Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Οι «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη έρχονται Θεσσαλονίκη

Για δύο βράδια στο Θέατρο Δάσους σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Ο Διόνυσος, απογοητευμένος από την πενία των δραμάτων που παρουσιάζονται στην Αθήνα, καθώς οι μεγάλοι τραγικοί έχουν πεθάνει, κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο προκειμένου να φέρει πίσω ένα μεγάλο ποιητή, ικανό να σώσει την Πόλη από την παρακμή. Για τον σκοπό αυτό, διοργανώνει έναν ποιητικό αγώνα ανάμεσα στον Αισχύλο και τον Ευριπίδη, ορίζοντας διαιτητή τον ίδιο τον Πλούτωνα, ώστε να τον καταστρέψει. Και καλύτερος για τον Αριστοφάνη, που σατιρίζει ανελέητα τα νεωτερικά ήθη, άρα και τον τότε εκπρόσωπό τους Ευριπίδη αναδεικνύεται ο Αισχύλος. Ο Αισχύλος θα είναι ο νικητής.

Τα παραπάνω συμβαίνουν στην κωμωδία του Αριστοφάνη «Βάτραχοι» που θα δούμε στις 26 και 27 Ιουλίου 2018 και στην πόλη μας στο Θέατρο Δάσους σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου με πρωταγωνιστές τους Λάκη Λαζόπουλο, Σοφία Φιλιππίδου, Δημήτρη Πιατά και Αντώνη Καφετζόπουλο.

«Επτά χρόνια μετά το θάνατο του Περικλή και με εναλλαγές στην εξουσία, ο Αριστοφάνης δεν βάζει τους ήρωές του να ψάχνουν τον Περικλή, ασκεί κριτική στους πολιτικούς, και ειδικά στον Κλέωνα, και θεωρεί πως ένας άνθρωπος των γραμμάτων θα φέρει πίσω τις παλιές καλές μέρες», σχολίασε ο Αντώνης Καφετζόπουλος. Βέβαια, συμπλήρωσε πως ο ρόλος των ανθρώπων των γραμμάτων δεν είναι να δίνουν λύσεις, παρά να θέτουν προβλήματα και να ρίχνουν ιδέες.

«Ίσως ο Αριστοφάνης να μην ήθελε να θίξει μόνο το πολιτικό θέμα, αλλά να πει πως οι άνθρωποι θα έπρεπε να ανεβάσουν το επίπεδό τους μέσα από καλύτερη εκπαίδευση και από τις γνώσεις», σχολίασε η Σοφία Φιλιππίδου. Εξέφρασε την λύπη της για τα όσα συνέβησαν στην Αθήνα με την πολύνεκρη πυρκαγιά και είπε πως έσοδα από κάποιες παραστάσεις τους θα διατεθούν για την στήριξη των πληγέντων από την καταστροφή που συνέβη στην πρωτεύουσα.

Αναφερόμενη στον Αριστοφάνη είπε πως «γράφει ωραίες ουτοπίες, και κάνει ποίηση με το ανέφικτο».

«Ο Αριστοφάνης ήταν αμφιλεγόμενος και ευφυής, Και παρά το γεγονός ότι θεωρούνταν συντηρητικός έφτιαχνε πρωτοποριακές παραστάσεις για την εποχή του. Τα τελευταία 30 χρόνια υπάρχει η εύκολη πατέντα να αντικαθιστούμε στα έργα του το άγνωστο με γνωστά ονόματα από τον χώρο πχ της πολιτικής, με εύκολες αναγωγές στο σήμερα. Εμείς δεν το κάναμε αυτό. Μόνο όπου υπάρχει ανάγκη, επεξηγούμε. Δεν βάζουμε κάποιο πρόσωπο αντίστοιχο με το σήμερα», σημείωσε ο κ. Καφετζόπουλος.

Κατά τον Δημήτρη Πιατά ο Αριστοφάνης ήταν ένα  βήμα μπροστά από την εποχή του. «Τα έργα του εξακολουθούν να παραμένουν δημοφιλή και να γεμίζουν θέατρα ακόμη και σήμερα. Και μας δίνει έναυσμα να παίζουμε τα ίδια κείμενα με άλλη ματιά. Τα γραφόμενά του κουμπώνουν σε στιγμές του σήμερα», τόνισε, και είπε πως η παράσταση που έκαναν δεν έχει εύκολα αστεία και πως αφήνουν τους θεατές να κάνουν τις δικές τους αναγωγές. Είπε πως η κοινή γνώμη αναζητά το νέο, το καινούριο. "Και οι πολιτικοί αυτό προσπαθούν να δώσουν αλλάζοντας τα "ρούχα" τους", σχολίασε, ενώ ευχήθηκε ο καιρός να είναι σύμμαχος στην περιοδεία τους. 

Επόμενη στάση τους είναι απόψε στα Νέα Μουδανιά, αύριο θα παίξουν στο Αρχαίο Θέατρο στον Δίον και στις 26 και 27/7 στη Θεσσαλονίκη. 

Παίζει ακόμη 13μελής θίασος. Είσοδος: 20 €, Ανέργων, Φοιτητικό 15 €. Προπώληση: viva, ΤΑΜΕΙΑ ΚΘΒΕ (Τ.2315 200 200), Γερμανός, ticketmaster.gr.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: 200 εθελοντές όλο το καλοκαίρι για τον κίνδυνο πυρκαγιάς στο Σέιχ Σου
Για πρώτη φορά συστήθηκε φέτος και κλιμάκιο εντοπισμού και απεγκλωβισμού άγριων ζώων από 10 εθελοντές
Θεσσαλονίκη: 200 εθελοντές όλο το καλοκαίρι για τον κίνδυνο πυρκαγιάς στο Σέιχ Σου
Ντόμινο δηλώσεων Μαρινάκη - Κασσελάκη για την αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου
«Αντί να σιωπήσει προσπαθεί να εργαλειοποιήσει πολιτικά την αποφυλάκιση του Μιχαλολιάκου» δηλώνει ο Παύλος Μαρινάκης
Ντόμινο δηλώσεων Μαρινάκη - Κασσελάκη για την αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου