Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Οι 3 λόγοι που «κρύωσαν» οι Ρώσοι για τον ΟΛΘ

Γιατί «κρύωσαν» οι Ρώσοι για τις ιδιωτικοποιήσεις του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ

Το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα είναι μία πονεμένη υπόθεση, με την χώρα μας να είναι αναγκασμένη από τις πιέσεις της Τρόικας να προχωρά σε συμφωνίες, την ώρα που οι τιμές των αποκρατικοποιήσεων είναι ιδιαιτέρως χαμηλές.

Παράλληλα, όμως, είναι φανερή η γεωπολιτική διάσταση που δίνεται σε ιδιωτικοποιήσεις που αφορούν την συγκοινωνία και τα λιμάνια της χώρας, όπως της περιπτώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και του ΟΛΘ. Έτσι, η κυβέρνηση έχει πλέον να αντιμετωπίσει την απόφαση των ρωσικών σιδηροδρόμων να προτείνουν στο ρωσικό δημόσιο να μην μετέχουν στις τρεις αυτές αποκρατικοποιήσεις, κάτι που έχει προηγούμενο καθώς οι Ρώσοι είχαν αποχωρήσει την τελευταία στιγμή και από τις περιπτώσεις των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ.

Οι 3 λόγοι που «κρύωσαν» τη Μόσχα

Περίπου τέσσερις μήνες πριν την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ και δύο μήνες πριν αυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, η η διοίκηση των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD έκανε γνωστό ότι θα εισηγηθεί στη κυβέρνηση της Ρωσίας να αποχωρήσει από τους τρεις ελληνικούς διαγωνισμούς. Καλά πληροφορημένες πηγές, όπως αναφέρει η «Ημερησία», από την εγχώρια αγορά μεταφορών τονίζουν πως τρεις είναι οι λόγοι για τους οποίους οι Ρώσοι άνοιξαν την πόρτα της εξόδου από την Ελλάδα.

Η απόφαση αν και αιφνιδίασε την ελληνική πλευρά αποδίδεται σε τρεις βασικούς λόγους, όπως γράφει η «Ημερησία»:

  • Η προ μηνών αποχώρηση του Βλαντιμίρ Γιακούνιν από το τιμόνι των κρατικών σιδηροδρόμων της Ρωσίας. Ισχυρός παράγοντας στη Ρωσία που τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα και ανήκει στους ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται δίπλα στον Πούτιν, ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν, πρόεδρος των ρωσικών σιδηροδρόμων, ήταν ο βασικός εκφραστής του ρωσικού επενδυτικού ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ROSCO και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
  • Oι ζημίες ύψους 2 δισ. δολ. που εμφάνισαν οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ρωσίας.
  • H «σύσφιξη» των σχέσεων Ελλάδας - ΗΠΑ μετά την επίσκεψη του Α. Τσίπρα στην Αμερική, αλλά και το ταξίδι-αστραπή του ειδικού απεσταλμένου και συντονιστή για τις διεθνείς ενεργειακές σχέσεις των ΗΠΑ, Aμος Χόκστιν. Την κινητοποίηση της αμερικανικής διπλωματίας προκάλεσε η νέα καθυστέρηση στον αγωγό Eλλάδας - Βουλγαρίας (IGB). Ο αγωγός ΙGB που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της ενεργειακής διπλωματίας των ΗΠΑ, έρχεται σε σύγκρουση ευθέως με τα συμφέροντα της Ρωσίας. Παράλληλα η εμφάνιση της αμερικανικών συμφερόντων Watco Companies στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με τη ρουμανική κοινοπραξία «θορύβησε» του Ρώσους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Κραυγή αγωνίας στο Θεαγένειο - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν και στα απογευματινά χειρουργεία - «Θέλουμε να κοιτάμε τους ασθενείς στα μάτια και όχι στην τσέπη», ανέφερε ο πρόεδρος του...
Θεσσαλονίκη: Κραυγή αγωνίας στο Θεαγένειο - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας
Ποιες ώρες θα είναι χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ σήμερα η Θεσσαλονίκη - Γιατί κάνουν στάση εργασίας οι εργαζόμενοι, τι απαντά η διοίκηση του Οργανισμού
Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας