Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σημείο αναφοράς για την αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών η Θεσσαλονίκη

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Το "παζλ" των εκθέσεων της ΔΕΘ-HELEXPO που αφορούν τον πρωτογενή τομέα έρχεται να συμπληρώσει η 1η FRESΚΟΝ, η έκθεση η οποία από αυτήν την Πέμπτη, 23 Απριλίου, μέχρι και τις 25 του μήνα, θα μετατρέψει το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης σε σημείο αναφοράς για την αγορά των φρέσκων φρούτων και λαχανικών.

Μάλιστα, είναι η μοναδική του είδους της στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης και τα νούμερα δείχνουν ότι ήδη από την πρώτη της διοργάνωση ανεβάζει ψηλά τον πήχη. Οι σχεδόν 200 εκθέτες που θα βρεθούν στην έκθεση θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ξένες και ελληνικές, με ανθρώπους-κλειδιά που παίρνουν αποφάσεις για την προμήθεια μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού αλλά και με σημαντικά δίκτυα διανομής.

Τα παραπάνω τονίστηκαν χθες στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που δόθηκε για την παρουσίαση της έκθεσης. Ειδικότερα, επισημάνθηκε πως στόχος της συγκεκριμένης κλαδικής έκθεσης είναι να γίνει εφαλτήριο για την ανάδειξη του ελληνικού brand name στον κλάδο, αλλά και να δώσει την ευκαιρία σε ελληνικές επιχειρήσεις και παραγωγούς να δικτυωθούν και να "ανοίξουν" νέες αγορές. "Θέλαμε να καλύψουμε το κενό που υπήρχε σε ένα χώρο βασικά εξωστρεφή", τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ -HELEXPO Τάσος Τζήκας.

Ποιοι θα δώσουν το "παρών"

Πιο συγκεκριμένα, όπως τονίστηκε από τη διοίκηση του εκθεσιακού φορέα, τα νούμερα της πρώτης διεθνούς διοργάνωσης φρούτων και λαχανικών χαρακτηρίζονται ικανοποιητικά, καθώς κατάφερε να προσελκύσει 198 εκθέτες, πάνω από 200 εμπορικούς επισκέπτες, εκ των οποίων οι 120 είναι οι ξένοι hosted buyers που έχει προσκαλέσει η ΔΕΘ-Helexpo από 21 χώρες, ενώ έχουν προγραμματισθεί περισσότερα από 2.500 επιχειρηματικά «ραντεβού». Οι εκθέτες της Freskon καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα από την παραγωγή, διακίνηση, εμπορία, εξοπλισμό, υλικά συσκευασίας και υπηρεσίες του κλάδου και θα έρθουν σε επαφή με εκπροσώπους μεγάλων ξένων αλυσίδων σούπερ-μάρκετ, εμπορικών επιχειρήσεων και εταιρειών-δικτύων διανομής.

Η κομβική θέση της Θεσσαλονίκης

Στην επιλογή της Θεσσαλονίκης για τη διοργάνωση της συγκεκριμένης έκθεσης αναφέρθηκε ο εκδότης του περιοδικού «Φρουτονέα», κ. Παναγιώτης Ορφανός, ο οποίος είναι και μέλος του Συνδέσμου Φρέσκων Φρούτων και Λαχανικών, επισημαίνοντας ότι δεν έγινε τυχαία, αφού η Θεσσαλονίκη έχει κομβικό ρόλο, στρατηγικής σημασίας, στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Μεσόγειο καθώς από εδώ ξεκινάει το εμπόριο αυτών των ειδών. «Θέλουμε να την αναδείξουμε ως στρατηγικό σημείο, να έρχονται εδώ προϊόντα από την Αίγυπτο και το Ισραήλ και να γίνεται μέσω Θεσσαλονίκης η διακίνηση τους στην υπόλοιπη Ευρώπη», είπε. Πρόσθεσε πάντως ότι θα χρειαστούν υποδομές κυρίως σε λιμάνι και λαχαναγορά καθώς και νέα στρατηγική.

Τόσο ο κ. Ορφανός όσο και η υπεύθυνη της Freskon, κ. Τόνια Νικολαΐδου υπογράμμισαν τη σημασία της προβολής και αναβάθμισης του ελληνικού brand name στις διεθνείς αγορές, προκειμένου τα προϊόντα να πετυχαίνουν καλύτερες τιμές. «Δεν θέλουμε να φεύγουν ασυσκεύστα και ατυποποίητα τα προϊόντα μας από την Ελλάδα. Να μπαίνει κάθε Βαλκάνιος διακινητής στο χωράφι και να κάνει παζάρια. Ζητούμενο είναι η τιμή και η αξία των προϊόντων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ορφανός

Την υποστήριξή της εξέφρασε και η παρευρισκόμενη στη συνέντευξη υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κ. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, η οποία τόνισε και το γεγονός ότι η έκθεση γίνεται στην περιοχή της Μακεδονίας, η οποία αποτελεί κατεξοχήν παραγωγική περιοχή φρούτων και λαχανικών.

Τα εγκαίνια της Freskon θα πραγματοποιήσει την Πέμπτη, στις 19.30 ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Ευάγγελος Αποστόλου. Η είσοδος είναι μόνο για επαγγελματίες.

FreshCon Market και Διεθνές Συνέδριο Κερασιού

Στις δυο καινοτομίες της έκθεσης, την FreshCon Market και το Διεθνές Συνέδριο Κερασιού, που γίνεται για πρώτη φορά. Για τη FreshCon Market έχουν εκφράσει ενδιαφέρον 18 μεγάλες αλυσίδες από διάφορες Βαλκανικές χώρες, την Ευρώπη και την Ελλάδα. Στο πλαίσιό της, κάθε ένα σούπερ-μάρκετ θα έχει δικό του σταντ και σε αυτό θα είναι εγκατεστημένοι οι αγοραστές των τμημάτων των φρέσκων φρούτων και λαχανικών της αλυσίδας, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν στοχευμένα και προγραμματισμένα ραντεβού με εκπροσώπους ελληνικών εταιριών και παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου.

Σε ότι αφορά το Διεθνές Συνέδριο για το κεράσι, στο πλαίσιό του θα χαρτογραφηθεί η αγορά του συγκεκριμένου φρούτο σε διεθνές επίπεδο , οι νέες τεχνολογίες που αφορούν στην καλλιέργειά του, οι προβλέψεις για τη νέα σεζόν ενώ θα γίνουν και επισκέψεις σε παραγωγικές μονάδες. Το συνέδριο ξεκινά την Παρασκευή, 24/4 στις 09.30 στην αίθουσα Αιμ. Ριάδης της ΔΕΘ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη ανδρόγυνου και 83χρονης - Τι βρέθηκε σε Καλαμαριά, Πανόραμα (ΦΩΤΟ)
Βρέθηκαν και κατασχέθηκαν αντικείμενα ιστορικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής σημασίας που εμπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις της σχετικής...
Θεσσαλονίκη: Σύλληψη ανδρόγυνου και 83χρονης - Τι βρέθηκε σε Καλαμαριά, Πανόραμα (ΦΩΤΟ)