Skip to main content
Menu

Η φυτοφαγία είναι η νέα «τρέλα» - Τα 4 τεράστια οφέλη για την υγεία

Η φυτοφαγία είναι η νέα «τρέλα» - Τα 4 τεράστια οφέλη για την υγεία
Από τι μας προστατεύει η φυτοφαγία

Πολλαπλά οφέλη για την υγεία έχει η φυτοφαγική διατροφή μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας και άλλων χρόνιων παθήσεων καθώς και πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με μελέτες που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής Nutrition 2018, στη Βοστόνη.

Πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Erasmus, ο Δρ Κιμ Μπράουν και οι συνεργάτες του ανέλυσαν στοιχεία που αφορούσαν σε 6.000 άτομα σε ορίζοντα 13 ετών και διαπίστωσαν ότι όσοι έτρωγαν περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες, είχαν μικρότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξαν και ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο, με επικεφαλής τη Δρ Ντίρκε Μαρία Μαρτσιόνι. Οι επιστήμονες μελέτησαν στοιχεία για περίπου 4.500 ενήλικες και διαπίστωσαν ότι όσοι έτρωγαν τακτικά φυτικές πρωτεΐνες είχαν κατά μέσο όρο σχεδόν 60% μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν δυνητικά επικίνδυνες πλάκες ασβεστίου στο εσωτερικό των αρτηριών τους, σε σχέση με όσους προτιμούσαν τις ζωικές πρωτεΐνες.

Ασπίδα κατά της καρδιοπάθειας και του διαβήτη

Η φυτοφαγική διατροφή φαίνεται επίσης να μειώνει τους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με την εμφάνιση καρδιοπάθειας και διαβήτη. Η Δρ Σαμίρα Ταλεγκαουκάρ της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Τζορτζ Ουάσιγκτον, διαπίστωσε ότι οι φυτοφάγοι έχουν λιγότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθεια και διαβήτη, όπως μικρότερο δείκτη μάζας σώματος, μικρότερη περιφέρεια μέσης, λιγότερο κοιλιακό λίπος, χαμηλότερη χοληστερόλη και χαμηλότερο σάκχαρο, σε σχέση με όσους τρώνε κρέας.

Ταχύτερη απώλεια βάρους

Η φυτοφαγική διατροφή σχετίζεται επίσης με ταχύτερη και μεγαλύτερη απώλεια βάρους. Η Δρ Αμπίκα Σατίγια της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, μελέτησε περισσότερους από 125.000 ανθρώπους σε διάστημα τετραετίας, και διαπίστωσε ότι οι φυτοφαγικές δίαιτες (που βασίζονται σε πλήρη δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς κ.α.) έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλότερο σωματικό βάρος, σε σχέση με δίαιτες που περιλαμβάνουν επεξεργασμένα δημητριακά, τηγανητά, γλυκά κ.α.

Μικρότερος κίνδυνος πρόωρου θανάτου

Τέλος, ερευνητές με επικεφαλής τον Δρ Φανγκ Ζανγκ της Σχολής Επιστήμης της Διατροφής του Πανεπιστημίου Tufts, μελετώντας σχεδόν 3.000 άτομα διαπίστωσαν ότι η ποιοτική φυτοφαγική διατροφή μειώνει κατά 30% την πρόωρη θνησιμότητα και αυξάνει τις πιθανότητες μακροζωίας. Σύμφωνα με τη μελέτη, η ποιότητα της φυτοφαγικής διατροφής είναι πιο σημαντική από ό,τι η ποιότητα της ζωικής διατροφής, καθώς αν κανείς τρώει ζωικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, έχει μικρό όφελος ως προς τη θνησιμότητα. Ιδίως για τους ανθρώπους με χρόνιες παθήσεις, η έρευνα δείχνει ότι η φυτοφαγική και παράλληλα ποιοτική διατροφή έχει μεγάλο όφελος.

H χορτοφαγική μας κουζίνα

Tο μοντέλο της Mεσογειακής Διατροφής είναι από τα πιο ισορροπημένα και υγιεινά, αφού βασίζεται στα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα αμυλούχα τρόφιμα, το ελαιόλαδο. Σύμφωνα με τη διατροφή αυτή, συστήνεται η κατανάλωση κόκκινου κρέατος μία φορά την εβδομάδα. Έτσι, ακολουθώντας το μεσογειακό πρότυπο, έχουμε όλα τα θετικά της φυτοφαγίας, χωρίς να παρουσιάζουμε έλλειψη σε θρεπτικά συστατικά. Για καλή μας τύχη, η ελληνική κουζίνα είναι αρκετά φυτοφαγική. Aρκεί να θυμηθούμε ότι παλιότερα οι Έλληνες κατανάλωναν κρέας λίγες φορές το μήνα και η διατροφή τους βασιζόταν κυρίως σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά. Mάλιστα, πολλά από τα παραδοσιακά μας πιάτα, όπως τα γεμιστά, οι μπάμιες, οι αγκινάρες, οι φακές, τα φασόλια, οι πατάτες γιαχνί, είναι φυτοφαγικά. Άρα, δεν υπάρχει λόγος να αποφεύγουμε τις ταβέρνες, καθώς σίγουρα θα βρούμε πιάτα που ταιριάζουν στη διατροφή μας και δεν υστερούν σε θρεπτικά συστατικά και γεύση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ