Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

53α Δημήτρια: Η Karin Schäfer αποκαλύπτει πτυχές του «Iberia»

Εμπνευσμένη από το ομώνυμο έργο του Isaac Albéniz έφτιαξε ένα οπτικό κονσέρτο με μουσική, θέατρο και εικαστικά

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Μουσική, θέατρο και εικαστικές τέχνες μπλέκονται αρμονικά σε μια εμπνευσμένη διασκευή του «Iberia» του Isaac Albéniz , έργου που δημιουργήθηκε το 1908. Ο λόγος για το «Iberia» από το Karin Schäfer Figuren Theater που θα δούμε στις 14/10/2018 ώρα 21.00 στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών στο πλαίσιο των 53ων Δημητρίων.

Η ίδια η Karin Schafer δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»: « Πρόκειται για ένα οπτικό κονσέρτο που συνδυάζει οπτικό θέατρο με κλασσική μουσική. Έχουμε τον παγκοσμίου φήμης Αυστριακό πιανίστα Christopher Hinterhuber που θα παίζει αυτό το απαιτητικό έργο του Albéniz και εμείς θα μεταμορφώνουμε τη μουσική σε ζωντανές εικόνες στη σκηνή». Εξήγησε πως η ίδια είναι από την Αυστρία, όμως σπούδασε κουκλοθέατρο στην Βαρκελώνη και δούλεψε εκεί με διαφορετικές ομάδες, οπότε έχει έναν στενό δεσμό με την Ισπανία, αλλά και με το έργο αυτό. «Το Iberia είναι ένα στολίδι της κλασσικής μουσικής της Ισπανίας: έχει 12 κομμάτια, το καθένα με όνομα από άλλη περιοχή ή γιορτή της χώρας. Είναι εκπληκτική μουσική και το άκουσμά της φέρνει στο νου εικόνες και ξυπνά την φαντασία μου, με αποτέλεσμα να μεταμορφώνω αυτές τις σκηνές, χρησιμοποιώντας το κουκλοθέατρο, το animated φιλμ και το οπτικό θέατρο», σημείωσε η κα Schäfer.

Πώς συνδυάζει διαφορετικές μορφές τεχνών; Η ίδια εξήγησε: «Λατρεύω την κλασσική μουσική, την οπτική τέχνη και φυσικά το θέατρο. Οπότε στη δουλειά μου συνδυάζω και τα τρία είδη τεχνών, καθώς και άλλα είδη. Ως εκπαιδευμένη κουκλοπαίχτρια στο Institut Del Teater στην Βαρκελώνη στόχος μου ήταν πάντα να φέρω κατι νέο στο παραδοσιακό κουκλοθέατρο, να προσθέσω στοιχεία της οπτικής τέχνης, να βάλω τη μουσική ως βασικό συστατικό της δουλειάς μου και να προσθέσω ταινίες και βίντεο. Κάθε σκηνή στο Iberia βασίζεται σε έργα αληθινών καλλιτεχνών από διαφορετικές χώρες, όμως έχουν μετουσιωθεί σε κάτι άλλο: μόνο στοιχεία και ιδέες του κάθε έργου ρέουν στη σκηνή ή στις κινούμενες εικόνες που φτιάξαμε". 

Πώς κατάφερε όμως να δώσει πνοή στη μουσική του Albéniz; «Το IBERIA είναι το πιο δύσκολο, αλλά και το πιο όμορφο έργο για πιάνο που υπάρχει. Περιλαμβάνει τόσες μουσικές ιδέες, τόσα διαφορετικά θέματα, ρυθμούς… και κυριολεκτικά “περιγράφει” μέρη, χορούς και τοπικά έθιμα με τη μουσική. Οπότε όταν το πρωτοάκουσα είχα ήδη “δει” τις εικόνες και τις σκηνές που θα έφερναν αυτή τη μουσική στη σκηνή. Στοχεύουμε να δώσουμε στο κοινό μια πρόσβαση δευτέρου επιπέδου στην κλασσική μουσική: όχι μόνο με την ακρόαση, αλλά και με την όραση και με την αίσθηση».

"Η τέχνη το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή μετά το φαγητό"

Μιλώντας για την τέχνη η δημιουργός τονίζει πως είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή μετά το φαγητό. «Η τέχνη είναι αυτή που μας κάνει ανθρώπους! Σκεφτείτε τι έχουμε βρει σε αρχαίες ανασκαφές: αντικείμενα για την παρασκευή φαγητού και αντικείμενα τέχνης – στολίδια, διακοσμητικά, κοσμήματα. Η τέχνη συνοδεύει την ανθρωπότητα από τη γέννησή της. Και είναι πολύ σημαντικό να το ξέρουμε αυτό, να ξέρουμε τις πολιτιστικές μας ρίζες και να τις φέρνουμε ξανά στο παρόν», σημείωσε η δημιουργός.

Η Θεσσαλονίκη δεν μπορούσε να λείπει από την κουβέντα μας. Η ίδια έχει έρθει και στο παρελθόν εδώ με προηγούμενες δουλειές της. «Αγαπάμε την πόλη σας. Αλλά και την Ελλάδα, τόσο τη σύγχρονη, όσο και τον πολιτισμό που έχει δώσει στην Ευρώπη. Ξέρουμε ότι υπήρξαν και υπάρχουν δύσκολες στιγμές για τους Έλληνες και ελπίζουμε πως θα βρεθούν σωστές λύσεις για τον καθένα, όχι μόνο μέσα από το οικονομικό πλαίσιο, αλλά και μέσα από την εκτίμηση της τέχνης και του πολιτισμού».

*Είσοδος: 12€, 10€ (άνεργοι, φοιτητές, κάτοχοι κάρτας Δημητρίων).

Karin Schäfer Figuren Theater

Η Karin Schäfer και ο Peter Hauptmann (ζευγάρι στην τέχνη και στην ζωή)

Το Karin Schäfer Figuren Theater ιδρύθηκε το 1993 από την Karin Schäferκαι τον Peter Hauptmann, κατευθείαν μετά την επιστροφή τους από την Ισπανία στην Αυστρία. Με αυτό το θέατρο και έκαναν πολλές και διαφορετικές παραγωγές: με solo μαριονέτες, μάσκες, οπτικά κονσέρτα αλλά και κονσέρτα με μεγάλες ορχήστρες. Η δουλειά τους σταδιακά κατευθύνθηκε στο οπτικό θέατρο με πολλές τεχνικές και είδη να μπλέκονται μαζί: κουκλοθέατρο, χορό, κίνηση, προβολές, φώτα σκιές και μουσική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ