Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μεγάλη επένδυση από τη Volkswagen στη Θάσο - Ο σχεδιασμός

volkswagen

Θα τρέξει πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης στο νησί – Πότε πέφτουν οι υπογραφές

Τη Θάσο επέλεξε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen για τη δοκιμή των αυτοκινήτων του μέλλοντος με αυτόνομη οδήγηση. Ήδη όπως γράφουν «Τα Νέα», κλιμάκιο από την έδρα του ομίλου στο Βόλφσμπουργκ, βρίσκεται στο νησί προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτοψία για το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για την τελευταία εξέλιξη μιας προσπάθειας που εντατικοποιήθηκε από τις αρχές του φθινοπώρου, με σειρά επαφών της κυβέρνησης και της διοίκησης του γερμανικού ομίλου.

Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής των «Νέων» στο Βερολίνο, Γιώργος Παππάς, οι δύο πλευρές βρίσκονται πλέον στο τελευταίο στάδιο διαπραγμάτευσης των συμβολαίων και οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν στο τρίτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Όπως διευκρινίζεται στο σχετικό δημοσίευμα, η αρχική ιδέα ήταν η δραστηριοποίηση της ΜΑΝ και κατ’ επέκταση της VW στην Ελλάδα και είχε συζητηθεί και με την προηγούμενη κυβέρνηση Tσίπρα.

H νέα κυβέρνηση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη ενεργοποιήθηκε περαιτέρω και το θέμα ανέλαβε ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης. Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 στο Κάρσφελντ του Μονάχου, στα κεντρικά της ΜΑΝ, η οποία ανήκει στον όμιλο της VW. O κ. Φραγκογιάννης συναντήθηκε με τον δρα Κάρστεν Ιντρα, υπεύθυνο παραγωγής και προσωπάρχη της ΜΑΝ στο προεδρείο της εταιρείας, τον Αθανάσιο Στιμονιάρη, πρόεδρο των εργατικών επιτροπών και μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου του ομίλου VW, και τον Αθανάσιο Κρίκη, εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Συμβούλιο της MAN.

Αντικείμενο των πρώτων συζητήσεων ήταν οι δυνατότητες που μπορούσε να διασφαλίζει ένα «πράσινο-έξυπνο» νησί, το οποίο οι ΜΑΝ – VW θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν για δοκιμές αυτόματης οδήγησης για τα φορτηγά και λεωφορεία της εταιρείας σε πραγματικές συνθήκες. Σύμφωνα με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι δυνατή η δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες μόνο μέχρι το επίπεδο «4». Για το επίπεδο «5» –οδήγηση χωρίς φυσική παρουσία οδηγού στο όχημα– η ΜΑΝ αναγκάζεται να κάνει δοκιμές σε πίστες παλαιών αεροδρομίων στη Γερμανία, που δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες. Δοκιμές στο επίπεδο «5» γίνονται μόνο σε ορισμένες Πολιτείες των ΗΠΑ, όπως η Καλιφόρνια.

Ακολούθησαν και άλλες επαφές τόσο στη Γερμανία όσο και στην Αθήνα, οι οποίες κατέληξαν σε συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου VW, Χέρμπερτ Ντίες, επικεφαλής αντιπροσωπείας της VW στις 20 Δεκεμβρίου στο Μαξίμου. Συμμετείχαν επίσης o υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης και οι υφυπουργοί Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης και Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης.

ΜΑΝ και VW ρίχνουν ιδιαίτερο βάρος στην έρευνα και τις τεχνολογίες του μέλλοντος με έναν προϋπολογισμό 45 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, μέρος των οποίων μπορούν να κατευθυνθούν στην Ελλάδα. Για το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Θάσου, η ελληνική πολιτεία θα προσφέρει τις υποδομές σε οδικά δίκτυα, τηλεπικοινωνίες και ενέργεια. Το αντάλλαγμα θα είναι μια μεγάλη επένδυση σε τεχνολογίες αιχμής, που θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στο επενδυτικό προφίλ της περιοχής και της χώρας.

Πηγή: Protagon.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φλωρίδης: Αυτοί που κάνουν σταυρούς για ψήφους είναι αντίχριστοι του κερατά (VIDEO)
Τι είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης για το επεισόδιο στη Βουλή αλλά και τις έρευνες για την υπόθεση Λυγγερίδη
Φλωρίδης: Αυτοί που κάνουν σταυρούς για ψήφους είναι αντίχριστοι του κερατά (VIDEO)