Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Παναγιώτης Μάργαρης: «Η μουσική είναι το καταφύγιο μου»

Ο μουσικοσυνθέτης συναντάει τον Χρήστο Θηβαίο στο «2» το οποίο έρχεται και στη Θεσσαλονίκη

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

Ο Χρήστος Θηβαίος και ο Παναγιώτης Μάργαρης έρχονται για μια και μοναδική εμφάνιση το Σάββατο 6 Απριλίου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης   ( Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης ).

Οι “2” τους γνωρίστηκαν το 1997 κατά την ηχογράφηση του διαχρονικού πλέον τραγουδιού «Πόσο πολύ σ΄ αγάπησα» το οποίο ερμηνεύει ο Χρήστος Θηβαίος και ο Παναγιώτης Μάργαρης παίζει εξαίσια κλασική κιθάρα. «Με τον Χρήστο η καλλιτεχνική μας χημεία φάνηκε αμέσως. Στη συνέχεια φάνηκε και η ανθρώπινη. Ο συνδυασμός αυτών των δυο είναι ο βασικός λόγος που κάθε μας παράσταση είναι ξεχωριστή και ιδιαίτερη», ανέφερε ο κ. Μάργαρης απαντώντας σε ερωτήσεις του TyposThes με αφορμή το επερχόμενο live στην πόλη μας. Πρόσθεσε πως ο αυτοσχεδιασμός «δίνει σε έναν δημιουργό  απεριόριστη ελευθερία», είπε ότι στις δύσκολες στιγμές στρέφεται στη μουσική, ενώ πρόσθεσε ότι πλέον έχει την βαθιά εσωτερική  ανάγκη να γράφει δική του μουσική και να την παρουσιάζει δισκογραφικά αλλά και συναυλιακά. Περισσότερα στην συνέντευξη που ακολουθεί.

margaris_thivaios.jpg

-Πώς γεννήθηκε το «2»; Πώς σχεδιάσατε το πρόγραμμα;

Το «2»  είναι η συνέχεια της πρώτης μας παράστασης που είχε τον τίτλο «Τα δειλινά του κόσμου».  Το πρόγραμμα για κάθε μας  συναυλία σχεδιάζεται με γνώμονα την συνεργασία αλλά και προσωπικές μας επιθυμίες ή ακόμα και βάσει επικαιρότητας. Μπορεί να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε κομμάτια από το πρόγραμμα ακόμα και πάνω στη σκηνή!

-Πώς είναι η συνεργασία σας πάνω στη σκηνή; Βοηθάει το γεγονός ότι γνωρίζεστε από

παλιά;

-Με τον Χρήστο γνωριστήκαμε κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης του υπέροχου τραγουδιού του Βασίλη Δημητρίου «Αγάπη (Πόσο πολύ σ’ αγάπησα)» από το soundtrack της τηλεοπτικής σειράς «Ο μεγάλος θυμός» και η καλλιτεχνική μας χημεία φάνηκε αμέσως. Στη συνέχεια φάνηκε και η ανθρώπινη. Ο συνδυασμός αυτών των δυο είναι ο βασικός λόγος που κάθε μας παράσταση είναι ξεχωριστή και ιδιαίτερη. Η συνεργασία μας πάνω στη σκηνή είναι ίδια με την συνεργασία που έχουμε και εκτός σκηνής. Είναι ισχυρή και αμφίδρομη!

-Στην παράσταση υπάρχει ένα αυτοσχεδιαστικό κομμάτι. Πώς αυτό ξεδιπλώνεται; Πόση ελευθερία δίνει σε έναν δημιουργό ο αυτοσχεδιασμός;

-Ο αυτοσχεδιασμός πρέπει να υπάρχει γενικότερα στη ζωή μας, πόσο μάλλον στη μουσική η οποία είναι αέναη και απειρόμορφη και δίνει φυσικά σε έναν δημιουργό  απεριόριστη ελευθερία.  Στη δική μου περίπτωση μάλιστα ο αυτοσχεδιασμός είναι αυτός που με οδήγησε σε δύο από τις πιο εμπορικές δουλείες που έχω κάνει , το «rocκ of my soul» και το άλμπουμ «Ο Παναγιώτης Μάργαρης ερμηνεύει Μίκη Θεοδωράκη» τα οποία είναι δυο άλμπουμ με διασκευές, στις οποίες το πιο βασικό συστατικό για να είναι πετυχημένες είναι ο αυτοσχεδιασμός.

- Τι σας εμπνέει να γράψετε μουσική;

-Η μουσική είναι το καταφύγιο μου. Σε κάθε  δύσκολη φάση στη ζωή μου εκεί βρίσκω την γαλήνη μου. Μπορεί να εμπνευστώ από μια πόλη, από μια ωραία γυναίκα, από μια κατάσταση που περνάω δυσάρεστη ή ευχάριστη. Οτιδήποτε μπορεί να με εμπνεύσει ανάλογα με την φάση που βρίσκομαι εκείνη τη στιγμή. 

-Τι έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν με την σχέση σας με την μουσική; Τι θα θέλατε να είναι διαφορετικό;

-Πλέον έχω εστιάσει περισσότερο στο συναίσθημα και λιγότερο στην δεξιοτεχνία. Τα τελευταία χρόνια  έχω την βαθιά εσωτερική  ανάγκη να γράφω δική μου μουσική και να την παρουσιάζω δισκογραφικά αλλά και συναυλιακά. Σε σχέση με το τι θα ήθελα να είναι διαφορετικό μπορώ να πω μόνο ένα: πως ό,τι θέλω να είναι διαφορετικό φροντίζω να το μεταβάλλω.

-Τι επιλέγετε να ακούσετε στον δικό σας ελεύθερο χρόνο; Τι ξεχωρίζετε;

-Στον ελεύθερο μου χρόνο επιλέγω να ακούω ορχηστρική μουσική. Ξεχωρίζω κομμάτια και συνθέτες  από το κινηματόγραφο  όπως τον  Michael Nyman και τον Wim Mertens. Ένας ακόμα συνθέτης που επιλέγω συχνά να ακούω είναι ο René Aubry.

-Σήμερα η μουσική είναι προσβάσιμη μέσω και της τεχνολογίας. Αυτό σας φέρνει πιο κοντά στο κοινό; Πού κερδίζει η ζωντανή επικοινωνία με τους ακροατές;

- Το διαδίκτυο είναι ένας τρόπος επικοινωνίας που φέρνει τους καλλιτέχνες πιο κοντά με το κοινό. Ειδικά για εμάς, τους καλλιτέχνες που δεν έχουμε σχέση με την show biz, είναι μια καλή διέξοδος να κοινοποιούμε στον κόσμο τη  μουσική μας, μιας και τα τηλεοπτικά κανάλια προβάλλουν μόνο εύπεπτη μουσική και κίτρινες ειδήσεις. Σε μια ζωντανή εμφάνιση υπάρχει ένα στοιχείο το οποίο δεν αντικαθίσταται με τίποτα. Αυτό είναι ο ηλεκτρισμός που δημιουργείται ανάμεσα στον καλλιτέχνη και στους θεατές και η συναισθηματική φόρτιση που επιφέρει.

-Φεύγετε ένα μακρινό ταξίδι. Ποιους πέντε δίσκους θα έχετε στις αποσκευές σας;

-Το ιστορικό album των Pink Floyd  «The wall»,  τις  «μπαλάντες της οδού Αθηνάς» του Μάνου Χατζιδάκι, τις «4 εποχές» του Vivaldi από τον δίσκο του Nikel Kennedy ,  το album «Innuendo» των Gueen και το «Barcellona» των Freddie Mercury και Montserrat Caballé.

margaris_thibaios2.jpg

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Αίθουσα “Αιμίλιος Ριάδης”

Σάββατο 6 Απριλίου -  Έναρξη: 20.30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 2 ώρες

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ: 35€

Α ΖΩΝΗ: 28€

Β ΖΩΝΗ: 24€

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ: 14€

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: more.com και στα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φλωρίδης: Η δίκη για το Μάτι έγινε με νομοθεσία που διαμορφώθηκε το 2019
«Οι διατάξεις βάσει των οποίων επιδόθηκαν ποινές ψηφίστηκαν έναν χρόνο μετά τη φωτιά στο Μάτι» είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης
Φλωρίδης: Η δίκη για το Μάτι έγινε με νομοθεσία που διαμορφώθηκε το 2019