Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί το Μετρό

Τονίστηκε σε ενημέρωση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Μετρό από τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης

Τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης του έργου του Μετρό, η οποία συστάθηκε με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατά τη συνεδρίαση του Σώματος στις 3 Απριλίου, παρουσία βουλευτών, ευρωβουλευτών και εκπροσώπων φορέων της πόλης, κάλεσε χθες, Πέμπτη 18 Ιουνίου, ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, στο Δημαρχείο, προκείμενου να τα ενημερώσει γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις.

Στη συνάντηση παρέστησαν ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αντιπεριφερειάρχης, Στάθης Αβραμίδης, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμαρχος Αμπελοκήπων, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλιας, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Νίκος Βαλεργάκης, ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης Αρχαιολογικού Τομέα, Χάρης Κυπριανίδης και ο δημοτικός σύμβουλος, Ανδρέας Κουράκης.

Στη συζήτηση που ακολούθησε, οι παρευρισκόμενοι επισήμαναν για άλλη μια φορά την ανάγκη να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί το έργο το ταχύτερο δυνατόν, με την εξασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης, ενώ επισήμαναν ότι οι αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου, που μέχρι και πρόσφατα παρουσιάζονταν ως το κατεξοχήν εμπόδιο στην ολοκλήρωση του Μετρό, δεν εμποδίζουν με κανέναν τρόπο την υλοποίηση του έργου. Αναδείχτηκε, επίσης, η ανάγκη να ξεκινήσει εγκαίρως μια συζήτηση, προκειμένου η πόλη να καταθέσει στην πολιτεία την πρότασή της για τον φορέα διαχείρισης και λειτουργίας του Μετρό μετά την ολοκλήρωσή του, ο οποίος, όπως τονίστηκε, πρέπει να έχει διαδημοτικό χαρακτήρα. Υπογραμμίστηκε, τέλος, η κοινή βούληση όλων των φορέων να διεκδικήσουν την έναρξη των μελετών που αφορούν στη Δυτική Θεσσαλονίκη, προκειμένου να διασφαλιστεί η προοπτική του μέσου.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ενημέρωσε τους εκπροσώπους των φορέων για τις τελευταίες επαφές που είχε με τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, καθώς και για τη σύσκεψη της Δευτέρας 22 Ιουνίου 2015 στο Υπουργείο Πολιτισμού, με αντικείμενο τον Σταθμό Βενιζέλου.

Ο Γιάννης Μπουτάρης ενημέρωσε την Επιτροπή σχετικά με την πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για τον Σταθμό Βενιζέλου, η οποία φαίνεται να βρίσκει θερμή υποδοχή από το Υπουργείο Πολιτισμού. Σύμφωνα με αυτήν, ο Σταθμός Βενιζέλου μπορεί προς το παρόν να παρακαμφθεί και οι εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου να συνεχιστούν απρόσκοπτα, έως ότου ξεκαθαρίσει το ζήτημα της διερεύνησης της δυνατότητας για μη απόσπαση των αρχαιοτήτων. Όπως διευκρίνισε ο Γιάννης Μπουτάρης, δεδομένου και του νέου χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου, που προς στιγμήν τοποθετείται στα τέλη του 2019 ή μέσα στο 2020, υπάρχει ο χρόνος που απαιτείται για τη σχετική γνωμοδότηση από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ανέφερε ο ίδιος, έχει ήδη προσκαλέσει εμπειρογνώμονα, όπως ορίζει και σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για να εκφράσει μια αρχική γνώμη.

Η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει επίσης την απόδοση στο κοινό του αρχαιολογικού χώρου του σταθμού της Βενιζέλου, μέσω της δημιουργίας μιας υπόγειας διάβασης πεζών, η οποία θα επιτρέψει στους διερχόμενους να γίνουν κοινωνοί του αρχαιολογικού θησαυρού της περιοχής. «Με αυτήν την πρόταση αίρεται το υποτιθέμενο εμπόδιο των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου» τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και συμπλήρωσε: «Έχουμε πλέον όλοι συνειδητοποιήσει ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση του έργου. Επιβάλλεται να βρεθεί άμεσα λύση, για να αποφευχθεί η καταγγελία της σύμβασης και η επαναδημοπράτηση του έργου, που θα σημάνει περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών».

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, από την πλευρά του, τόνισε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί άλλοθι για την καθυστέρηση του έργου το ζήτημα των αρχαιοτήτων, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «και στην Αθήνα βρέθηκαν χιλιάδες αρχαιότητες και μάλιστα της κλασικής αρχαιότητας, αλλά εκεί προχώρησε και το έργο και οι προεκτάσεις του. Πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση, η οποία θα εκδηλωθεί στην πράξη και άμεσες πρωτοβουλίες για την ολοκλήρωση του έργου».

Στην ομοφωνία των φορέων της πόλης αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλιας, εκτιμώντας ότι αυτό που απομένει είναι να βρεθεί λύση μεταξύ πολιτείας και αναδόχου το ταχύτερο δυνατό, για να προχωρήσει η κατασκευή του έργου.

Σε ανάλογο ύφος κινήθηκε και ο Πρόεδρος του ΔΣΘ, Νίκος Βαλεργάκης, τονίζοντας ότι είναι σαφές ότι το πρόβλημα βρίσκεται στη χρηματοδότηση και όχι στις αρχαιότητες και σημειώνοντας: «Είναι άμεσο καθήκον της πολιτείας να προχωρήσει στη χρηματοδότηση του έργου και να είναι σίγουρη ότι οι φορείς της πόλης θα ομονοήσουμε για όλα τα υπόλοιπα».

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης Αρχαιολογικού Τομέα, Χάρης Κυπριανίδης, πρόσθεσε: «Από την πλευρά μας, εκτός όλων των άλλων, φροντίσαμε να ενισχύσουμε το θέμα του μοναδικού πλεονεκτήματος του μετρό που έχει να κάνει με τις θέσεις εργασίας που μπορούν να βοηθήσουν στην εσωτερική οικονομία της πόλης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας
Ποιες ώρες θα είναι χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ σήμερα η Θεσσαλονίκη - Γιατί κάνουν στάση εργασίας οι εργαζόμενοι, τι απαντά η διοίκηση του Οργανισμού
Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί