Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υγεία

Η σκούρα σοκολάτα μπορεί να προφυλάσσει από το διαβήτη

Η σκούρα σοκολάτα μπορεί να προφυλάσσει από το διαβήτη
Προσθέστε το typosthes.gr ως προτιμώμενη πηγή στα αποτελέσματα αναζήτησης στην Google Google Logo">

Συστατικά της ακαταμάχητης σοκολάτας προστατεύουν τον οργανισμό μας από τη νόσο

Ισχυρές ενώσεις που βρίσκονται στη σοκολάτα - καθώς και στο κόκκινο κρασί , στο τσάι και στα μούρα - μπορούν να αποκρούσει την ασθένεια, σύμφωνα με νέα έρευνα. Τρώγοντας «σούπερ τρόφιμα» που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, εξασφαλίζουμε προστασία από τον διαβήτη τύπου 2, ο οποίος καταστρέφει τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων.

Οι επιστήμονες βρήκαν ότι η υψηλή πρόσληψη φλαβονοειδών συνδέεται με χαμηλότερη αντίσταση στην ινσουλίνη και την καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης του αίματος. Η ένωση βρίσκεται σε φυτικές τροφές - στα κρεμμύδια, στα μήλα, στα μούρα, στο λάχανο, στο μπρόκολο, στα οποία έχουν υψηλότερη συγκέντρωση.

Ο επικεφαλής ερευνητής καθηγητής Aedin Cassidy, της ιατρική σχολής του πανεπιστημίου του Norwich δήλωσε: «Η έρευνά μας κοίταξε τα οφέλη από την κατανάλωση ορισμένων υπο - ομάδων των φλαβονοειδών. Εστιάσαμε σε φλαβόνες, οι οποίες βρίσκονται σε βότανα και λαχανικά όπως το μαϊντανό, το θυμάρι, το σέλινο και σε ανθοκυανίνες , που βρίσκονται στα μούρα, στα κόκκινα σταφύλια, στο κρασί και σε άλλα κόκκινου ή μπλε χρώματος φρούτα και λαχανικά».

Η μελέτη έγινε σε σχεδόν 2.000 άτομα και έδειξε ότι αυτά τα βιοενεργά συστατικά συνδέονται με το διαβήτη, την παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τον καρκίνο. Ερευνητές από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο αλλά και το King s College του Λονδίνου μελέτησε υγιείς εθελόντριες από την ομάδα TwinsUK, οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει ένα ερωτηματολόγιο διατροφής. Δείγματα αίματος αναλύθηκαν και εξετάστηκε η αντίσταση στην ινσουλίνη , ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του διαβήτη Τύπου 2 .

«Συναρπαστικά νέα» αλλά προσοχή!

Ο διαβήτης είναι η κύρια αιτία τύφλωσης σε άτομα σε μέση ηλικία εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και μια σημαντική αιτία ακρωτηριασμού κάτω άκρου, νεφρικής ανεπάρκειας και εγκεφαλικού επεισοδίου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχουν περίπου τρία εκατομμύρια άνθρωποι που ζουν με διαβήτη τύπου 1 και διαβήτης τύπου 2 και 850.000 περισσότεροι που πιστεύεται ότι έχουν διαβήτη τύπου 2, αλλά δεν το γνωρίζουν γιατί δεν έχουν διαγνωστεί. Επίσης εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 και εάν συνεχιστούν οι σημερινές τάσεις , εκτιμάται ότι περίπου πέντε εκατομμύρια θα πάσχουν από διαβήτη από το 2025.

Ο καθηγητής Tim Spector, συνεργάτης έρευνας από το King s College του Λονδίνου δήλωσε: «Αυτό είναι ένα συναρπαστικό εύρημα που δείχνει ότι ορισμένα συστατικά των τροφίμων που θεωρούμε ανθυγιεινά όπως η σοκολάτα ή το κρασί μπορεί να περιέχουν κάποιες ευεργετικές ουσίες».

Ωστόσο, ο Δρ Alasdair Rankin, διευθυντής ερευνών για το κέντρο Diabetes στη Βρετανία, δήλωσε ότι οι άνθρωποι πρέπει να τρώνε μια υγιεινή διατροφή με άφθονα φρούτα και λαχανικά, όπως τα μούρα, τα μήλα και τα αχλάδια, αλλά θα πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψη του κόκκινου κρασιού και σοκολάτας, επειδή κάθε όφελος για την υγεία θα μπορούσε να αντισταθμιστεί από τις θερμίδες και το αλκοόλ. Τα ευρήματα δημοσιεύονται σήμερα στο περιοδικό Journal of Nutrition.

Ακολουθήστε το Typosthes στo Google news Google News

Περισσότερα από Υγεία

ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ
Η… κατάρα των Γάλλων σοσιαλιστών και ο τρίτος δρόμος του Ολάντ

Η Νατάσα Μποφίλιου τον Φλεβάρη στη Θεσσαλονίκη