Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εγκαινιάστηκαν τα Infokiosks του ΣΑΣΘ στο σταθμό μετεπιβίβασης του ΙΚΕΑ

Εγκαινιάστηκαν τα Infokiosks του ΣΑΣΘ στο σταθμό μετεπιβίβασης του ΙΚΕΑ, από τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, πραγματοποίησε σήμερα τα εγκαίνια των υποστηρικτικών συστημάτων πληροφόρησης επιβατικού κοινού (infokiosks)στο σταθμό μετεπιβίβασης του ΙΚΕΑ, που εγκατέστησε και λειτουργεί το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου NODES(NewtOolsforDesignandopErationofurbantransportinterchangeS).

Τα συστήματα παρουσίασαν ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης και ο επιστημονικός υπεύθυνος του NODES, Σπύρος Βούγιας, παρουσία της αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλας Πατουλίδου, του δημάρχου Θερμαϊκού, Γιάννη Μαυρομάτη και πλήθους κόσμου.

Όπως επισήμανε ο κ. Παπαδόπουλος, «η κυβέρνηση και το υπουργείο δεν έκαναν τίποτα παραπάνω από το αυτονόητο: Να εκσυγχρονίσουν τις αστικές συγκοινωνίες με ένα σύστημα σημαντικό, σύγχρονο και πρωτοποριακό. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει την τηλεματική, που ακόμη στην Αθήνα δεν έχει λειτουργήσει και είναι πρωτοπόρα. Θέλουμε αυτά τα πολύ χρήσιμα συστήματα για τους πολίτες να λειτουργήσουν και στους άλλους σταθμούς μετεπιβίβασης. Η ενίσχυση, ανανέωση και εκσυγχρονισμός της τηλεματικής έχει άμεσα οφέλη για τους επιβάτες και ενισχύει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τέτοιες δράσεις είναι πολύ χρήσιμες και σηματοδοτούν αυτό που λέμε ανάπτυξη».

Ο κ. Παλαιστής δήλωσε ότι «τα infokiosks είναι νέα εργαλεία στην Ελλάδα, με μακρόχρονη παρουσία στο εξωτερικό, και συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ. Πρόκειται για εύχρηστα μηχανήματα, που παρέχουν σύγχρονη πληροφόρηση για τα δρομολόγια, το χρόνο διαδρομής, τις στάσεις, τους ακριβείς χρόνους άφιξης και αναχώρησης των λεωφορείων, επιτρέπουν από τον επιβάτη την επιλογή της πιο σύντομης διαδρομής κτλ. Μέσω του προγράμματος NODESτο ΣΑΣΘ κάνει ανάλογη δουλειά και στο σταθμό μετεπιβίβασης της Καλαμαριάς, στη Μίκρα, όπου ήδη πηγαίνουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και μελλοντικά θα είναι τερματικός σταθμός του μετρό, της θαλάσσιας συγκοινωνίας, αλλά και του τραμ εφόσον αυτό προχωρήσει».

Ο κ. Στεφανίδης υπογράμμισε τη χρησιμότητα των νέων συστημάτων και τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ προς τους πολίτες, σημειώνοντας τη μεγάλη συμβολή του ΣΑΣΘ στον εκσυγχρονισμό του έργου των αστικών συγκοινωνιών. Παράλληλα τόνισε ότι «το νέο σύστημα είναι διαδραστικό και εκτός των πληροφοριών για τα δρομολόγια σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και σε όλες τις γραμμές, δίνει στον πολίτη και μια σειρά χρήσιμων πληροφοριών σχετικά με τον καιρό, την ώρα και τις ανακοινώσεις του ΟΑΣΘ, ενώ ανανεώνεται σε πραγματικό χρόνο. Η τηλεματική λειτουργεί στον ΟΑΣΘ από το 2008, όταν ακόμη στην Αθήνα δεν έχει καν αρχίσει».

Ο κ. Βούγιας υπογράμμισε ότι «οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να βελτιώνονται διαρκώς, καθώς 150 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως εξυπηρετούνται από τα αστικά λεωφορεία (περίπου 550.000 ημερησίως). Ετοιμαζόμαστε για τους τερματικούς σταθμούς του μέλλοντος. Το 2017 θα έχει ολοκληρωθεί ο σταθμός μετεπιβίβασης της Μίκρας και εκεί θα συγκεντρώνονται λεωφορεία, μετρό, καραβάκια, ΙΧ και πιθανώς και τραμ. Οι επιβάτες από όλη την ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης θα χρησιμοποιούν αυτά τα έξυπνα συστήματα για να επιλέξουν τη βέλτιστη διαδρομή για τον προορισμό τους, τη φτηνότερη, την ταχύτερη και το ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς που είναι τα πιο εξυπηρετικά».

Η κ. Πατουλίδου επισήμανε ότι «πρόκειται για πολύ σημαντική υποδομή και το σπουδαιότερο είναι ότι πρόκειται για ένα σύστημα πολύ απλό στη χρήση του ακόμη και για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες. Είναι ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης».

Στελέχη του ΣΑΣΘ πραγματοποίησαν επίδειξη του συστήματος, που βασίζεται στην τεχνολογία touchscreen και υπολογίζει τη συνολική διαδρομή των πολιτών, δίνοντάς τους ακόμη και πληροφορίες για την απόσταση που θα χρειαστεί να περπατήσουν από τη στάση του λεωφορείου μέχρι τον προορισμό τους.

Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τις νέες τιμές των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ και τη σχετική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε: «με εντυπωσίασε η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, όπου με κακεντρέχεια αναφέρεται ότι ο ΟΑΣΘ επιδοτείται παρανόμως. Η νέα τιμολόγηση είναι αποτέλεσμα δικαστικών αποφάσεων που κέρδισε ο ΟΑΣΘ. Πρόκειται για έναν εξορθολογισμό των τιμών των εισιτηρίων. Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ έγινε μάλλον λόγω της έλευσης του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Δεν είχαν τι άλλο να πουν. Δε βρίσκω άλλο λόγο για να στραφούν εναντίον του ΟΑΣΘ και των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Παραποιούν όμως την αλήθεια. Τα χρήματα στον ΟΑΣΘ είναι χρήματα που δικαιούται από δικαστικές αποφάσεις και τίποτα περισσότερο. Δεν μπορεί να γίνεται αντιπολίτευση βασισμένη στη θεωρία και στην παραποίηση της αλήθειας. Με τη μείωση της επιδότησης του ΟΑΣΘ γλιτώνουν 70 εκ. ευρώ ετησίως οι Έλληνες φορολογούμενοι».

Για το ίδιο θέμα ο κ. Στεφανίδης απάντησε ότι «το εισιτήριο εξορθολογίστηκε και παραμένει πολύ πιο φτηνό από το αντίστοιχο των Αθηνών. Δεν μπορεί να μην τιμολογείται η απόσταση. Με 1,1 ευρώ ένας επιβάτης κάνει τη μέγιστη διαδρομή 110 χιλιομέτρων. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για σπατάλες, για κατασπατάληση χρημάτων. Δεν είναι έτσι. Δεν αυξήσαμε τις τιμές των εισιτηρίων εδώ και πέντε χρόνια, όταν οι δαπάνες έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 40%. Δε μιλούν καν για τις μηνιαίες κάρτες που δεν αυξήθηκαν και με τη σωστή χρήση μπορεί κάποιος να κάνει κάθε μετακίνησή του με 0,25 ευρώ. Δε μιλούν για τις ετήσιες κάρτες που από 320 ευρώ μειώθηκαν στα 270… Μιλούν μόνο για την αύξηση 25% (από 0,8 στο 1 ευρώ) του απλού εισιτηρίου».

Αντίστοιχη θέση πήρε και η κ. Πατουλίδου: «είναι λογικές οι αυξήσεις στα εισιτήρια, υπό την έννοια ότι θα έπρεπε να υπάρξει σωστή τιμολόγηση ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elaiolado
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο
Καύσωνες, υψηλά επιτόκια και πληθωρισμός συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που ωθεί στα ύψη τις τιμές
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο