Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νίκος Ορτετζάτος: «Τα μπουλούκια ήταν ένα γλυκό βάσανο»

Η νέα παράσταση του "Eclipses Group Theater" έχει ως θέμα το μπουλούκι και ανεβαίνει στο Άνετον

Συνέντευξη στη Λεμονιά Βασβάνη

 

«Μια κρύα νύχτα του χειμώνα, ένας γερασμένος θίασος, απολαμβάνει τη βραδιά ακούγοντας μουσική. Ώσπου η Μαριγώ Καστελάνου, μεγάλη κυρία του θεάτρου και του βαριετέ, εισβάλλει στο χώρο λέγοντας πως είναι ώρα για πρόβα. Κανείς δεν της δίνει ιδιαίτερη σημασία. Όλοι γνωρίζουν το μυστικό. Μα κανείς δεν της το λέει. Κι εκείνη συνεχίζει να ζει το όνειρο μέχρι τη στιγμή της μοιραίας αποκάλυψης...».

Περισσότερα στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον (Παρασκευοπούλου 42) όπου από τις 3 έως τις 8 Μαΐου στις 21.00 ανεβαίνει "Το Μπουλούκι... Το μυστικό του ανέμου" στο πλαίσιο του φεστιβάλ "Ανοιχτή Σκηνή-Θεατρικές Φωνές 2019" του Δήμου Θεσσαλονίκη.

Η νέα παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία Νίκου Ορτετζάτου είναι ένας ύμνος στα μπουλούκια. Σε μια εποχή όπου «στήθηκαν θεμέλια για το σημερινό Θέατρο», και που «άφησε μια μεγάλη παράδοση και σημαντικούς ηθοποιούς» όπως είπε ο δημιουργός, απαντώντας στις ερωτήσεις μας με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του δουλειάς. Στη σκηνοθεσία του συνδύασε στοιχεία καμπαρέ, επιθεώρησης, ηθογραφίας μέχρι και μιούζικαλ. Μας μίλησε για την κεντρική του ηρωίδα, είπε πως οι μουσικές παραστάσεις «είναι ένα γλυκό βάσανο, όπως ήταν και η ίδια η φύση των μπουλουκιών», ενώ αναφερόμενος στην Ανοιχτή Σκηνή είπε βοηθά τους καλλιτέχνες «να δείξουν τη δουλειά τους στην πόλη τους».

 

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτή την παράσταση;

-Ήταν μια ιδέα που υπήρχε στο μυαλό μου για πολύ καιρό, ήθελα να γράψω κάτι που να αφορά σε έναν θίασο περιπλανώμενο, που πάντα με γοήτευαν. Μετά το «Σουγιούλ…για ένα βράδυ», και έχοντας υπόψη μου τους ανθρώπους που το απάρτιζαν, αλλά και νέους, θέλησα να πάμε λίγο παρακάτω σε ό,τι αφορά το μουσικοθεατρικό θέαμα. Είναι ένα έργο που σχεδόν με έναν τρόπο προσπαθεί να συνδυάσει στοιχεία καμπαρέ, επιθεώρησης, ηθογραφίας ως και μιούζικαλ.

boulouki2.jpg

-Το θέατρο είναι συνδεδεμένο και με το μπουλούκι. Σήμερα πόσο το γνωρίζουμε αυτό; Και τι επίδραση έχει στην ίδια την τέχνη;

-Τώρα πια, τουλάχιστον από τους νέους ανθρώπους είναι κάτι άγνωστο. Δεν υπάρχει. Κάποτε είχε τεράστια επίδραση καθώς αυτοί οι άνθρωποι κατάφερναν με δυσκολίες και ανέχειες να παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του πολιτισμού, έστησαν θεμέλια για το σημερινό Θέατρο, καθώς δημιούργησαν και πολλούς πρωταγωνιστές όπως Σπεράτζα Βρανά, Αλέκα Στρατηγού, αδελφές Καλουτά, Μαρίκα Κοτοπούλη και πολλοί άλλοι. Κατάφεραν να γαλουχήσουν θεατρικά ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού της περιφέρειας και να μεταφέρουν τον πολιτισμό σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

boulouki4.jpg

-Πρόκειται για ένα πρωτότυπο έργο. Από πού αντλήσατε στοιχεία και πλάσατε τους ήρωες;

-Καταρχάς από την επιθυμία μου να μιλήσω για έναν τέτοιο θίασο. Γενικά έψαξα, διάβασα ό,τι μπόρεσα να βρω από συνεντεύξεις γνωστών ηθοποιών και όχι μόνο που συμμετείχαν σε τέτοιου είδους θιάσους, βιογραφίες, ντοκιμαντέρ κι έτσι άρχισα να δημιουργώ τους δικούς μου χαρακτήρες. Οι πέντε άνθρωποι αυτοί, η Μαριγώ, ο Αιμίλιος, ο Παμινός, η Μυρτώ και η Κόρνη πέρασαν πολλές ώρες μαζί μου για να μου πουν τα μυστικά τους. Το σίγουρο είναι πως οι ρόλοι γράφτηκαν έχοντας στο μυαλό μου τους ήδη προϋπάρχοντες ηθοποιούς. Γράφτηκαν για αυτούς και από αυτούς.

 

-Τι αντιπροσωπεύει η Μαριγώ Καστελάνου; Υπάρχουν σε αυτήν δικά σας στοιχεία;

-Για μένα προσωπικά αντιπροσωπεύει μια εποχή που έφυγε και δεν ξαναγυρνά. Μια εποχή που άφησε μια μεγάλη παράδοση, σημαντικούς ηθοποιούς. Στοιχεία δεν ξέρω αν υπάρχουν, παρόμοιες αγωνίες σκέψεις και όνειρα σαφώς και υπάρχουν. Ίσως ένα από τα δικά μου στοιχεία που ενέταξα ήταν το όνομά της θιασάρχισσας. Μαριγώ λέγανε τη μία μου γιαγιά η οποία είχε προοπτικές για το τραγούδι, αλλά ποτέ δεν έγινε διότι εκείνο τον καιρό το να είσαι τραγουδίστρια ή ηθοποιός σήμαινε κάτι άλλο. Σε όλα τα παιδικά μου χρόνια την έζησα μέσα στο σπίτι να τραγουδά κάνοντας δουλειές.

boulouki3.jpg

-Έχετε κάνει στο παρελθόν μουσικές παραστάσεις. Πόσο απαιτητικό είναι για έναν ηθοποιό να ταιριάζει λόγο, κίνηση, τραγούδι και χορό;

-Έχω κάνει αρκετές. Είναι εξαιρετικά δύσκολο. Καθώς σε μια τέτοια παράσταση όπου οι ηθοποιοί πρέπει να περνάνε από το ένα είδος στο άλλο απαιτεί συγκέντρωση, επικοινωνία, ενέργεια, δύναμη σωματική και ψυχική και επ’ ουδενί ο ηθοποιός που κάνει μια τέτοια παράσταση δεν την κάνει για να ξεσκάσει. Το έχω ακούσει κι αυτό. Είναι βάσανο. Γλυκό βάσανο, αλλά βάσανο. Όπως ήταν και η ίδια η φύση των μπουλουκιών.

 

-Στο δικό σας μπουλούκι τι θα παίρνατε μαζί και τι θα αφήνατε πίσω;

-Θα έπαιρνα μαζί μου σεβασμό, αγάπη, αλληλεγγύη, ειλικρίνεια, χαρά, χαμόγελα και θα άφηνα πίσω μου μικροψυχίες, κομπλεξισμούς, δεύτερες σκέψεις και ανόητους εγωισμούς.

 

-Η παράσταση είναι μέρος της Ανοιχτής Σκηνής. Πώς νιώθετε που συμμετέχετε σε αυτήν; Και τι θα ακολουθήσει για την παραγωγή σας;

-Είναι χαρά και μεγάλη τιμή να συμμετέχεις σε ένα τέτοιο φεστιβάλ που σκοπός του είναι να βοηθήσει καλλιτέχνες να δείξουν τη δουλειά τους στην πόλη τους χωρίς να χρειάζεται να βογκάνε αλλά να έχουν πραγματική φωνή. Ευχαριστούμε πολύ το Δήμο και την επιτροπή θεάτρου του Δήμου καταρχάς για την ύπαρξη του συγκεκριμένου φεστιβάλ αλλά και για το γεγονός πως μας έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε. Όσο για την παράσταση, όλοι ελπίζουμε να έχει μεγάλη συνέχεια και να πάει παντού, όσο είναι δυνατόν, σαν ένα περιπλανώμενο μπουλούκι.

 

Συνεργάτες:

Σκηνογράφος - Ενδυματολόγος: Μαρίνα Γκούμλα, Φωτιστής: Πολύβιος Σερδάρης, Συνθέτης: Κωνσταντίνος Γκιβίσης, Βοηθός σκηνοθέτη: Ζωή Στεφανίδου, Βοηθός σκηνογράφου: Χριστινα Θαλασσά, Ηχητικός εξοπλισμός: Κοκκινιδης Δημήτρης, Video art:  Γιωτης Βράντζας, Γραφιστική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Πάσχος. Ηθοποιοί: Μαρία Αλεξανδρίδου, Μαρίνα Γκούμλα, Δημήτρης Δάγκαλης, Μιχαήλ Νικολάου, Μαρία Ράπαντα.

Μουσικοί επί σκηνής: Κωνσταντίνος Γκιβίσης, Νίκος Σταυρόπουλος, Νικος Κουθούρης .  

 

Χρήσιμα

Εισιτήρια: Κανονικό 12€/ Μειωμένο 8€/ Ατέλειες & ανέργων 5€, Προπώληση: 10 ευρώ. Τηλέφωνο για πληροφορίες και κρατήσεις: 6939878334.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ