Στις 10 Ιουνίου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης απέστειλε επιστολή στον Γ.Γ. του υπουργείου Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο και η οποία κοινοποιείται στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Θεσσαλονίκης. Με το έγγραφό του ο κ. Στεφανίδης περιγράφει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός και προειδοποιεί πως αν δεν του καταβληθούν έως τέλος Ιουνίου 12 εκατ. ευρώ, ο ΟΑΣΘ δεν θα μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο επιβατικό κοινό του νομού Θεσσαλονίκης. Ο κ. Στεφανίδης αναμένεται εντός των επόμενων ημερών, πιθανότατα και σήμερα, να συνομιλήσει για το θέμα με τον κ. Σταϊκούρα.
Ο Οργανισμός από τις 31 Μαΐου βρίσκεται σε αναμονή, καθώς ακόμα δεν του έχει σταλεί από τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών το μνημόνιο με το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης των οφειλών του κράτους, προς τον Οργανισμό ύψους 80 εκατ. ευρώ συνολικά από το 2012 και το 2013.
Αυτό είχε συμφωνηθεί στην τελευταία συνάντηση στην Αθήνα του προέδρου του ΟΑΣΘ με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα, τον γγ Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο. Τότε η κυβέρνηση είχε καταβάλει στον Οργανισμό 7,950 εκατ. ευρώ, από τα 15 εκατ. που ζητούσε προκειμένου να κυκλοφορούν κανονικά τα λεωφορεία.
Ο ΟΑΣΘ εκείνη την περίοδο ήταν έτοιμος να τραβήξει χειρόφρενο, γεγονός που αποτράπηκε την τελευταία στιγμή. «Δίνουν μόνο αυτό που νομίζουν ότι έχουν ευχέρεια. Οι δαπάνες του ΟΑΣΘ κάθε μήνα είναι 15 εκατ. ευρώ και με το κόμιστρο στα 0,80 ευρώ πρέπει να λαμβάνουμε ως επιδότηση 10,5 εκατ. ευρώ. Από το ποσό της επιδότησης παίρνουμε μόνο γύρω στα 6 εκατ. ευρώ, ενώ από τα εισιτήρια εισπράττουμε μόνο 5 εκατ. ευρώ. Κάθε μήνα το κενό στο ταμείο του Οργανισμού μεγαλώνει», δήλωσε ο κ. Στεφανίδης.
Ερώτηση στη Βουλή από τον Κ. Γκιουλέκα
Εν τω μεταξύ, με ερώτηση που κατέθεσε την Τετάρτη, 19 Ιουνίου, στην Βουλή προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωστή Χατζηδάκη ο βουλευτής της ΝΔ, Κώστας Γκιουλέκας, αναφέρεται στον κίνδυνο να παραλύσει συγκοινωνιακά η Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα, στην ερώτηση του ο βουλευτής επισημαίνει ότι τα οικονομικά προβλήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έχουν έλθει πολλές φορές στην επικαιρότητα δίχως, όμως, να έχει εξευρεθεί μία πρακτική λύση. Ζητεί να διακανονισθούν τα ανοιχτά οικονομικά ζητήματα του ΟΑΣΘ, προκειμένου να μην παραλύσουν οι συγκοινωνίες της πόλης και να μην δημιουργηθεί άλλο ένα σοβαρότατο πρόβλημα σε χιλιάδες Θεσσαλονικείς που μετακινούνται καθημερινά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και μάλιστα, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη οικονομικά περίοδο, κατά την οποία η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας επιλέγει να μετακινηθεί με τις αστικές συγκοινωνίες, γιατί, πέραν του γεγονότος ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή μετακίνησης, είναι και η πιο οικονομική λύση.