Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εργαστήριο για παιδιά «Τα Χρώματα των Συναισθημάτων»

Βιωματικό Εργαστήριο για παιδιά Γ΄- Δ΄- Ε΄ Δημοτικού. 11 Οκτωβρίου – 20 Δεκεμβρίου 2014

Ένα εργαστήριο με χρώματα και συναισθήματα προτείνει το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για 10 τυχερούς, μικρούς του φίλους! Το εργαστήριο «Τα Xρώματα των Συναισθημάτων» (11 Οκτωβρίου – 20 Δεκεμβρίου 2014, κάθε Σάββατο στο ΚΜΣΤ, Μονή Λαζαριστών / 10:30-12:00) είναι ένα πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής, τριών κύκλων με τρεις συναντήσεις στον καθένα, το οποίο στοχεύει στη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και ειδικότερα στην αναγνώριση και διαχείριση των θετικών και αρνητικών συναισθημάτων. Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί την τέχνη και το παιχνίδι ως μέσα για την ελεύθερη δημιουργική έκφραση των παιδιών. Οι εικαστικές δραστηριότητες, τα μουσικοκινητικά παιχνίδια, οι θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί καθώς και τα ομαδικά παιχνίδια έκφρασης θα δώσουν τη δυνατότητα στα παιδιά να διερευνήσουν τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης και του θυμού, να δημιουργήσουν μια εικόνα του εαυτού τους σε σχέση μ’ αυτά τα συναισθήματα και της σχέσης τους με τους άλλους και το ευρύτερο περιβάλλον.

Τα παιδιά ενθαρρύνονται να συμμετέχουν στις διάφορες δραστηριότητες ανακαλύπτοντας τους δικούς τους τρόπους έκφρασης, αναδεικνύοντας τη μοναδικότητά τους. Παράλληλα καλλιεργείται η συνεργασία και η επικοινωνία μέσα από τη συμμετοχή τους στην ομάδα. Ο βιωματικός χαρακτήρας των συναντήσεων προσφέρει στα παιδιά την εμπειρία της αυτογνωσίας μέσα στο ασφαλές και ενθαρρυντικό πλαίσιο του μουσείου και των συλλογών του. Αναγνωρίζουν τις προσωπικές τους ανάγκες και ενισχύονται οι δεξιότητες διαχείρισης συναισθημάτων και καταστάσεων.

Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί από την ψυχολόγο – ψυχοθεραπεύτρια (MSc, BSc in Psychology, P.Gr. Play Therapy) Μαρία Ορφανίδου.

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής & η προεγγραφή. Περιορισμένες θέσεις

Αναλυτικά το εργαστήριο «Τα χρώματα των συναισθημάτων»

Το μουσείο έχει μια μεγάλη συλλογή. Εδώ και χρόνια στους πίνακες του κατοικούν τα χρώματα. Είναι χρώματα με διάφορα ονόματα. Ονόματα που έχουν διαφορετικούς ήχους. Ήχους που μιλούν για τη χαρά, τη λύπη, την οργή, αλλά και για την έκπληξη, την ντροπή και τον θυμό. Είναι και κάποια που μιλούν για τη ζήλεια, τη μοναξιά και τον φόβο.

Α΄ κύκλος: Χαρά - Λύπη - θυμός

Στην πρώτη συνάντηση του πρώτου κύκλου θα συζητηθούν τα συναισθήματα της χαράς και της λύπης. Η γνωριμία με τα έργα του μουσείου θα δώσει τη δυνατότητα να αναγνωριστούν τα δύο αυτά συναισθήματα, ενώ με τη ζωγραφική θα δοθεί η ευκαιρία στο κάθε παιδί να εκφράσει τα δύο αυτά συναισθήματα. Το μουσικοκινητικό παιχνίδι που θα ακολουθήσει θα διευκολύνει την αναγνώριση των δύο αυτών συναισθημάτων τόσο στους εαυτούς μας όσο και στους άλλους.

Η δεύτερη συνάντηση είναι αφιερωμένη στο συναίσθημα του θυμού. Με τη μουσική και το παιχνίδι ρόλων που θα ακολουθήσουν θα αναζητηθούν οι αιτίες που προκαλούν τον θυμό, καθώς και οι διαφορετικοί τρόποι εκδήλωσής του.

Η τρίτη συνάντηση είναι αφιερωμένη στους τρόπους διαχείρισης του θυμού και της λύπης.

Β΄ κύκλος: Ενθουσιασμός - Απογοήτευση - φόβος

Η πρώτη συνάντηση του δεύτερου κύκλου αναφέρεται στα πράγματα που μας ενθουσιάζουν, αλλά και σ’ αυτά που μας απογοητεύουν. Μαθαίνουμε τους ήχους και τα χρώματα των δύο αυτών συναισθημάτων αλλά και την έκφραση του σώματός μας. Μαζί ξεκινάμε το παραμύθι που θα ολοκληρώσουμε μέχρι το τέλος με θέμα την απογοήτευση και τον φόβο.

Η δεύτερη συνάντηση αναφέρεται στον φόβο. Άραγε τι μορφή έχει ο φόβος; Πόσα μάτια, χέρια και πόδια; Στη συνέχεια τα παιδιά αναφέρονται στους δικούς τους φόβους και πώς δημιουργήθηκαν.

Η τρίτη συνάντηση θα δώσει με τη βοήθεια των ζώων του δάσους, που έχουν παρόμοιες ανησυχίες με μας, συμβουλές και λύσεις για την αντιμετώπιση των φόβων μας.

Γ΄ κύκλος: Ζήλια – Ανησυχία - Ντροπή

Στην πρώτη συνάντηση του τρίτου κύκλου αφήνουμε τις σημειώσεις μας για τα πράγματα που ζηλεύουμε στο κουτί των μυστικών. Με παιχνίδι ρόλων βιώνουμε διάφορες καταστάσεις ζήλειας.

Στη δεύτερη συνάντηση μιλάμε για την ντροπή. Ανακαλύπτουμε τις καταστάσεις που βιώνουμε με αυτό το συναίσθημα και πώς μπορούμε να το ξεπεράσουμε όταν αυτό μας δυσκολεύει.

Στην τρίτη συνάντηση θα αναφερθούμε στην ανησυχία και πώς εκδηλώνεται. Θα γνωρίσουμε πώς συνδέεται με το άγχος. Με τις σαπουνόφουσκες θα μάθουμε να αναπνέουμε σωστά (διαφραγματική αναπνοή) φτιάχνοντας πολλές και μεγάλες σαπουνόφουσκες.

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής – Περιορισμένες θέσεις (10 άτομα)

Το πρόγραμμα «Τα χρώματα των συναισθημάτων» απευθύνεται σε μαθητές Γ, Δ, και Ε Δημοτικού

Ημερομηνίες & ώρα διεξαγωγής του προγράμματος:

κάθε Σάββατο, 11 Οκτωβρίου – 20 Δεκεμβρίου 2014

Διάρκεια / Ώρες διεξαγωγής: 10:30-12:00

Χώρος διεξαγωγής: ΚΜΣΤ, Μονή Λαζαριστών, Κολοκοτρώνη 21, Θεσσαλονίκη

Α΄ κύκλος: 11, 18, 25 Οκτωβρίου 2014

Β΄ κύκλος: 8, 15, 22 Νοεμβρίου 2014

Γ΄ κύκλος: 6, 13, 20 Δεκεμβρίου 2014

Kάθε κύκλος είναι αυτοτελής και η παρακολούθησή του μπορεί να γίνει ανεξάρτητα ή συνεχόμενα σε σχέση με τους υπόλοιπους κύκλους.

* Στις εγγραφές για τον Β΄ και Γ΄ κύκλο προτεραιότητα έχουν τα μέλη της ομάδας του Α΄ κύκλου.

Κόστος συμμετοχής ανά κύκλο για κάθε παιδί: 25€

Δεδομένου ότι ο αριθμός των παιδιών που μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι περιορισμένος -10 άτομα- οι προεγγραφές ολοκληρώνονται με την εξόφληση της συμμετοχής έως και την τελευταία ημέρα κάθε περιόδου εγγραφών: 7 Οκτωβρίου, 4 Νοεμβρίου, 2 Δεκεμβρίου

για τους Α΄, Β΄, Γ΄ κύκλους αντίστοιχα, στη Μονή Λαζαριστών, Τρίτη -Σάββατο, 10:30-17:00.

Οι γονείς των παιδιών που συμμετέχουν στο βιωματικό εργαστήριο έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν με ελεύθερη είσοδο την ξενάγηση που προσφέρει το ΚΜΣΤ για τη συλλογή Κωστάκη και τις περιοδικές εκθέσεις του, κάθε Σάββατο,12:00-13:30.

Επικοινωνία: Κατερίνα Μαυρομιχάλη, Τμήμα Έρευνας, Δια Βίου Μάθησης & Συνεδρίων ΚΜΣΤ / τηλ. 2310 589 148 (Δευτέρα-Παρασκευή, 11.00-14.00) & email [email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πιερρακάκης για ψηφιακό σχολείο: Η τεχνολογία βοηθάει επικουρικά
Η σχέση καθηγητή, δασκάλου και μαθητή είναι ο πυρήνας της εκπαίδευσης και αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Η τεχνολογία είναι κάτι που βοηθάει, όπως είπε
Πιερρακάκης για ψηφιακό σχολείο: Η τεχνολογία βοηθάει επικουρικά