Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Διαβούλευση για τις αλλαγές στο Λύκειο μετά τις Πανελλαδικές

Προανήγγειλε ο υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, με τους φορείς και τα κόμματα

Διαβούλευση με τους φορείς και τα κόμματα για τις αλλαγές στο Λύκειο μετά το πέρας των πανελλαδικών εξετάσεων προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, λίγες μέρες αφότου και ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης για κατάργηση των πανελλαδικών. «Έχουμε τρεις-τέσσερις προτάσεις και μόλις τελειώσουν οι πανελλαδικές θα αρχίσουμε να συζητάμε με τους φορείς» είπε ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας στον ρ/σ Alpha και πρότεινε να γίνει η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. «Αν δεν υπάρχει μία μίνιμουμ συναίνεση δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει τίποτα» είπε χαρακτηριστικά.

Ξεκαθάρισε ότι το σκεπτικό είναι να καταργηθούν οι εξετάσεις σε βάθος πενταετίας και ίσως να παραμείνουν για ένα διάστημα στις δυο - τρεις σχολές που έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση. Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι «η έμφαση -παρόλο που έχει αυτόν τον απίστευτο συμβολικό χαρακτήρα που απασχολεί τους γονείς- δεν είναι στις εισαγωγικές, είναι αν η κοινωνία μας θέλει Λύκειο ή όχι».

Όπως είπε, το Λύκειο έχει ακυρωθεί εκπαιδευτικά, σημειώνοντας πως ο πυρήνας του προβλήματος είναι ότι σήμερα β’ και γ’ Λυκείου είναι σαν να μην υπάρχουν. Εμείς λέμε πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, γιατί αλλιώς δεν μαθαίνεις ούτε εγκυκλοπαιδικά, λίγο το ένα και λίγο το άλλο, συνέχισε, προσθέτοντας πως σήμερα τα παιδιά την πληροφορία την παίρνουν με εντελώς άλλο τρόπο από ό,τι εμείς. Άρα λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και σύγχρονα προγράμματα, συμπλήρωσε.

Για τα ΕΠΑΛ ανέφερε ότι «το να είναι εκεί που πάνε οι αποτυχημένοι από πλευράς της κοινωνίας, δεν πρόκειται να προχωρήσει. Τελειώνεις το ΕΠΑΛ και παίρνεις ένα δίπλωμα επαγγελματικής πιστοποίησης, που είναι όμως ευρωπαϊκό». Σε ερώτηση εάν θα παίζουν ρόλο οι βαθμοί στα τετράμηνα ο υπουργός απάντησε ότι δεν γνωρίζει ακόμη.

Αναφερόμενος στα φροντιστήρια είπε ότι «εμείς ψηφίσαμε νόμο τον Αύγουστο που κατοχυρώνουμε τα εργασιακά δικαιώματα στα φροντιστήρια και ήταν δύσκολη διαπραγμάτευση, αλλά το ερώτημα είναι αν ο κόσμος εμπιστεύεται το δημόσιο σχολείο. Πάλι μπαίνει στο επίκεντρο αυτό». «Το μέτωπό μας δεν είναι τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά, το ερώτημα είναι αν θα εμπιστευθεί ο κόσμος το δημόσιο σχολείο» πρόσθεσε χαρακτηριστικά. Απαντώντας στις αιτιάσεις ότι επί των ημερών τους μειώθηκαν οι θέσεις εισαγωγής σε κάποιες σχολές ο υπουργός είπε ότι «δεν μειώθηκαν αλλά αυξομειώθηκαν κατά περιπτώσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν
Στάση εργασίας από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ στο πλαίσιο των απεργιακών κινητοποιήσεων για την εργατική Πρωτομαγιά
Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν