Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πότε θα έχουμε τρένα υψηλών ταχυτήτων για Αθήνα

Δηλώσεις Τσαλίδη και Σπίρτζη από το Thessaloniki Summit

Το 2019, με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχουμε τρένα που θα διανύουν την απόσταση σε λιγότερες από 4 ώρες και κατά συνέπεια ο σιδηρόδρομος θα γίνει πλήρως ανταγωνιστικός προς τις αεροπορικές εταιρείες, όπως δείχνει και η εμπειρία από την Ευρώπη.

Τα παραπάνω τόνισε σήμερα ο καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το βήμα του 3ου Thessaloniki Summit. 

summit.jpg

Ειδικότερα, τόνισε: Το 2020 έχοντας ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη κυρίως και η τηλεδιοίκηση και η σήμανση και έχοντας γίνει πλήρως επιχειρησιακό το ηλεκτρονικό σύστημα τότε θα έχουμε μια τελείως διαφορετική εθνική σιδηροδρομική υποδομή από αυτήν που γνωρίζουμε. Οι ταχύτητες σε πολλά από τα τμήματα του δικτύου αυτού θα φτάσουν τα 200 χιλ την ώρα οπότε θα μπορέσουμε να βάλουμε αυτά τα υψηλής ταχύτητας τρένα. Σήμερα το οποιοδήποτε δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη κάνει περίπου 5-6 ώρες με μ.ό. τις 5.30 ώρες. Δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή τρένο που να κάνει λιγότερο από 4 ώρες. Το αεροπλάνο λαμβάνοντας υπόψη το χρόνο από το κέντρο της πόλης προς το αεροδρόμιο και το αντίστροφο κάνει περίπου 3.5 ώρες. Συνεπώς το 2019 που θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο κομμάτι Θεσσαλονίκη-Αθήνα θα έχουμε τρένα που θα κάνουν τη διαδρομή αυτή σε λιγότερο από 4 ώρες και θα κατά συνέπεια θα γίνουμε πλήρως ανταγωνιστικοί. Σημειώνεται ότι όταν ολοκληρωθεί και η τηλεδιοίκηση και τα συστήματα αυτοματισμού, θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής.

Όσο για το «Ασημένιο Βέλος» που πραγματοποίησε δοκιμαστικά δρομολόγια στη διάρκεια της φετινής ΔΕΘ, ο κ. Τσαλίδης είπε ότι ήρθε για επίδειξη και για να κάνει δοκιμαστικά και ήταν γνωστό ότι θα επέστρεφε. Δεν ήρθε για να ξεκινήσει δρομολόγια. Σημειώνεται ότι λίγο νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, που συμμετείχε στο ίδιο πάνελ είχε δηλώσει: Μέχρι τέλος του χρόνου ολοκληρώνεται το έργο της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης Αθήνας. Αν είναι συνεπής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να φέρει ένα πραγματικό «ασημένιο βέλος» και όχι ένα μοντέλο επίδειξης.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είπε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιστεύει πως πρέπει να γίνει Hub προς τα Βαλκάνια και ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την nέα ηγεσία της ΟΛΘ ΑΕ για να βρεθεί αμοιβαία επωφελής λύση.

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ