Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Το Φεγγάρι να «φωτίσει» ξανά την πόλη, μέσα από τη θάλασσα!

Τι απαντά ο δημιουργός του γλυπτού «Φεγγάρι της Ακτής» στους βάνδαλους και ποια είναι η πρότασή του…

«Το φεγγάρι δεν είναι κανενός ή είναι όλων. Δεν έχουν δικαίωμα ορισμένοι να το οικειοποιούνται. Δεν καταλαβαίνω το νόημα του παράταιρου και απαράδεκτου συσχετισμού με σύμβολο του Ισλάμ».

Με τον τρόπο αυτό ο γλύπτης Παύλος Βασιλειάδης, δημιουργός της εικαστικής εγκατάστασης, «Φεγγάρι στην Ακτή», η οποία κοσμούσε τη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, έγινε στόχος βανδάλων και κατέληξε στο βυθό του Θερμαϊκού, σχολίασε στο «Πρακτορείο FM» και στην εκπομπή «Πανόραμα», τους ισχυρισμούς κάποιων «μικρόνοων», όπως τους χαρακτήρισε, που υποστηρίζουν ότι το έργο του συμβολίζει την τουρκική ημισέληνο.

Το εντυπωσιακό γλυπτό, του Παύλου Βασιλειάδη, σήμα κατατεθέν στη Νέα Παραλία ήταν τοποθετημένο πάνω σε πέτρινη βάση. Άγνωστοι το περασμένο Σάββατο το λύγισαν τόσο πολύ, ώστε εύκολα όταν επέστρεψαν την επόμενη μέρα το αποκόλλησαν από τη βάση του και το έριξαν στον βυθό της θάλασσας.

«Μου κάνει εντύπωση το γεγονός. ‘Ενας βάνδαλος θα το κατέστρεφε και δεν θα πήγαινε ίσως την επόμενη μέρα να το ρίξει στη θάλασσα. Δεν το έριξαν την ίδια μέρα στη θάλασσα, αλλά την επόμενη. Αυτό με βάζει σε σκέψεις για το ποιοι μπορεί να είναι οι δράστες» ανέφερε ο εικαστικός καλλιτέχνης.

Ο γλύπτης είπε ότι είδε τι είδους καταστροφές προκλήθηκαν στο γλυπτό, εκτίμησε ότι μπορεί να επισκευαστεί καθώς είναι από ανοξείδωτο ίνοξ και υπογράμμισε ότι η καλύτερη θέση για το «Φεγγάρι στην Ακτή» είναι μέσα στη θάλασσα.

«Συζητήσαμε με τον αρχιτέκτονα της παραλίας, Πρόδρομο Νικηφορίδη και τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάση Παππά. Το καλύτερο θα ήταν να τοποθετηθεί σε μία θέση όπου δεν θα είναι προσβάσιμο. Η καλύτερη θέση θα ήταν μέσα στη θάλασσα, όπως είχε τοποθετηθεί παλιά. Το 1995, το 1996, το 2002 ήταν μέσα στη θάλασσα» ανέφερε.

«Είναι πάρα πολύ εύκολο να τοποθετηθεί σε ένα μπλοκ-μπετόν και να βρίσκεται στη θάλασσα. Άλλωστε θα είναι και πιο ωραίο» πρόσθεσε.

Μέσα σε έναν χρόνο, το συγκεκριμένο έργο του Θεσσαλονικιού καλλιτέχνη, έγινε τρεις φορές στόχος βανδάλων. Τον Φεβρουάριο του 2015, άγνωστοι αποπειράθηκαν να πριονίσουν τη βάση του. Τον περασμένο Σεπτέμβριο λύγισαν τον κορμό του.

Ο κ. Βασιλειάδης υπογράμμισε ότι φιλοτέχνησε το φεγγάρι, το φως του οποίου αντανακλάται στη θάλασσα, αλλιώς τον «δρόμο του φεγγαριού».

Αναφερόμενος στην ιστορία της εικαστικής εγκατάστασης, υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο των Δημητρίων δόθηκε η δυνατότητα σε καλλιτέχνες να τοποθετήσουν ένα έργο τους στην πόλη. «Η δική μου ιδέα ήταν να τοποθετηθεί ένα φεγγάρι στη θάλασσα το οποίο να αντανακλάται. Έτσι και έγινε τότε. Το φεγγάρι έχει φωτίσει την ακτή Σάνη στη Χαλκιδική, στο πλαίσιο του Sani Festival. Το 1997, όταν η Θεσσαλονίκη είχε τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, το φεγγάρι ήταν μέσα στα νερά του Θερμαϊκού. Στη συνέχεια για ένα χρόνο «φώτιζε» το Σεν Τροπέ και ξαναγύρισε στη Θεσσαλονίκη το 2010. Λόγω των εργασιών ανάπλασης, φωτίστηκε ξανά πριν από έξι μήνες. «Νομίζω ότι προσέφερε μία καλή εικόνα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, συνεισέφερε και αυτό», τόνισε.

«Το συγκεκριμένο φεγγάρι έτσι όπως είναι, δεν έχει καμία σχέση με το σύμβολο το τουρκικό, το σύμβολο του Ισλάμ. Αν έκανε κάποιος έναν κόκκινο κύκλο θα είχε σχέση με τον ήλιο το ιαπωνικό;» ανέφερε ο καλλιτέχνης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elaiolado
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο
Καύσωνες, υψηλά επιτόκια και πληθωρισμός συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που ωθεί στα ύψη τις τιμές
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο