Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έρευνα franchise: Οι κλάδοι και τα ποσά που έρχονται «πρώτα»

Έρχεται η 18η διεθνής έκθεση Kem Franchise...

Σημαντικά στοιχεία για τις τελευταίες τάσεις στον κλάδο του franchise και τις προτιμήσεις των επιχειρηματικών αλλά και τα ποσά που είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν αναδεικνύει η τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία MSO-Marketing Services Organization για λογαριασμό της διεθνούς έκθεσης KEM Franchise, η οποία διοργανώνεται για 18η συνεχή χρονιά στην Αθήνα.

Ειδικότερα, η διεθνής έκθεση KEM FRANCHISE διοργανώνεται από τις 18 έως τις 21 Μαρτίου, στο Μεσογειακό Εκθεσιακό Κέντρο (MEC Παιανίας) συγκεντρώνοντας γνωστές επιχειρήσεις από τον κλάδο. Το ευρύ κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τις επιχειρηματικές δυνατότητες που προσφέρουν αλυσίδες από όλους τους κλάδους και να ενημερωθούν για τις προϋποθέσεις ένταξης, τα ποσοστά κερδοφορίας και τις προοπτικές περαιτέρω διεύρυνσης.

Σε ότι αφορά την έρευνα, αυτή συντελέστηκε με διανομή ερωτηματολογίων σε 1560 συμμετέχοντες στην τελευταία διοργάνωση της έκθεσης και αφορούσε στα πεδία ενδιαφέροντος των επίδοξων επιχειρηματιών που θέλουν να ανοίξουν τη δική τους εταιρεία-μέλος αλυσίδας (franchisees), τα ποσά που θέλουν να επενδύσουν και την πρόθεσή τους να εισάγουν ένα νέο concept στην αγορά του franchising.

 Οι κλάδοι που προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον

 Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η κατηγορία  «Εστίαση - Τρόφιμα» (35,48%), η οποία συνεχίζει να αποτελεί τον κύριο στόχο των επενδυτών. Ακολουθεί η «Παροχή Υπηρεσιών» (21,90%), η κατηγορία «Διάφορα» με 15,95% και η  «Υγεία-Oμορφιά» (10%).  Σημαντικά ποσοστά παρουσιάζουν οι κατηγορίες « Ένδυση – Υπόδηση- Αξεσουάρ με 8,33% , «Oικιακός Εξοπλισμός» (3,34%). Η «Εκπαίδευση – Επιμόρφωση» (5%), που ενώ αποτελεί μέρος της Παροχής Υπηρεσιών, συγκεντρώνει σημαντικό ποσοστό ενδιαφέροντος και αναλύεται ξεχωριστά.

 Μεγάλο ποσοστό θέλει να αναπτύξει μια νέα ιδέα

 Oι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για ένταξη στο θεσμό της δικαιόχρησης (franchise) ως δικαιοδόχοι (Franchisee), σε ποσοστό 62,44%. Παράλληλα, σημαντικό ποσοστό (17,56%) δηλώνει την πρόθεσή του να λειτουργήσει ως Μaster Franchisor, εισάγοντας στην Ελλάδα κάποιο concept του εξωτερικού. Το 20% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να αναπτύξει με την μέθοδο του franchise το δικό του concept, δηλαδή να γίνει Franchisor.

 Η επενδυτική δυνατότητα των νέων franchisors

 O κύριος όγκος των ερωτώμενων (61,48%) παρουσιάζει επενδυτική δυνατότητα ή πρόθεση επένδυσης έως 100.000 ευρώ. Το 21,22% είναι διατεθειμένο να επενδύσει έως 200.000 ευρώ, το 10,93% μεταξύ 201.000ευρώ και 300.000 ευρώ , ενώ το 6,37% εμφανίζει  επενδυτική δυνατότητα άνω των 301.000 ευρώ.

Ως προς τα προς επένδυση ποσά ανά κατηγορία στην κατηγορία «Εστίαση –Τρόφιμα», οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι προτίθενται να διαθέσουν έως 100.000ευρώ σε ποσοστό 73,64% αλλά ταυτόχρονα την επιλέγουν ως κύριο πεδίο ενδιαφέροντος και άτομα που θέλουν να επενδύσουν ποσά άνω των 301.000ευρώ με ποσοστό 3,10% αλλά και άτομα που επιθυμούν να διαθέσουν από 101.000 ευρώ- 300.000ευρώ.

 Franchising στα ΕΣΠΑ;

 Στην ανακοίνωση των διοργανωτών της έκθεσης KEM Franchise, επισημαίνεται ότι «σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, τα δίκτυα franchise, έπειτα από αρκετά χρόνια αποκλεισμού από τις κοινοτικές πηγές χρηματοδότησης, παίρνουν το πράσινο φως για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ». Σημειώνεται επίσης ότι οι εταιρείες δικαιόχρησης κρίνονται μη επιλέξιμες επί σειρά ετών, ήδη από την προ κρίσης περίοδο. Μάλιστα το 2009 είχε προβλεφθεί κονδύλι 50 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων franchise από τους τομείς μεταποίησης, τουρισμού, εμπορίου και υπηρεσιών. Από τότε επιβλήθηκε περιορισμός και οι επιχειρήσεις franchise ήταν μη επιλέξιμες στα προγράμματα ΕΣΠΑ.

«Ωστόσο, στο πλαίσιο των αλλαγών που θα ανακοινωθούν για το ΕΣΠΑ της νέας περιόδου 2014-2020, θα προβλέπονται τροποποιήσεις ειδικά για τις επιχειρήσεις franchise, ώστε αυτές να έχουν τη δυνατότητα να επιδοτηθούν για επενδύσεις που αφορούν, π.χ., αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, υποδομές, τεχνολογική αναβάθμιση κ.ά. Προφανώς θα υπάρχουν προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση, καθώς θα ελέγχεται πιθανή μετοχική σχέση franchisor - franchisee, δηλαδή η περίπτωση ενίσχυσης de minimis, αλλά και αν το αίτημα αφορά entry fees ή δικαιώματα χρήσης brand name. Σε κάθε περίπτωση, αναμένεται να μην επιδοτούνται τα entry fees, αλλά η αγορά τεχνογνωσίας να τεκμηριώνεται μέσω σχετικών μελετών ή εγχειριδίων λειτουργίας, ενώ θα τεθούν οι γενικές προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν με τους επιλέξιμους κλάδους», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ