Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Πάμε γειτονιά», το μήνυμα από κρεοπώλες – Πιο φθηνά κρέατα

«Κάνουμε έρευνα αγοράς και πάμε γειτονιά για πιο φτηνά», προτείνουν οι κρεοπώλες του νομού Θεσσαλονίκης

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Πρώτη μέρα χθες για το «Καλάθι του Νοικοκυριού» που έχει ως στόχο τον έλεγχο των τιμών σε 51 βασικές κατηγορίες προϊόντων στα σούπερ μάρκτετ. Τι γίνεται όμως στα κρεοπωλεία της γειτονιάς; Πώς έχει επηρεαστεί η πελατεία και η κατανάλωση από την ενεργειακή κρίση και τις ανατιμήσεις των βασικών αγαθών; Και τι γίνεται με τους λογαριασμούς ρεύματος που πρέπει να πληρώσουν οι κρεοπώλες;

Όπως μας ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νόμου Θεσσαλονίκης Νίκος Μπαλαμπανίδης στο TyposThes «οι καταναλωτές εξακολουθούν να τρώνε κρέας. Δεν έχουν αλλάξει οι διατροφικές συνήθειες. Απλώς έχουν μειωθεί οι ποσότητες. Αυτό που λέμε εμείς “μέση απόδειξη”, έχει μειωθεί κατά 30%. Ο κόσμος ψωνίζει πιο συντηρητικά σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως σε σχέση με άλλα προϊόντα που έχουν μεγάλες ανατιμήσεις, τα κρέατα είχαν παραμείνει στις ίδιες τιμές επί 15 συναπτά έτη και μόνο τελευταία είχαν μια άνοδο 25%. «Βλέπουμε σε προϊόντα όπως πχ το λάδι, το αλεύρι κα να έχουν μεγάλες αυξήσεις στις τιμές του», σημείωσε.

Πελατειακή κίνηση σαν… καρδιογράφημα

Πρόσθεσε πως «η πελατειακή κίνηση έχει σκαμπανεβάσματα και μοιάζει με ένα καρδιογράφημα: άλλοτε είναι αυξημένη κι άλλο πέφτει. Έχουμε δει ότι πέφτει όταν υπάρχουν ειδήσεις που αφορούν στην κρίση, στην οικονομία. Φοβούνται για το μέλλον και η κακή ψυχολογία, η ανασφάλεια για την επόμενη μέρα τούς κάνει πιο διστακτικούς στις αγορές τους».

Επίσης σχολίασε πως οι αγορές επηρεάζονται και από άλλες συγκυρίες όπως πχ κάποια έξοδα που υπάρχουν και δεν μπορούν να αναβληθούν όπως πχ τον Σεπτέμβρη με τα σχολικά είδη. «Εκείνες τις μέρες λίγο πριν και λίγο μετά την έναρξη των σχολείων είχε πέσει η κίνηση στα κρεοπωλεία. Ήταν αγαθά που έπρεπε να αγοράσουν οι οικογένειες, οπότε μπήκαν σε προτεραιότητα».

Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει είναι και ο καιρός: «αν έχει ζέστη ο κόσμος θα βολευτεί με μια σαλάτα ή ένα σάντουιτς. Ή θα βγει έξω να πάρει κάτι. Αν όμως πέσουν τα κρύα θα μπει η κατσαρόλα, θα πρέπει να αγοράσει κρέας», εξήγησε.

«Ανάσα» με τις επιδοτήσεις σε ενέργεια

Όσο για τους λογαριασμούς ρεύματος ανέφερε πως «είναι σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με τον χειμώνα και την άνοιξη του ’22 λόγω και της τωρινής τιμής της κιλοβατώρας αλλά και της επιδότησης που έχει δοθεί από την κυβέρνηση. Φυσικά και πληρώνουμε παραπάνω σε σχέση με άλλες χρονιές, όμως η εικόνα είναι κάπως βελτιωμένη αναφορικά με τους προηγούμενους μήνες».

Κάνουμε έρευνα αγοράς και πάμε γειτονιά

Ο κ. Μπαλαμπανίδης πρόσθεσε ακόμη ότι «βλέπουμε τελευταία μεγάλες διαφορές στις τιμές ίδιων αγαθών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. ‘Εχουν υπερτιμήσει τα προϊόντα, ενώ στα συνοικιακά κρεοπωλεία πχ οι τιμές είναι πιο φτηνές και η ποιότητα καλύτερη». «Οπότε κάνουμε έρευνα αγοράς και πάμε γειτονιά», κατέληξε.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ