Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η Greenpeace ζητά να απαγορευτούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών

Η όλο και συχνότερη χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές άνθρακα που αντιστοιχούν σε 40.000 αυτοκίνητα τον χρόνο

Έκκληση να απαγορευτούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών απευθύνει η Greenpeace, κάνοντας λόγο για δυσανάλογη επιβάρυνση του κλίματος από μια «συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων» που πετούν χωρίς σοβαρό λόγο.

Μελέτη που επικαλείται η οργάνωση δείχνει ότι τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 πραγματοποιήθηκαν 16.147 πτήσεις ιδιωτικών τζετ από και προς τα αεροδρόμια του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ, περισσότερες από ό,τι ολόκληρο το 2019, προτού ξεσπάσει η πανδημία.

Η όλο και συχνότερη χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές άνθρακα που αντιστοιχούν σε 40.000 αυτοκίνητα τον χρόνο.

«Έχουμε σοκαριστεί γιατί, σε περίοδο κλιματικής κρίσης, μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων άρχισε να πετάει όχι λιγότερο αλλά περισσότερο με ιδιωτικά τζετ, τα οποία ρυπαίνουν περισσότερο» σχολίασε η Ντέβι Ζλοχ, ειδική για το κλίμα και την ενέργεια στην ολλανδική Greenpeace.

«Πρέπει να σταματήσει αυτό, απευθύνουμε έκκληση να απαγορευθούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών» δήλωσε σε ανακοίνωση της ΜΚΟ .

Η μελέτη, η οποία διενεργήθηκε από το κέντρο περιβαλλοντικών μελετών CE Delft, έδειξε επίσης ότι η μια στις τρεις ιδιωτικές πτήσεις που αναχωρεί από το αεροδρόμιο Σίπολ του Άμστερνταμ ή το αεροδρόμιο Χάγης-Ρότερνταμ έχει προορισμό που απέχει λιγότερα από 500 χιλιόμετρα.

«Οι δημοφιλείς προορισμοί συμπεριλαμβάνουν το Παρίσι και ακόμη και την Αμβέρσα, πόλεις στις οποίες πολύ εύκολα μπορεί να πάει κανείς με τρένο» επισημαίνει η Greenpeace.

«Οι πιο δημοφιλείς πτήσεις είναι αυτές προς προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Ιμπίθα και οι Κάννες».

Η οργάνωση τονίζει ότι οι ιδιωτικές πτήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στους στόχους για το κλίμα που έχει ορίσει η ολλανδική κυβέρνηση, ούτε περιλαμβάνονται στο όριο των 440.000 πτήσεων που καθιέρωσε το αεροδρόμιο Σίπολ.

«Η εξαίρεση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη δείχνει ακριβώς τι πάει λάθος με την αεροπορική βιομηχανία» δήλωσε η Ζλοχ. «Θέλουμε η βιομηχανία να σταματήσει να ρυπαίνει και να θέσει επιτέλους κλιματικούς στόχους».

«Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσουν οι σύντομες πτήσεις και τα ιδιωτικά πολυτελή τζετ για τους πλούσιους».

Οι επιβάτες που ταξιδεύουν στην business class καταλαμβάνουν πολύ χώρο στα αεροσκάφη, επισήμανε η ίδια, θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από κανονικές θέσεις ώστε να χωρούν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι στα αεροσκάφη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Γολγοθάς η ενοικίαση σπιτιού σε καλή τιμή - Δεν υπάρχουν ακίνητα
"Προτιμούν φοιτητές", λένε ενοικιαστές – Δεν ισχύει η προτίμηση στους φοιτητές, τονίζει ο Πρόεδρος Μεσιτών Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη: Γολγοθάς η ενοικίαση σπιτιού σε καλή τιμή - Δεν υπάρχουν ακίνητα
Θεσσαλονίκη: Στήνεται το τραπέζι που θα ενώσει λαούς - Γεύσεις με πιάτα του κόσμου
Στο πρώτο καφέ ΠολυΓλωσσσίας που γίνεται στο πλαίσιο της δράση της «Κουζίνας του Κόσμου-Μωσαϊκό Γεύσεων»
Θεσσαλονίκη: Στήνεται το τραπέζι που θα ενώσει λαούς - Γεύσεις με πιάτα του κόσμου
Φαινόμενο Κασσελάκης - Η πρώτη πίστα
Τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν ακλόνητα, τα προγνωστικά είναι μονής κατεύθυνσης, αλλά τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί τελεσίδικο αν δεν μιλήσει η κάλπη
Φαινόμενο Κασσελάκης - Η πρώτη πίστα