Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Οι τιμές για μελομακάρονα - κουραμπιέδες στα ζαχαροπλαστεία

Οι ζαχαροπλάστες δηλώνουν έτοιμοι να φτιάξουν τη διάθεση των καταναλωτών με τον πιο γλυκό τρόπο

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Από 11,5 έως 16 ευρώ το κιλό περίπου πωλούνται τα μελομακάρονα στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης, με τους επαγγελματίες να έχουν απορροφήσει ουσιαστικά την εκτόξευση της τιμής των πρώτων υλών και να έχουν περιορίσει τα κέρδη τους, προκειμένου, όπως λένε, να μην χάσουν τους πελάτες που τους εμπιστεύονται όλο το χρόνο. Συγκριτικά με πέρυσι, η αύξηση είναι μηδαμινή, της τάξης του 3-4%, όπως λέει μιλώντας στο «ΤyposThes»  ο πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης κ. Μάριος Παπαδόπουλος, σημειώνοντας ότι η αγορά των χριστουγεννιάτικων γλυκών από τα ζαχαροπλαστεία, πέρα από παράδοση είναι πάρα πολύ σημαντική γιατί ενισχύει την μικρή επιχειρηματικότητα. Τονίζει επίσης ότι δεν είναι μόνο η τιμή που έχει σημασία αλλά και η ποιότητα και όπως λέει «στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης πουλάμε την καλύτερη τιμή προϊόντος».

Σημαντική η αύξηση των πρώτων υλών

Το σίγουρο, όπως λέει ο κ. Παπαδόπουλος ερωτηθείς σχετικά με τις τιμές, είναι ότι έχει αυξηθεί πάρα πολύ το κόστος, «με το ρεύμα να έχει ανέβει πάνω από 150%, η ζάχαρη επίσης στα ίδια ποσοστά και τα βούτυρα να έχουν ξεπεράσει το 70% σε σχέση με πέρυσι και το λάδι στο 200%». Κατά μέσο όρο τα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης πωλούν τα μελομακάρονα από 11,5 έως 16 ευρώ το κιλό, ενώ μέσα στο ίδιο εύρος είναι και η τιμή του κουραμπιέ. Όπως εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος δεν είναι εύκολο να υπάρχει μια σταθερή τιμή, καθώς όλα εξαρτώνται από την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί κάποιος από το σημείο στο οποίο βρίσκεται το κατάστημα κλπ. Σε σχέση με πέρυσι η αύξηση είναι της τάξεως του 3-5% όπως λέει, σημειώνοντας ότι όλα λειτουργούν και με τον ανταγωνισμό, ενώ τονίζει ότι οι ζαχαροπλάστες δεν έβαλαν τις αυξήσεις των πρώτων υλών ενώ μειώνουν τα κέρδη τους «γιατί αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μη μειωθούν οι πελάτες τους, οι άνθρωποι που τους εμπιστεύονται όλο το χρόνο».

«Μη ξεχνάμε ότι όσο και να έχουν τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες δεν είναι αυτά που θα ανεβάσουν το κόστος του γιορτινού τραπεζιού», συμπληρώνει ο ίδιος.

Επιπλέον, σημειώνει ότι ο καταναλωτής «σίγουρα θα απολαύσει πολύ καλύτερη ποιότητα και θεωρώ, αναλογικά ως προς την ποιότητα, και εξαιρετικές τιμές σε σχέση με οτιδήποτε βιομηχανικό πωλείται σε σούπερ μάρκετ». Σημειώνει δε ότι στο ζαχαροπλαστείο είναι και πιο αντικειμενική η τιμή. «Αν πάρεις συσκευασμένους κουραμπιέδες θα είναι σε κουτί. Στο παρελθόν είχαμε κάνει σχετική έρευνα και είχαμε βρει ότι σε κουτί που έγραφε καθαρό βάρος προϊόντος 430 γραμμάρια τα 300 ήταν κουραμπιέδες και τα 130 ζάχαρη άχνη. Με αυτή τη λογική συμφέρει περισσότερο να το αγοράσεις από το ζαχαροπλαστείο», επισημαίνει ενώ τονίζει επιπλέον το γεγονός ότι ο καταναλωτής έχει και τη δυνατότητα να δοκιμάσει στο ζαχαροπλαστείο.

Από αρχές Δεκέμβρη θα φανεί η χριστουγεννιάτικη κίνηση 

Από τις αρχές του Νοεμβρίου έκαναν την εμφάνισή τους στις προθήκες των ζαχαροπλαστείων τα μελομακάρονα, παρόλο που ο καιρός ήταν αρκετά ζεστός. Το αγαπημένο γλυκό με τα αρώματα της κανέλας και του γαρύφαλλου θεωρείται πιο χειμωνιάτικο και, όπως και το ισλί και οι δίπλες, έχει εποχικότητα, σε αντίθεση με το δεύτερο γλυκό των Χριστουγέννων, τον κουραμπιέ, που συνήθως πωλείται όλο το χρόνο. Και παρόλο που μέχρι και τα μέσα Νοέμβρη ο καιρός ήταν ιδιαίτερα καλός, τα ζαχαροπλαστεία έβγαλαν τις πρώτες φουρνιές μελομακάρονων για τους καταναλωτές που νοσταλγούν τα Χριστούγεννα και ήθελαν να αλλάξουν τη ψυχολογία τους. Στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης παρατηρείται σχετική κινητικότητα, όπως λέει ο κ. Παπαδόπουλος, ωστόσο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η χριστουγεννιάτικη κίνηση, η οποία θα φανεί μετά τις αρχές Δεκέμβρη.

Οι ζαχαροπλάστες πάντως έχουν στολίσει τα μαγαζιά τους και δηλώνουν έτοιμοι να φτιάξουν τη διάθεση των καταναλωτών με τον πιο γλυκό τρόπο! Όπως λέει εξάλλου ο κ. Παπαδόπουλος τα ζαχαροπλαστεία είναι μαγαζιά με κοινωνικό πρόσημο και το γλυκό είναι η «απόλαυση του φτωχού». Επισημαίνει δε ότι στη χώρα μας δεν είναι τόσο απλησίαστα όσο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναφέροντας για παράδειγμα ότι σε ένα μέσο ζαχαροπλαστείο η τιμή της πάστας κυμαίνεται από 2.5-3 ευρώ όταν στη Γαλλία κοστίζει πάνω 7.5 ευρώ.

Ο κ. Παπαδόπουλος καλεί τους καταναλωτές να στηρίζουν τα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης, που είναι γνωστή και ως πόλη του γλυκού εξάλλου, επισημαίνοντας ότι οι επιχειρήσεις εκτός από εντάσεως ενέργειας είναι και εντάσεως εργασίας, που σημαίνει ότι πολλοί συμπολίτες μας βρίσκουν δουλειές εκεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βαλτιμόρη: Γερανοί ξεκίνησαν να απομακρύνουν τα συντρίμμια της γέφυρας
Θα χρειαστεί πολύς χρόνος μέχρι να επαναλειτουργήσει το λιμάνι, που είναι το ένατο μεγαλύτερο των ΗΠΑ σε δραστηριότητα
Βαλτιμόρη: Γερανοί ξεκίνησαν να απομακρύνουν τα συντρίμμια της γέφυρας