Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η ΟΛΘ πληρώνει €400.000 για τη σύνδεση του λιμανιού με ΠΑΘΕ

Απόφαση της ΟΛΘ για την ολοκλήρωση του σημαντικού έργου της σύνδεσης του λιμανιού με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό

Κοινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το σύμφωνο συνεργασίας για το έργο «Ολοκλήρωση σύνδεσης 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την Εγνατία Οδό», παραχώρησαν σήμερα η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και η ΟΛΘ ΑΕ. Η απευθείας οδική σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και τα διευρωπαϊκά δίκτυα μέσω γέφυρας από την Πύλη 16 και ανισόπεδου κόμβου αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της ΟΛΘ ΑΕ, καθώς εκτιμάται ότι συνιστά βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη της δυναμικότητας και της ανταγωνιστικότητάς του, ενώ θα δώσει προστιθέμενη αξία στην εταιρία.

Η ολοκλήρωση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 35 εκ. ευρώ, καθυστερεί εδώ και χρόνια, προκαλώντας προβλήματα στην οδική σύνδεση του Λιμένα και την εξυπηρέτηση των διερχόμενων φορτηγών και κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής. Με δεδομένη την αναγκαιότητα του έργου, κατόπιν πρωτοβουλίας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η ΟΛΘ ΑΕ αποφάσισε την άμεση χρηματοδότηση με ποσό ύψους 400.000 ευρώ των σχετικών μελετών που θα εκπονήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για την οριστική ένταξή του στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-2020 και τη χρηματοδότησή του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Εκ μέρους της ΟΛΘ ΑΕ, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ, Κώστας Μέλλιος, τόνισε πως το έργο είναι απόλυτη προτεραιότητα της διοίκησης της εταιρίας και η συμφωνία συνιστά σημαντική εξέλιξη για το μέλλον του Λιμένα και της πόλης.

Από την πλευρά του, ο εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Γιώργος Κολλιόπουλος, επισήμανε ότι η χρηματοδότηση της μελέτης δίνει τη δυνατότητα επίσπευσης του έργου. Όπως ανέφερε, τα τεύχη δημοπράτησης θα είναι έτοιμα μέχρι τον Ιούνιο και οι εργασίας μπορούν να ολοκληρωθούν το αργότερο μέσα σε τρία χρόνια.

Το ιστορικό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου ανέλυσε το μέλος του Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Δημήτρης Ρούτος, ο οποίος διευκρίνισε ότι η μελέτη αφορά στην κατασκευή περίπου 600 μέτρων που έμειναν ημιτελή από τον οδικό άξονα συνολικού μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Λιμένας Θεσσαλονίκης λόγω της ανεπάρκειας του οδικού δικτύου, τα οποία, όπως είπε, θα επιδεινωθούν μετά την ολοκλήρωση του κόμβου Κ16 και την αύξηση του αριθμού των φορτηγών που κινούνται από και προς το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Ο ίδιος τόνισε πως η ολοκλήρωση του έργου θα καλύψει και τις μελλοντικές ανάγκες και θα δώσει προστιθέμενη αξία στο Λιμένα και στην πόλη.

Πιεστική η ανάγκη εξεύρεσης λύσης

Η ολοκλήρωση του έργου, για την οποία απαιτείται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου επί της ΠΑΘΕ και η σύνδεσή του με το υφιστάμενο τμήμα της γέφυρας που εξυπηρετεί τον 6ο Προβλήτα, καθυστερεί εδώ και χρόνια, προκαλώντας προβλήματα στην οδική σύνδεση του Λιμένα και κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής. Λόγω των εργασιών στον κόμβο Κ16 θα σταματήσει η πρόσβαση των οχημάτων που εξυπηρετούνται από το Λιμάνι προς την ΠΑΘΕ, γεγονός που θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα και τη φήμη του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το πρόβλημα της διακοπής πρόσβασης στον Κ16 δεν είναι προσωρινό, καθώς στο συγκεκριμένο έργο δεν προβλέπεται η σύνδεση του Λιμένα με τον κόμβο και την ΠΑΘΕ, καθίσταται πιεστική η ανάγκη εξεύρεσης λύσης.

Όλα τα οχήματα μεταφοράς φορτίων που κινούνται από και προς το λιμάνι, τα οποία υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 1.000 ημερησίως, θα πρέπει να αναζητήσουν και να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές διαδρομές του οδικού δικτύου στο Καλοχώρι. Ωστόσο, καμία από αυτές δεν παρέχει απρόσκοπτη πρόσβαση στην ΠΑΘΕ, πράγμα που σημαίνει ότι θα επιδεινωθούν δραματικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες σε ένα σημείο του οδικού δικτύου που είναι ήδη πολύ επιβαρυμένο. Η δε προοπτική ανάπτυξης του Λιμένα Θεσσαλονίκης, με την επέκταση του 6ου Προβλήτα τα επόμενα έτη, θα εντείνει ακόμη περισσότερο τα υφιστάμενα προβλήματα κυκλοφορίας. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Master Plan, η διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σταδιακά θα τριπλασιαστεί μέχρι το 2040, ενώ η κίνηση του Συμβατικού Λιμένα θα διπλασιαστεί, το οποίο σημαίνει ότι θα αυξηθεί αντίστοιχα και ο αριθμός των διερχόμενων φορτηγών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Ο χάρτης που θα κινούνται 250 λεωφορεία – Με 40 έως 45 γραμμές
Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του σχεδίου διακήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη: Ο χάρτης που θα κινούνται 250 λεωφορεία – Με 40 έως 45 γραμμές
Μάχη για τη ζωή δίνει ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας – Σοκ σε όλη την Ευρώπη
«Σοκαρισμένος» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την δολοφονική απόπειρα κατά της ζωής του Ρόμπερτς Φίτσο
Μάχη για τη ζωή δίνει ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας – Σοκ σε όλη την Ευρώπη