Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Η μουσική πρέπει να ανακαλύψει νέους τρόπους σύνδεσης με το κοινό»

Λίγο πριν το SoundON ο καλλιτεχνικός διευθυντής του 3ου Music Showcase Greece κ. Κωνσταντίνος Τίκης μίλησε για την μουσική στην εποχή της πανδημίας

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

 

Ακολουθώντας την σύσταση για διαδικτυακές εκδηλώσεις τώρα που είμαστε σε lockdown και οι χώροι πολιτισμού παραμένουν κλειστοί το 3ο Music Showcase Greece ετοίμασε ένα ιδιαίτερο project το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2020: το SoundON.

Στο πλαίσιό του θα δώσει βήμα σε μουσικούς παραγωγούς, καλλιτεχνικούς διευθυντές φεστιβάλ, διεθνείς καλεσμένους και φορείς της μουσικής βιομηχανίας και του πολιτισμού. Το SoundON πραγματεύεται τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην πολιτιστική βιομηχανία, στην αγορά του θεάματος, αλλά και τις αλλαγές που επιφέρει η υγειονομική κρίση στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και βιώνουμε την κοινωνική διάσταση της ψυχαγωγίας, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του Music Showcase Festival of Greece.

Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν είναι η στήριξη των επαγγελματιών – μουσικών από την πολιτεία κατά την τρέχουσα υγειονομική κρίση, η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων στην εποχή του remote, o ψηφιακός μετασχηματισμός της δημιουργικής βιομηχανίας αλλά και οι δυνατότητες ανάπτυξης νέου κοινού σε μια περίοδο περιορισμού των ζωντανών πολιτιστικών γεγονότων. Συνολικά, η συζήτηση στο φετινό #MSG3 διερευνά τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς της μουσικής καθώς καλείται να διαδραματίσει τον κοινωνικό και ψυχαγωγικό της ρόλο σε μία εποχή γενικευμένου φόβου, ανησυχίας και κοινωνικής αποστασιοποίησης.

«Η πανδημία μάς έφερε όλους προ εκπλήξεων», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Κωνσταντίνος Τίκης, ενώ εξήγησε το πώς πάρθηκε η απόφαση να γίνει το διαδικτυακό πρότζεκτ «SoundON». Εξέφρασε την πεποίθηση πως η μουσική θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα γιατί «είναι στη φύση της να προχωράει μπροστά. Εξάλλου εστιάζοντας στο Music Showcase Greece είπε πως στόχος είναι να ανοίξει ένας δίαυλος επικοινωνίας με το εξωτερικό «να ακούσουν τις ιδέες μας, τις απόψεις μας, τον σύγχρονο Ελληνικό ήχο..».

 

tikis.jpg

-Ποιες οι δυσκολίες για την διεξαγωγή;

-Η χρονιά που διανύουμε είναι δύσκολη για όλες τις διοργανώσεις παγκοσμίως λόγω των έκτακτων συνθηκών. Κάθε μέρα υπήρχαν νέα δεδομένα κάτι που επέφερε δυσκολίες στον προγραμματισμό και αρκετοί προβληματισμοί για το αν θα πηγαίναμε σε μια φυσική διοργάνωση ή διαδικτυακή ή ακόμα και αν αναβάλλαμε το φεστιβάλ για το 2021. Έπρεπε να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε όλα τα σενάρια. Ήμουν σε επαφή με πολλά festivals του εξωτερικού και αντιλαμβανόμουν ακριβώς τις ίδιες ανησυχίες. Βρισκόμασταν σε συνεχή επικοινωνία με τις υγειονομικές αρχές και το Υπουργείο Πολιτισμού για να καταλήξουμε στον τρόπο διεξαγωγής. Η πανδημία μάς έφερε όλους προ εκπλήξεων. Όταν μάθαμε ότι μια φυσική διοργάνωση θα είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί, αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε το διαδικτυακό  project SOUND ON. Ένα project μικρό αλλά με τεράστια σημασία. Το MSG είναι πιστό στο ραντεβού του και ανοίγει τα μικρόφωνα και τους ενισχυτές.

Πρόκειται για ένα δυνατό πρόγραμμα συζητήσεων για την επόμενη μέρα της μουσικής βιομηχανίας, προκειμένου να δούμε πού βρίσκεται το μέλλον της μουσικής μετά την πανδημία. Στο κομμάτι του showcase θα παρουσιάσουμε δύο μουσικές προτάσεις στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα, που αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα της σύγχρονής Ελληνικής σκηνής με τους Τendts και τον Transparent Man να σκιαγραφούν τη δισκογραφική τους πορεία μέσα από το live set που επιδεικνύει τον σύγχρονο ήχο.

 

-Πώς η μουσική μπορεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα;

-Είμαι σίγουρος ότι θα προσαρμοστεί όπως το έχει κάνει στο παρελθόν σε διάφορες άλλες κρίσης. Σίγουρα πρέπει να εξετάζουμε την ασταθή, δημιουργική επιχειρηματικότητα και να προσπαθούμε να δούμε πού βρίσκεται το μέλλον της. Η πρόκληση για καλλιτέχνες, ιδιοκτήτες μουσικών σκηνών και συναυλιακών χώρων αλλά και το κοινό είναι άνευ προηγουμένου. Ο κλάδος ωστόσο έχει ξαναβρεθεί αντιμέτωπος με δυσχερείς συνθήκες – η εφεύρεση του internet, εξάλλου, κόντεψε να γονατίσει τη βιομηχανία. Τώρα είναι το μόνο μέσο που της δίνει ζωή. Η μουσική πρέπει να ανακαλύψει νέους τρόπους για να συνδεθεί με το κοινό της. Ίσως στα θετικά κατατάσσεται η αλλαγή στον τρόπο σκέψης και η ευρηματικότητα στα νέα δεδομένα. Όπως και να το κάνουμε είναι μια δύσκολη περίοδος η προσαρμοστικότητα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Εξάλλου σε κάθε πρόκληση καλή η κακή η μουσική προχωρά μπροστά… είναι η φύση της.

showcase.jpg

-Ποιο το στοίχημα της διοργάνωσης;

-Καταρχάς η επιθυμία μας είναι όπως κάθε χρόνο να ανοίξουμε έναν δίαυλο επικοινωνίας με το εξωτερικό, να ακούσουν τις ιδέες μας, τις απόψεις μας, τον σύγχρονο Ελληνικό ήχο.. Επιπλέον το να παρουσιάσουμε στον κόσμο μια ουσιαστική συζήτηση κάτι για το οποίο έχουμε δουλέψει πάρα πολύ και κάτω από δύσκολες συνθήκες και φυσικά να ακούσουμε απόψεις και προτάσεις που θα βοηθήσουν τούτη τη δύσκολη στιγμή τον κλάδο μας.

Το πρόγραμμα έχει μια σύγχρονη τόσο ελληνική όσο και διεθνή διάσταση. Είναι σημαντικό να ακούμε πώς αντιδρούν οι άλλες χώρες στα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, να  γεννάμε λύσεις, να ανταλλάσσουν απόψεις Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες. Η μουσική Βιομηχανία αλλάζει και αλλάζει όχι μόνο στον τρόπο αναπαραγωγής αλλά και στον τρόπο αντίληψης. Αναζητά τρόπους και μορφές σκέψεις που μπορούν να δώσουν ένα άνοιγμα στη σημερινή δύσκολη προοπτική. Το μεγάλο στοίχημα είναι να οδηγηθούμε σε σημαντικές συμπράξεις μεταξύ φορέων και καλλιτεχνικής κοινότητας και το λέω αυτό γιατί μόνο μέσα από τη συνεργασία θα μπορέσουμε να κοιτάξουμε με διαφορετική ματιά το μετά.

 

Οι θεματικές των panels

PANEL 1

ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ: ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ Ή ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΗΣ  

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Μαρία Καραγιάννη / Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Θεσσαλονίκης

Δημήτρης Σφίγγος / Εκπρόσωπος Συλλόγου Β.Ελλάδος

Δημήτρης Ζερβουδάκης / Εκπρόσωπος Συλλόγου Β.Ελλάδος

Νικόλαος Στεφανίδης / Ιδιοκτήτης Principal Club Theater

Γεώργιος Αβραμίδης / Καλλιτέχνης

Martin Hossbach / Καλλιτεχνικός Διευθυντής Pop-Kultur Βερολίνου

PANEL 2

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Άννα Μυκωνίου / Πρόεδρος Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Θεσσαλονίκης

Παναγιώτης Κουντουρής / Υπεύθυνος Προγράμματος Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Αντώνης Οικονόμου / Project Manager Innovathens

Άλκης Ζαπόγλου / Καλλιτεχνικός Διευθυντής Cosmopolis Festival

Δημήτρης Aγγέλης / Ιδιοκτήτης πολυχώρου Pikap

Andy Jones / Υπεύθυνος προγράμματος του FOCUS Wales

Fernando de Sousa / Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Πόρτο

 

PAΝEL 3

ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΥΠΑΡΞΙΑΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Μπάμπης Παπαϊωάννου / Εκπρόσωπος Γεν.Γραμματείας Νέας Γενιάς

Κωνσταντίνος Κουλουζάκης / Διοργανωτής In-Edit Festival

Αλέξανδρος Πουρλουκάκης / Μουσικός και διευθυντής ορχήστρας

Μέμα Μπινοπούλου / Ιδιοκτήτρια του Stereodisc

Aδάμ Σιάγας / Καλλιτέχνης

Andraz Kajzer / Kαλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ MENT της Ljubljana

 

Σημειώστε:

Το project θα μεταδοθεί ONLINE από τα δίκτυα του MSG με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι: http://musicshowcase.gr/el/ και https://bit.ly/3j8XnbA.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ