Ο Πίτερ Μπρουκ, Βρετανός σκηνοθέτης με τεράστια καριέρα που συνέδεσε το όνομά του με αριστουργήματα του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, άφησε το Σάββατο την τελευταία του πνοή σε ηλικία 97 ετών.
Αν και Άγγλος, είχε καταστήσει τη Γαλλία βάση του για τις αναζητήσεις του στην τέχνη του θεάτρου και του κινηματογράφου από τη δεκαετία του 1970.
Επρόκειτο για θεωρητικό μιας σκηνικής γραφής χωρίς τεχνοτροπία, περιορισμένη στην πεμπτουσία του κειμένου και σχεδόν χωρίς διακόσμηση.
Στη σκηνή τα στοιχεία ήταν ολοένα και λιγότερα. Μόνο μερικά χαλιά, μερικές φορές μαξιλάρια και κορνίζες για να υποδηλώνουν το εξωτερικό και το εσωτερικό και την αντιστρεψιμότητά τους. Αυτή η αραίωση ήταν αρκετή για να μας κάνει ο Πίτερ Μπρουκ να ταξιδέψουμε σε όλο τον κόσμο.
Ήταν ο πρώτος, στις αρχές της δεκαετίας του 1960, που πέταξε στον κάδο των απορριμμάτων το δυτικό θέατρο του καλού γούστου και της τεχνογνωσίας για να ξεκινήσει ιστορίες αναζήτησης που τότε ήταν εντελώς άγνωστες, όπως η Μαχαμπαράτα, το σανσκριτικό έπος της ινδουιστικής μυθολογίας, που ανακάλυψε σε εννέα ώρες στην Αβινιόν το 1985, ύστερα από 10 χρόνια έρευνας.
Με τον θάνατό του, σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Liberation, μαζί του θάβεται ή καταρρέει η μνήμη πολλών θεατρικών ηπείρων, καθώς είχε κάνει την αναζήτηση όλων των υπαρχουσών σκηνικών μορφών ούτε λίγο ούτε πολύ το αντικείμενο της δουλειάς του.
kathimerini.gr με πηγή: Liberation, The Guardian
- Θεσσαλονίκη: Συνεργεία του δήμου έκλεισαν την τρύπα στην Εγνατία (ΦΩΤΟ)
- Θεσσαλονίκη – Χαλκιδική: «Απόδραση» για παραλίες, με ουρές από ΙΧ (ΧΑΡΤΗΣ)
- Αθήνα: Και τρίτος νεκρός από την αιματηρή συμπλοκή - Πώς ξεκίνησαν οι πυροβολισμοί
- Θεσσαλονίκη: Εντός χρονοδιαγράμματος το μεγάλο project ανάπλασης της ΔΕΘ
- Θεσσαλονίκη: 680 επιβάτες έφερε το «Celestyal Crystal» που έδεσε στο λιμάνι