Τέσσερις, ακόμη, αποκατεστημένες Κρήνες στην Άνω Πόλη αποδίδονται στους πολίτες έπειτα από τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν από το δήμο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο έργου που γίνεται σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και την ΕΥΑΘ.
Αναλυτικά, σε σχετική του ανακοίνωση ο δήμος Θεσσαλονίκης αναφέρει:
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης και η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αποδίδουν στους πολίτες της Θεσσαλονίκης τέσσερις -ακόμη- αποκατεστημένες οθωμανικές Κρήνες στην Άνω Πόλη.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 7 Μαΐου 2026, στις 12:00, στην Κρήνη του Αλατζά Ιμαρέτ (Κασσάνδρου 91-93).
Το έργο εντάσσεται στο Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την ΕΥΑΘ, με τίτλο «Αποκατάσταση οκτώ οθωμανικών κρηνών στην 3η Δημοτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης». Η πρώτη φάση του υλοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2025.
Στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης αποδίδονται οι εξής Κρήνες:
Στην οδό Ολυμπιάδος 75
Στην οδό Κασσάνδρου, στο ύψος του Αλατζά Ιμαρέτ
Στη συμβολή των οδών Ηροδότου και Αθηνάς
Στην οδό Καραδήμου, όπου βρίσκεται η Δίδυμη Κρήνη Νουμάν Πασά.
Η αποκατάσταση και ανάδειξη των Κρηνών συμβάλλει ουσιαστικά στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και στην προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης.
Η εκδήλωση είναι ανοιχτή στο κοινό.
* Φωτογραφία αρχείου
