Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θέλουμε πολιτική λύση, λέει το Μέγαρο Μαξίμου

Ως μέσο πίεσης προς όλες τις πλευρές ερμηνεύουν την αποχώρηση του ΔΝΤ

Ως μέσο πίεσης προς όλες τις πλευρές, ερμηνεύουν πηγές του Μαξίμου την αποχώρηση της ομάδας του ΔΝΤ από τις διαπραγματεύσεις, επισημαίνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει πολιτική λύση που θα σέβεται τις «κόκκινες γραμμές» της Αθήνας, την ίδια ώρα που οι εταίροι προειδοποιούν ότι μια συμφωνία χωρίς την συμμετοχή του ΔΝΤ είναι «αδιανόητη». «Η ελληνική κυβέρνηση διαπραγματεύεται για μια ενιαία συμφωνία που θα περιλαμβάνει ενιαία προαπαιτούμενα», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές και εκτιμούν ότι η μη συμμετοχή του ΔΝΤ στην πολιτική διαπραγμάτευση είναι πίεση προς Κομισιόν, ΕΚΤ και Ελλάδα.

Τα ενιαία προαπαιτούμενα (conditionality), που θέλει η κυβέρνηση να συμπεριληφθούν στην συμφωνία και τα έχει καταθέσει στην πρότασή της, είναι επιγραμματικά:

-Χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα, κυρίως φέτος και το 2016, ώστε να διασπαστεί ο μηχανισμός αναπαραγωγής της λιτότητας.

-Καμιά νέα περικοπή σε μισθούς και συντάξεις, σε μέτρα δηλαδή που θα εντείνουν την κοινωνική ανισότητα και θα ξαναφέρουν την οικονομία στο σπιράλ της ύφεσης.

-Αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους.

-Ισχυρό πρόγραμμα επενδύσεων (αναπτυξιακό πακέτο).

Έτοιμη η κυβέρνηση να εντατικοποιήσει τις διαβουλεύσεις

Αναφορικά με τις επαφές του Πρωθυπουργού στις Βρυξέλλες, κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι «η κυβέρνηση, μετά τις επαφές με Μέρκελ, Ολάντ, Γιούνκερ και άλλους ευρωπαίους αξιωματούχους, είναι έτοιμη, όπως έχει συμφωνηθεί, να εντατικοποιήσει τις διαβουλεύσεις, προκειμένου να ολοκληρωθεί σύντομα η συμφωνία. Γι’ αυτό τον λόγο θα συνεχίσει να εργάζεται πάνω στα εναπομείναντα θέματα, όπως το δημοσιονομικό και η βιωσιμότητα του χρέους». Για το ρόλο του Brussels Group αλλά και τη στάση του ΔΝΤ, κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι «η ελληνική πλευρά έχει δηλώσει ότι οι διαπραγματεύσεις στα τεχνικά κλιμάκια και στο Brussels Group έχουν ολοκληρωθεί και ότι «η διαπραγμάτευση συνεχίζεται σε πολιτικό πλέον επίπεδο».

Το ίδιο το ΔΝΤ, όπως δήλωσε και ο εκπρόσωπός του Τζέρι Ράις, αναγνώρισε ότι πράγματι η συζήτηση στις Βρυξέλλες διεξάγεται σε πολιτικό επίπεδο, στο οποίο δεν θέλει να εμπλακεί -«δεν είμαστε πολιτικός θεσμός, είμαστε τεχνικός θεσμός», ήταν η ακριβής φράση του. Φράση που δείχνει και μια εσωτερική διαφωνία μεταξύ των θεσμών και πίεση του ΔΝΤ προς τους εταίρους του (Κομισιόν και ΕΚΤ) να επανέλθουν στο «σωστό δρόμο» της τεχνικής διαπραγμάτευσης.

Ζ. Κλ. Γιούνκερ: «Η μπάλα είναι στο ελληνικό γήπεδο»

Ήδη ο Ζ. Κλ. Γιούνκερ δήλωσε ότι «οι διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν ξανά, πρώτα σε τεχνικό επίπεδο και μετά σε πολιτικό» προκειμένου να «ηρεμήσει» το ΔΝΤ. Πρόσθεσε, βέβαια, για να συνεχιστεί η πίεση προς την ελληνική πλευρά ότι «μια συμφωνία είναι απαραίτητη τις επόμενες ημέρες. Η μπάλα είναι στο ελληνικό γήπεδο». «Η μη συμμετοχή, λοιπόν, του ΔΝΤ στην πολιτική διαπραγμάτευση δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο από πίεση προς όλους -Κομισιόν, ΕΚΤ και Ελλάδα. Όπως, μάλιστα, διευκρίνισε και ο Τζέρι Ράις «το ΔΝΤ ποτέ δεν φεύγει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων» και αν χρειαστεί θα επιστρέψει στις διαπραγματεύσεις. Ίσως το ΔΝΤ να πιστεύει ότι η καλύτερη λύση θα ήταν να εισέπραττε τα χρήματα που έχει δώσει έως σήμερα και να έφευγε από το πρόγραμμα της Ελλάδας. Πιέζει, λοιπόν, προς όλες τις κατευθύνσεις -κυρίως προς το Βερολίνο- με στόχο να εφαρμοστούν σκληρές πολιτικές στην Ελλάδα προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρήματά του», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Την ίδια ώρα, οι εταίροι προειδοποιούν ότι μια λύση στο ελληνικό ζήτημα χωρίς τη συμμετοχή του ΔΝΤ είναι «αδιανόητη» και ότι η αποχώρηση ήταν μια προειδοποίηση για την εντατικοποίηση των διαβουλεύσεων. Όπως τόνισε πάντως, ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, η αποχώρηση δεν σημαίνει ότι το ΔΝΤ εγκαταλείπει τις διαπραγματεύσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στο 100% η πληρότητα των πλοίων – 24.000 επιβάτες φεύγουν από Πειραιά
Δημοφιλέστεροι προορισμοί σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι οι Κυκλάδες, τα νησιά του Αργοσαρωνικού και προορισμοί στο βόρειο Αιγαίο
Στο 100% η πληρότητα των πλοίων – 24.000 επιβάτες φεύγουν από Πειραιά