές φορές το στερούμε από τους πολίτες μέσα από την έλλειψη υποδομών».

Μ. Χρυσοχοΐδης: «Δεν υπάρχουν, πλέον, δικαιολογίες για το μετρό»

Στο πλαίσιο της συνάντησης ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε εκτενώς και στο θέμα του μετρό της Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα που έχουν προκύψει και δημιουργούν καθυστερήσεις. Μάλιστα, είπε ότι έχει βρεθεί μια λύση για να προχωρήσει το έργο, σημειώνοντας: «Η απόφασή μας και οι οδηγίες που δόθηκαν στον ανάδοχο είναι συγκεκριμένες και αφορούν την εκτέλεση του έργου απρόσκοπτα. Όταν τελειώσουν οι διαδικασίες των αρχαιολογικών ερευνών ή των όποιων δικαστικών αποφάσεων, τότε θα προχωρήσουμε και στην κατασκευή των δύο σταθμών στη Βενιζέλου και στη Βούλγαρη. Το μέτωπο της σήραγγας και των έργων είναι πεντακάθαρο, από τη Ν. Ελβετία μέχρι τον Ο.Σ.Ε. Κανείς λοιπόν από εδώ και πέρα δεν μπορεί να επικαλεστεί οποιοδήποτε εμπόδιο στην εκτέλεση του έργου. Στη Βενιζέλου οι αρχαιολογικές εργασίες που απομένουν απαιτούν τουλάχιστον δύο χρόνια δραστηριοτήτων. Οι υπόγειες εργασίες του μετρό θα συνεχίζονται στο διάστημα αυτό και όταν ξεκαθαρίσουν τα όποια προβλήματα, τότε θα συμπληρωθούν και οι αναγκαίες κατασκευές. Δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες, προσχήματα ή εμπόδια, υπάρχει μόνο ένα πράγμα στο μυαλό μας, ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στις προθεσμίες που έχουν τεθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Στην Ελλάδα σήμερα η πιο δύσκολη δουλειά δεν είναι να πείσεις τον άλλο, αλλά να τον ακούσεις».

Ο υπουργός σημείωσε ακόμη ότι «το μετρό εκτελείται με ένα ρυθμό καλό, που ελπίζω πως το επόμενο διάστημα θα αυξηθεί και το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στα προβλεπόμενα χρονικά όρια. Το ίδιο συμβαίνει με την επέκταση της Καλαμαριάς, ενώ υπάρχει ικανοποιητικός ρυθμός σύνταξης των μελετών για την επέκτασή του στη Σταυρούπολη».

Νέα προσφυγή από το δήμο

Πάντως, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης γνωστοποίησε ότι «ο δήμος κατέθεσε δεύτερη προσφυγή για την απόφαση που έβγαλε το ΚΑΣ τον Ιανουάριο γιατί δεν μας ικανοποιεί ο τρόπος με τον οποίο είναι διατυπωμένη και θεωρούμε ότι δεν εξασφαλίζει αυτά τα εξαιρετικής σημασίας ευρήματα. Αλλά, όπως είπε και ο υπουργός, η οποιαδήποτε δικαστική διαμάχη για τις αρχαιότητες δεν εμποδίζει την κατασκευή του έργου. Αυτό το επισημαίναμε εδώ και καιρό και αναφερόταν και στη σχετική απόφαση του ΣτΕ». Ο κ. Μπουτάρης, μάλιστα, είπε ότι «δεχόμαστε γράμματα από όλο τον κόσμο και την UNESCO διότι το εύρημα αυτό της Βενιζέλου, πέρα από τη σπουδαιότητά του, θα είναι ο πυρήνας για την αστική ανάπλαση μιας μεγάλης περιοχής στην πόλη».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλκοόλ και οδήγηση: Πρόστιμα μαμούθ με το νέο ΚΟΚ - Πόση ώρα μετά το ποτό μπορείτε να οδηγήσετε
Σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση του αλκοόλ από τον οργανισμό παίζουν πολλά χαρακτηριστικά
Αλκοόλ και οδήγηση: Πρόστιμα μαμούθ με το νέο ΚΟΚ - Πόση ώρα μετά το ποτό μπορείτε να οδηγήσετε