Της Λεμονιάς Βασβάνη
Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"
«Φωτιά» έχουν πάρει οι τιμές για τα καύσιμα κίνησης στην Ελλάδα με την ανοδική πορεία τους να προβληματίζει ολοένα και περισσότερους πολίτες.
Μαζί με τις αυξήσεις λογαριασμών θέρμανσης και ρεύματος και τις ανατιμήσεις προϊόντων πρώτης ανάγκης, τα έξοδα των νοικοκυριών φτάνουν στο… κόκκινο.
Την ίδια ώρα σε εκατοντάδες εκατομμύρια υπολογίζονται ετησίως τα διαφυγόντα έσοδα από την παράνομη διακίνηση καυσίμων.
Στα €1,855 η απλή αμόλυβδη - Δύσκολο στα αστικά κέντρα να φτάσει τα €2
«Οι μέσες τιμές σήμερα 23/2/2022 ανά λίτρο για τον νομό Θεσσαλονίκης είναι για την αμόλυβδη 1,855- την σουπερ αμόλυβδη 2,021- το πετρέλαιο κίνησης 1,593 και για το πετρέλαιο θέρμανσης 1,270, επίσης είναι δύσκολο στα αστικά κέντρα η απλή αμόλυβδη να φτάσει τα 2 ευρώ διότι πρέπει το βαρέλι να ξεπεράσει τα 110 δολάρια κάτι που δεν φαίνεται εύκολο και ορατό προς στιγμήν», ανέφερε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης κ. Θέμης Κιουρτζής.
Η Ουκρανική κρίση και η πανδημία
Ερωτηθείς σχετικά με το πού οφείλεται αυτή η αύξηση σημείωσε πως «Οι τιμές της ενέργειας έχουν μικρή και συνεχόμενη αυξητική τάση από το καλοκαίρι του 2021 διορθώνοντας την απρόσμενα μεγάλη πτώση εξαιτίας της πανδημίας του 2020. Μετά με διάφορα προσχήματα, και ένα από αυτά είναι Ουκρανική κρίση, οι τιμές συντηρούνται υψηλά βάζοντας την παγκόσμια οικονομία σε δύσκολα μονοπάτια, και όπως συμβαίνει πάντα στις κρίσεις, κάποιες περιουσίες θα αλλάξουν χέρια. Είναι αυτό πού λέγεται ως εκμετάλλευση δοθείσης ευκαιρίας».
Λιγότερη κατανάλωση με μεγαλύτερο κόστος
Στο πόσο επηρεάζονται οι επαγγελματίες και πόσο οι ιδιώτες ο κ. Κιουρτζής ανέφερε πως «Οι πολύ μεγάλες αυξήσεις των τιμών δεν είναι εύκολο να απορροφηθούν από τους καταναλωτές και επειδή είναι εισαγόμενες μειώνουν την αγοραστική δύναμη ολόκληρης της καταναλωτικής αλυσίδας. Βέβαια ο απλός καταναλωτής μπορεί έστω με υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής του να ανταπεξέλθει σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις που έχουν βασικό κοστολόγιο παραγωγής τους την ενέργεια και περισσότερο το ρεύμα και το φυσικό αέριο. Αυτές δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν την παραγωγή τους στην περίπτωση που δεν μπορέσουν να μετακυλήσουν το κόστος στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Το σίγουρο είναι ότι θα μειωθεί ο όγκος σε ποσότητα κατανάλωσης, δηλαδή ο καταναλωτής θα αγοράζει λιγότερα πράγματα και θα πληρώνει περισσότερα».
€400εκατ ετησίως διαφυγόντα έσοδα από παράνομη διακίνηση καυσίμων
Γιατί όμως η χώρα μας έχει τόσο υψηλές τιμές και πόσο επηρεάζουν την τελική διαμόρφωσή τους οι φόροι;
«Ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ έχουν σημαντικό μερίδιο στο τελικό κόστος των καυσίμων και ιδιαίτερα στην βενζίνη όπου οι φόροι στο σύνολο τους φτάνουν στο 1,06 ανά λίτρο στην τελική τιμή του 1,855 ανά λίτρο. Η Πολιτεία θα μπορούσε να έχει σημαντικά έσοδα αν είχε κάνει το καθήκον της περιορίζοντας την παράνομη διακίνηση των καυσίμων. Είναι αποκλειστική ευθύνη της κάθε Κυβέρνησης. Τα διαφυγόντα έσοδα φτάνουν τα 400 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που ξεπερνούν τα έσοδα που έχει το κράτος από όλους τους φόρους που επιβαρύνουν το πετρέλαιο θέρμανσης», σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ντονέτσκ και Λουχάνσκ ζήτησαν βοήθεια από τη Ρωσία – Τι θα κάνει ο Πούτιν
Καιρός στη Θεσσαλονίκη: Με ήλιο και 14 βαθμούς η φετινή Τσικνοπέμπτη
Τσικνοπέμπτη στη Θεσσαλονίκη – Γιορτάζει η πόλη με εκατομμύρια σουβλάκια!