Ως ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της κινεζικής εταιρείας διαμετακομιστικού εμπορίου COSCO και της αμερικανικής τεχνολογικής εταιρείας Hewlett Packard για τη μεταφορά των προϊόντων της δεύτερης στη νοτιοανατολική και την κεντρική Ευρώπης μέσω του λιμανιού του Πειραιά και του σιδηροδρομικού δικτύου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί όχημα ισχυρής ανάπτυξης για όλα την Ελλάδα» τόνισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα με τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με το Θριάσιο ολοκληρώνει στρατηγικά δίκτυα και υποδομές που απελευθερώνουν επενδύσεις. «Δίνουμε το δικαίωμα στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, στις δύσκολες αυτές ώρες που πρέπει να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας» σημείωσε ο πρωθυπουργός, χαιρετίζοντας την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της COSCO και της Hewlett-Packard, δύο εταιρειών παγκόσμιας εμβέλειας, που -όπως είπε- χρησιμοποιούν τις υποδομές της χώρας και δραστηριοποιούνται στο νέο πλαίσιο εμπιστοσύνης. Ο πρωθυπουργός, ο οποίος ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της COSCO, τόνισε πως ανάλογες επενδύσεις δίνουν μια νέα δυναμική εδραιώνουν τον Πειραιά στο διεθνή χάρτη. «Τέτοιες επενδύσεις βοηθούν τον τόπο μας και αντιμετωπίζουν την ανεργία, που παραμένει προτεραιότητα. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις» ανέφερε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν ανάλογες κινήσεις, οι οποίες θα οδηγήσουν τη χώρα στην έξοδο από την κρίση.
«Κατηγορώ» ΣΥΡΙΖΑ για ευνοϊκή μεταχείριση επιχειρήσεων
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την κυβέρνηση, σε ανακοίνωσή του, αναφέροντας ότι «με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις». Όπως επισημαίνει, αυτή η συμφωνία COSCO-Hewlett-Packard (HP) αποδεικνύει τα τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών και ειδικά του λιμανιού του Πειραιά, ως στρατηγική πύλη μεταφορών προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Προσθέτει, δε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δικαιώνεται, όταν υποστηρίζει ότι οι στρατηγικοί παραγωγικοί τομείς πρέπει να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αυτή η συμφωνία δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν υπήρχε στην τελική φάση υλοποίησής του το σχέδιο του δημόσιου ΟΣΕ για την επέκταση της εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και της σύνδεσης του λιμανιού με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πέρα από τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του έργου, υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το τεράστιας σημασίας γεγονός είναι ότι το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO-Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα. Επεξηγώντας τη θέση αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει, ότι η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές, ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα, ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται. Όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, προσθέτει, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από τη σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
ΚΚΕ: «Η ελληνική κυβέρνηση θα φορτώσει με νέες θυσίες το λαό»
«Η επιχειρηματική κινεζοαμερικανική συμφωνία στηρίζει τα σχέδια της ελληνικής άρχουσας τάξης για ανάδειξη της χώρας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η ελληνική κυβέρνηση θα φορτώσει με νέες θυσίες το λαό. Απειλούνται με νέα μέτρα οι εργατοϋπάλληλοι στην ευρύτερη περιοχή το λιμανιού του Πειραιά και οι αυτοαπασχολούμενοι με κλείσιμο μαγαζιών». Αυτά αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του για τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά, σχετικά με την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. «Η ικανοποίηση των σύγχρονων συνδυασμένων λαϊκών αναγκών, για φθηνές, ασφαλείς, γρήγορες, ποιοτικές θαλάσσιες μεταφορές που να καλύπτουν το σύνολο της νησιωτικής χώρας, η φιλολαϊκή αξιοποίηση της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας και των δυνατοτήτων που ανοίγει στο εξωτερικό εμπόριο, απαιτεί έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης. Απαιτεί την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, την εργατική λαϊκή εξουσία που θα κοινωνικοποιήσει τα λιμάνια, τα πλοία, όλα τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, θα κρατικοποιήσει το εξωτερικό εμπόριο, θα οργανώσει τη παραγωγή με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο σε φιλολαϊκή κατεύθυνση», προσθέτει το ΚΚΕ.
Οικολόγοι Πράσινοι: «Πολλά τα φλας, αλλά έξω από την ουσία της συμφωνίας…»
Σε ανακοίνωση των Οικολόγων Πράσινων τονίζονται τα εξής: «Ελλείψει πολιτικής και σχεδιασμού ο κ. Σαμαράς "πιάνεται" από επιχειρηματικά deals, όπως αυτό που επιγράφεται ως "συμφωνία COSCO και Hewlett Packard" για τη μεταφορά εμπορευμάτων της HP μέσω Πειραιά, στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια συμφωνία του ΟΣΕ με την HP, με ενδιάμεσο την COSCO, αφού για την υλοποίηση θα χρησιμοποιηθούν τόσο οι λιμενικές υποδομές που εκμεταλλεύεται η τελευταία, όσο και το σιδηροδρομικό δίκτυο, ιδιαίτερα μετά την πρόσβαση του στο εμπορευματικό τμήμα του λιμανιού, με τη διάνοιξη και λειτουργία της γραμμής Ικόνιο-Θριάσιο, που έστω και πολύ καθυστερημένα επιτέλους θα τεθεί σε λειτουργία. Η συμφωνία του ΟΣΕ με HP στηρίζεται κύρια στην επιλογή της δεύτερης να περιορίσει το ανθρακικό αποτύπωμα των προϊόντων της (το ίδιο προσπαθεί να κάνει ναυλώνοντας τρένα για απ' ευθείας μεταφορά από Κίνα σε Γερμανία, αντικαθιστώντας αεροπλάνα) μειώνοντας το χρόνο της θαλάσσιας μεταφοράς, προτιμώντας το πρώτο γεωγραφικά Ευρωπαϊκό λιμάνι (αντί του Ρότερνταμ που ως τώρα χρησιμοποιούσε). Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθεί να κερδίσει εμπορευματικό έργο (κατά κανόνα κερδοφόρο) για να επιβιώσει και προσπαθεί εδώ και δυο χρόνια να προωθήσει τη μεταφορά containers σε όλη τη ΝΑ Ευρώπη αλλά και μέχρι Αυστρία, Ουγγαρία και Τσεχία».
ΝΔ: «Ο ΣΥΡΙΖΑ πολεμά μία ακόμα μεγάλη επένδυση»
Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, ως απάντηση στη χθεσινή ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για τη συμφωνία COSCO - Hewlett-Packard - ΤραινΟΣΕ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Κατά τη συνήθη πρακτική του, ο ΣΥΡΙΖΑ πολεμά μία ακόμα μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα και ονειρεύεται κρατικοποιήσεις και δημεύσεις τύπου Βόρειας Κορέας. Είναι σαφές πως για την Κουμουνδούρου “λεφτά υπάρχουν”, αρκεί να μην είναι σε ευρώ. Θα τα προτιμούσαν σε δραχμές ή έστω σε βορειοκορεάτικα γουόν».