Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υγεία

Χάρβαρντ: Αυτά τα φρούτα θα σας κρατούν… λεπτούς!

Χάρβαρντ: Αυτά τα φρούτα θα σας κρατούν… λεπτούς!
Προσθέστε το typosthes.gr ως προτιμώμενη πηγή στα αποτελέσματα αναζήτησης στην Google Google Logo">
Το διάσημο πανεπιστήμιο βρήκε ποια φρούτα βοηθούν στη διατήρηση σταθερού σωματικού βάρους

Η κατανάλωση συγκεκριμένων φρούτων και λαχανικών, πλούσιων σε φλαβονοειδή, μπορεί να συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με νέα αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο BMJ.

Ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας «T.H. Chan» του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση περισσότερους από 124.000 άνδρες και γυναίκες που είχαν πάρει μέρος σε κλινικές μελέτες, εστιάζοντας στην κατανάλωση επτά τύπων φλαβονοειδών που κατανάλωναν σε μια περίοδο 24 ετών. Οι συμμετέχοντες ήταν διαφόρων ηλικιών και είχαν δώσει στοιχεία για το βάρος τους, τον τρόπο ζωής και τυχόν διαγνώσεις ασθενειών, ανά διετή, από το 1986 έως το 2011. Επίσης, ανέφεραν στοιχεία για την διατροφή τους κάθε τέσσερα χρόνια.

Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι, την ισχυρότερη σχέση με την διατήρηση του σωματικού βάρους είχαν οι φλαβονόλες, τα φλαβονοειδή πολυμερή, οι ανθοκυανίνες και οι φλαβαν-3-ολες. Τα μήλα, τα αχλάδια, τα μούρα και οι πιπεριές φάνηκαν να είναι τα τρόφιμα που λόγω της περιεκτικότητας τους σε φλαβονοειδή είχαν σημαντική επίδραση το σωματικό βάρος.

«Μπορεί η επίδραση στο βάρος να ήταν μέτρια, αλλά παρόλα αυτά σημαντική. Για παράδειγμα, σε ότι αφορά τις ανθοκυανίνες διαπιστώθηκε ότι ένα τέταρτο του φλιτζανιού φράουλες ή κεράσια δίνουν 10 mg ανθοκυανίνες και για κάθε επιπλέον mg, διαπιστώσαμε μισό κιλό λιγότερο αύξηση του βάρους σε τέσσερα χρόνια» εξηγεί η επικεφαλής ερευνήτρια Μόνικα Μπερτόγια.

Σπεύδει πάντως να σημειώσει ότι, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες αύξαναν το βάρος τους με την πάροδο των ετών. Όμως η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φλαβονοειδή συντελούσε σε μικρότερη αύξηση του βάρους. Και ορισμένοι μάλιστα κατάφερναν να χάνουν και βάρος.

Το πώς ακριβώς τα φλαβονοειδή συντελούσαν στον έλεγχο του βάρους δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα. Μικρές έρευνες έχουν δείξει ότι τα φλαβονοειδή μειώνουν τη συνολική θερμιδική πρόσληψη. Ενώ άλλες έχουν δείξει ότι οι φλαβαν-3-ολες μειώνουν του διατροφικού λίπους και αυξάνουν την δαπάνη ενέργειας.

Ακολουθήστε το Typosthes στo Google news Google News

Περισσότερα από Υγεία

ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ
15 εκατ. ενεργές κάρτες πληρωμών υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα

Μαρκ Μαζάουερ: Η ΕΕ μετράει μέρες!