Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αυτοκίνητα θρύλοι με ξεχωριστές ιστορίες στην 80η ΔΕΘ! (φώτο)

Τα ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα που βρίσκονται στο Περίπτερο 14 και οι ιστορίες νίκης που τα συνοδεύουν......

Το Περίπτερο 14 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης έχει τραβήξει φέτος τα «βλέμματα» αλλά και τα «φώτα της δημοσιότητας». Και πώς όχι, αφού φιλοξενεί μερικές «κούκλες»: Ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, διατηρημένα και συντηρημένα άριστα, έτοιμα να διηγηθούν ιστορίες νίκης!

Πρόκειται για μια μοναδική έκθεση η οποία πραγματοποιήθηκε με την σύμπραξη της Α.Ο.Θ., της Δ.Ε.Θ. –Helexpo και του Hellenic Motor Museum.

Από τις 5-13 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της 80η ΔΕΘ, στο Περίπτερο 14 αναβιώνουν θρυλικές στιγμές αγώνων και ένδοξα περιστατικά της αυτοκίνησης. Ονόματα όπως «Σιρόκο», «Βόρειος», «Υψηλάντης» και Ραπτόπουλος, θυμίζουν στους «παλιούς» και κεντρίζουν το ενδιαφέρον των νέων.

Η «γουρούνα» και ο «ιπτάμενος»

Κάθε αυτοκίνητο «διηγείται» τη δική του ιστορία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα που «έτρεξαν» στο Ράλλυ Ακρόπολις τις δεκαετίες ΄50-΄60. Κάποια είχαν και παρατσούκλια, όπως η «γουρούνα», η αγωνιστική Chevrolet Bel-Air, με την οποία διακρίθηκε ο Πεσματζόγλου το 1958. Πολλές ιστορίες έχουν και Θεσσαλονικιώτικο ενδιαφέρον, όπως αυτή του Γιώργου Ραπτόπουλου, ο οποίος άφησε την μοτοσικλέτα στις αρχές του ’60 και πήγε στο αυτοκίνητο . «Ούτε με 1000 κυβικά και περνούσε άλλους με αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερων κυβικών. Πήγαινε στις 2 ρόδες, ιπτάμενος. Ήταν ο Δαυίδ που κέρδιζε τους Γολιάθ», όπως μας διηγήθηκε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του Α.Ο.Θ. κ. Αραμπατζής.

Να σημειωθεί ότι σήμερα, στο πλαίσιο της  συνέντευξης τύπου για το 48ο Ράλλυ ΔΕΘ (12-13 Σεπτεμβρίου) θα τιμηθεί ο κ. Σταύρος Γεωργιάδης, νικητής του πρώτου Ράλλυ, που έγινε τον Σεπτέμβριο του 1965, ο οποίος τότε συμμετείχε στον αγώνα με ένα αυτοκίνητο μάρκας Mini-Cooper, ιδιοκτησίας του νυν δημάρχου Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννη Μπουτάρη.  Ο κ. Γεωργιάδης, ή «Βόρειος» είναι φέτος 80 χρονών, όσα και τα χρόνια της ΔΕΘ!

Η  πανηγυρική εκκίνηση του φετινού, 48ου Ράλλυ ΔΕΘ θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου, στη Νότια Πύλη της ΔΕΘ.

-Ευχαριστούμε για τις πολύτιμες πληροφορίες τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του Α.Ο.Θ. κ.κ. Γιάννη Ψηφίδη και Χρήστο Αραμπατζή.

Μ. ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Δείτε παρακάτω ορισμένα χαρακτηριστικά αυτοκίνητα της έκθεσης και τις περιγραφές που τα συνοδεύουν

Το εκπληκτικό Mini Cooper “S” του Έλληνα σχεδιαστή Σερ Αλεκ Ισηγόνη με το οποίο ο Θεσσαλονικιός «Βόρειος» Σταύρος Γεωργιάδης, με συνοδηγό τον Θανάση Παπαγεωργίου νίκησαν το 1ο Ράλλυ ΔΕΘ το 1966!

Μετά από σειρά πρώτων νικών σε διαδοχικά «Ακρόπολις» στα χέρια ξένων επαγγελματιών οδηγών, το 1975 αλλά και την αμέσως επόμενη χρονιά, το Alpine110 κατέκτησε την 2η θέση της γενικής κατάταξης στο 22o και 23ο ράλλυ Ακρόπολις στα χέρια ενός άξιου ελληνικού πληρώματος. Οδηγός ήταν ο «Σιρόκο» και συνοδηγός ο Μίλτος Ανδριόπουλος.

Αυτό το DKW3=6 είναι μοναδικό! Βελτιώθηκε στη Θεσσαλονίκη από τον οδηγό και μηχανικό Γιώργο Ραπτόπουλο. Είναι πρωταθλητής Ράλλυ Ελλάδος το 1962. Το 1961 κατετάγη δεύτερο με συνοδηγό πάντα από τη Θεσσαλονίκη τον Στράτο Κυρλαγκίτση.

Η αγωνιστική Chevrolet Bel-Air με το νούμερο 25 γνωστή και ως «Γουρούνα». Κατάφερε να κατακτήσει τη 2η θέση γενικής κατάταξης του 6ου Ράλλυ Ακρόπολις το 1958 με οδηγό τον Έλληνα πολυπρωταθλητή Ιωάννη Πεσματζόγλου και συνοδηγό τον Κ. Γαλάνη.

Το 1969 το NSU ΤΤ με το νούμερο 39 κατέκτησε την 4η θέση της γενικής κατάταξης στο 17ο Ράλλυ Ακρόπολις με οδηγό τον πρωταθλητή «Υψηλάντη» κατά κόσμον Αλέξανδρο Μανιατόπολο και συνοδηγό τον Ν.Ζουμπρούλη.

Δεξιά, Opel Kadett. Με ένα ίδιο 183 ίππων ο πρόεδρος του Α.Ο.Θ., ο Θεσσαλονικιός Γιάννης Ψηφίδης κατέκτησε την πρώτη θέση στο Rally Κένταυρος του 1983 του πρωταθλήματος Ελλάδος. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ