Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θέμης Πάνου: «Είναι μάταιο να πολεμάς για την εξουσία»

Ο γνωστός ηθοποιός που ερμηνεύει τον Μενέλαο στην «Ελένη» του Ευριπίδη μίλησε μαζί μας

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Έργο αγαπημένο είναι η «Ελένη» του Ευριπίδη που ανεβάζει αυτό το καλοκαίρι σε περιοδεία το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε μετάφραση Παντελή Μπουκάλα, και σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου.

Η έναρξη θα γίνει από τη Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Δάσους όπου θα παιχθεί η παράσταση στις 7, 8, 9 Ιουλίου, ώρα 21.15. Φυσικά θα φιλοξενηθεί και στην Επίδαυρο 6, 7 & 8 Αυγούστου 2021, στις 21.00, όπως και σε άλλα θέατρα της χώρας.

eleni.jpg

«Πρόκειται για ένα υβριδικό είδος, μια τραγικωμωδία», εξηγεί στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο ηθοποιός Θέμης Πάνου που θα ερμηνεύσει τον Μενέλαο. «Έχει πολύ τραγικές στιγμές με τον ανθρώπινο πόνο, την απώλεια, αλλά και τις πιο ευτράπελες στιγμές όταν η Ελένη και ο Μενέλαος προσπαθούν να ξεφύγουν από την Αίγυπτο», σχολιάζει.

Στο έργο του αυτό ο Ευριπίδης διατείνεται πως η πραγματική Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία. Μόνο το είδωλό της πήγε εκεί. Γιατί την έκλεψε ο Ερμής, ακολουθώντας τη βούληση της Ήρας, και την παρέδωσε στον Πρωτέα, τον βασιλιά της Αιγύπτου, για να την προστατέψει.

Κι όταν πέθανε ο Πρωτέας, ο γιος του ο Θεοκλύμενος επιδίωξε να την παντρευτεί, η Ελένη όμως πήγε και στήθηκε ικέτισσα δίπλα στο μνήμα του Πρωτέα.

Εκεί τής παρουσιάζεται ο Μενέλαος, που είχε χάσει τα πλοία του στο πέλαγος και προσπαθούσε να σώσει τους λιγοστούς συντρόφους του, που τους είχε αφήσει κρυμμένους σε μια σπηλιά. Οι δυο τους συνεννοήθηκαν, μηχανορράφησαν και εξαπάτησαν τον Θεοκλύμενο.

Ανέβηκαν έπειτα σ’ ένα πλοίο, τάχα για να τελέσουν θυσία στη θάλασσα, στη μνήμη του Μενέλαου, κι έτσι σώθηκαν και επέστρεψαν στην πατρίδα τους.

«Ο Μενέλαος όταν φτάνει στην Αίγυπτο είναι χρόνια ναυαγός, και έχει προηγηθεί ο Τρωικός Πόλεμος. Δεν γνωρίζει πού βρίσκεται και θέλει να φτάσει στο σπίτι του, όμως δεν μπορεί. Συναντά μια γυναίκα που του λέει πως είναι η Ελένη. Όμως δεν την πιστεύει. Θα πρέπει να του το πουν τρία διαφορετικά άτομα. Και έπειτα αποφασίζει να την πάρει και να φύγουν, όμως πριν πρέπει να υπερπηδήσουν τα εμπόδια της διαφυγής τους», σημείωσε ο κ. Πάνου.

panou_elenh5.jpg

Τον ρωτήσαμε για το μάταιο του πολέμου που σχολιάζει ο Ευριπίδης μέσα από το συγκεκριμένο έργο και ο ηθοποιός είπε πως «αυτό τονίζεται από το πώς παρουσιάζει έναν άρχοντα όπως ο Μενέλαος που δεν έχει πχ να φάει και είναι ντυμένος με κουρέλια. Δείχνει τη δεινή κατάστασή του και με αυτό τον τρόπο δείχνει και το πόσο μάταιο είναι το αίτημα για εξουσία και το να πολεμάει κανείς για αυτό».

Όμως τραγικό και κωμικό κομμάτι συνυπάρχουν. «Το έργο όπως το καθοδηγεί ο Βασίλης Παπαβασιλείου οδηγεί σε ένα πανηγύρι, σε μια ευχάριστη συνθήκη, χωρίς φτήνιες, και με υψηλό επίπεδο ερμηνευτών. Είναι ένα αποτέλεσμα που θα είναι αντάξιο των προσδοκιών των θεατών», ανέφερε ο ηθοποιός. Μιλώντας περαιτέρω για τον σκηνοθέτη της παράστασης είπε ότι είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζεται μαζί του σε ένα έργο που ανεβαίνει στη σκηνή. «Η πρώτη ήταν το 2000 με τον “Οιδίποδα Τύραννο”, μια δουλειά που είχε ταξιδέψει σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη, και με την οποία επαναλειτούργησε το Κολοσσαίο με ζωντανή παράσταση μετά από 500 χρόνια. Ήταν μια σπουδαία εμπειρία. Ο Παπαβασιλείου είναι ένας πολύ σημαντικός διανούμενος του θεάτρου μας και ταυτόχρονα ένας σκηνίτης. Ζει και λειτουργεί μέσα στη σκηνική πράξη και όχι σε κάποιο γραφείο. Αυτό ξέρετε είναι σημαντικό για έναν ηθοποιό, και ειδικά σε δύσκολες εποχές όπως αυτές που ζούμε», είπε ο κ. Πάνου.

Προσθέτει πως «το θέατρο έχει ανάγκη την ζωντανή παρουσία. Και εμείς έχουμε ανάγκη από το κοινό και αυτό εμάς. Είναι ένα μεγάλο φάρμακο αυτή η ζωντανή επικοινωνία. Από την πλευρά μας πρέπει αυτό που προσφέρουμε να μην είναι μικρότερο των προσδοκιών των θεατών. Δεν πρέπει να δοθεί άφεση για προχειροδουλειές και εύκολα πράγματα. Πρέπει να γίνεται ένα υψηλό θέαμα, ειδικά αυτή την στιγμή».

Από την κουβέντα μας δεν μπορούσε να λείπει και η πανδημία, ο εγκλεισμός των προηγούμενων μηνών. Ο κ. Πάνου ανέφερε πως λόγω χαρακτήρα δεν δυσκολεύτηκε. «Έχω πολλά πράγματα να κάνω στο σπίτι, να διαβάσω, να γράψω… οπότε μπορώ να μείνω άνετα μέσα στο διαμέρισμα. Ο φόβος όμως εξακολουθεί να υπάρχει. Φορώ μάσκα στο δρόμο, στο αυτοκίνητο… Και όλο αυτό που ζήσαμε τους προηγούμενους μήνες με έκανε να σκεφτώ τον τρόπο που μπορώ να φροντίσω τον εαυτό μου, ενώ παράλληλα με έφερε ορισμένες φορές στα όρια της φοβίας αν πχ κάποιος έβηχε κοντά μου μετά θα ανησυχούσα. Πιστεύω πως η πανδημία έχει πολλές επιπτώσεις που θα τις δούμε στην πορεία. Και μάλλον η ανθρωπότητα θα πρέπει να συνεχίσει να ζει με αυτό. Η γενιά μας δεν έζησε πόλεμο. Τώρα ζούμε κάτι ακραίο σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν νομίζω πως θα τελειώσει με τα εμβόλια», σχολίασε ο ηθοποιός.

panou_elenh4.jpg

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας, Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου, Συνεργάτης σκηνοθέτης-Δραματουργία: Νικολέτα Φιλόσογλου, Σκηνικά- Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου, Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, Ενορχήστρωση - Μουσική διδασκαλία: Γιώργος Δούσος, Moυσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου, Βοηθός χορογράφου: Σοφία Παπανικάνδρου, Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα- Μαρία Ιακώβου, Βοηθός σκηνογράφου -ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη, Οδηγοί σκηνής: Γιάννης Παλαμιώτης, Μαρίνα Χατζηιωαννίδου.

Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α’), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β’),  Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος),  Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι).

Χορός:  Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Ελένη Γιαννούση,  Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα,  Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου.

Μουσικοί επί σκηνής:  Γιώργος Δούσος (φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ), Δάνης Κουμαρτζής (κοντραμπάσο), Θωμάς Κωστούλας (κρουστά), Παύλος Μέτσιος (τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα), Χάρης Παπαθανασίου (βιολί), Μανώλης Σταματιάδης (πιάνο, ακορντεόν).

Οι πρόβες του έργου, πραγματοποιήθηκαν κατόπιν ειδικής άδειας της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας, και έλαβαν χώρα με αυστηρή τήρηση από πλευράς συντελεστών όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων ασφάλειας αφού προηγουμένως διενεργήθηκαν κι όλα τα απαιτητά covid test.

Εισιτήρια:

Προπώληση μέσω ηλεκτρονικής κράτησης (έως και 10 ημέρες πριν από την παράσταση): 12 €

Κανονικό εισιτήριο- ΤΑΜΕΙΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΡΑΤΗΣΗ: 15 €

Φοιτητικό/ Άνω των 65 / Άνεργοι/ Ομαδικό: 10 €

ΑΜΕΑ & Συνοδοί ΑΜΕΑ: 8 €

Άνεργοι: Δωρεάν (20 θέσεις ανά παράσταση για τις παραστάσεις στο Θέατρο Δάσους).

Προμηθευτείτε εισιτήρια από:

-Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου Δευτέρα – Παρασκευή  (8:30-21:30)

-Εκδοτήριο ΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους Δευτέρα- Παρασκευή (11:00-19:00)

-Ταμείο Θεάτρου Δάσους Τις ημέρες παραστάσεων από τις 19.30.

Πληροφορίες:  2315 200200, www.ntng.gr.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο καρπός που μειώνει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό - 5 μόνο τη μέρα αρκούν
Eπιπλέον λόγους να συμπεριλάβουμε έναν αγαπημένο καρπό στο καθημερινό μας διατροφικό πρόγραμμα παρουσιάζουν Ιάπωνες ερευνητές
Ο καρπός που μειώνει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό - 5 μόνο τη μέρα αρκούν
Φιλιππίδης: Η ανατριχιαστική απολογία - Ρίχνει ευθύνες στις 3 γυναίκες
O Πέτρος Φιλιππίδης κάνει λόγο για ανυπόστατες κατηγορίες, ενώ αναφέρεται με λεπτομέρειες τόσο στη γνωριμία του με καθεμία από τις τρεις γυναίκες και...
Φιλιππίδης: Η ανατριχιαστική απολογία - Ρίχνει ευθύνες στις 3 γυναίκες