Skip to main content
Menu

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Το θέατρο δουλεύει ομαδικά»

Ο ηθοποιός υποδύεται τον Ορέστη στην καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων»

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Τον Ορέστη θα υποδυθεί αυτό το καλοκαίρι ο Γιώργος Χρυσοστόμου για την καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων». Ένα έργο ύμνο απέναντι στον ορθολογισμό, ένα κείμενο που δεν προτείνει εύκολες λύσεις.

Η παράσταση, που θα αρχίσει την περιοδεία της την Παρασκευή 10/7 από την πόλη μας, είναι μια ομαδική δουλειά, με τον χορό να έχει σημαντική θέση. «Στο Θέατρο πια δεν υπάρχουν πρωταγωνιστές», τονίζει ο Γιώργος Χρυσοστόμου.

Ο ίδιος προσπαθεί να παραμείνει ψύχραιμος σε σχέση με όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στη χώρα και να εστιάσει στις τελικές πρόβες της παράστασης. Σε αυτό βοηθά και ο τρόπος δουλειάς του σκηνοθέτη Θωμά Μοσχόπουλου, όπως μας εξήγησε ο ηθοποιός.

-Έχετε πει ότι στην «Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων» δεν υπάρχουν πρωταγωνιστές. Αυτό συμβαίνει και λόγω της σκηνοθεσίας του Θωμά Μοσχόπουλου;

-Η πολιτική κατάσταση μιας χώρας αντικατοπτρίζεται και στο θέατρο. Στο έργο αυτό δεν υπάρχουν πρωταγωνιστές γιατί το θέατρο έχει περάσει από την εποχή των πρωταγωνιστών, από την εποχή που έπαιζε ο σύζυγος, η σύζυγος και ο θίασός τους. Το θέατρο πια δουλεύει ομαδικά.

Στο συγκεκριμένο έργο του Ευριπίδη κεντρικός είναι ο ρόλος της Ιφιγένειας, αλλά αν δεν υπάρχουν οι υπόλοιποι ρόλοι για να αφηγηθούν την ιστορία δεν θα βγει σωστά. Είναι σαν μια ορχήστρα: σε μια συναυλία θα υπάρχει το σόλο, αλλά για να βγει καλό πρέπει να υποστηριχθεί από τα υπόλοιπα όργανα.

Είναι φυσικά και ο τρόπος που δουλεύει ο Θωμάς Μοσχόπουλος που φέρνει στη σκηνή μια κοινή αφήγηση.

-Αναφερθήκατε στο Θωμά Μοσχόπουλο. Συνεργάζεστε για ακόμη μια φορά. Πώς είναι να δουλεύει κανείς μαζί του;

-Θα απαντήσω προσωπικά… Πιστεύω πως έχουν αναπτυχθεί κοινοί κώδικες. Ο Θωμάς έχει έναν τρόπο να δουλεύει με ηρεμία. Ευτυχώς δεν είναι από τους σκηνοθέτες που φέρνουν το πρόβλημα μέσα στην πρόβα. Σου δίνει χώρο και χρόνο και το σπεύδε βραδέως δουλεύει πολύ καλά. Η πρόβα δεν έχει το βάρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα. 

-Εσείς πώς αντιμετωπίζετε αυτά που συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα;

-Έχω φτιάξει μια ασπίδα προστασίας και προσπαθώ και μην μεταφέρω τον πανικό που βλέπω να επικρατεί. Είμαι ψύχραιμος και πιστεύω πως όλα θα πάνε καλά. Αυτή τη στιγμή εστιάζω στην παράσταση και ό,τι σχετίζεται με αυτή τη δουλειά που ετοιμάζουμε.

-Είστε παιδί του ΚΘΒΕ. Το Κρατικό Θέατρο αντιμετωπίζει και αυτό προβλήματα. Έχετε την ίδια αισιοδοξία και για την πορεία του;

-Ρόδα είναι και περνάει και από λάσπη μέχρι να σηκωθεί ψηλά. Συνήθως περνάνε χρόνια για να σκεφτούμε γιατί μας συμβαίνει κάτι. Ποτέ τα πράγματα δεν πάνε μόνο καλά. Ευτυχώς. Είναι όπως σε μια ερωτική σχέση, αν δεν κάνεις ένα καβγαδάκι δεν επαναπροσδιορίζεις τα πράγματα.

Το θέατρο αντικατοπτρίζει το τι συμβαίνει στη χώρα. Το ίδιο ισχύει και για το ΚΘΒΕ. Γενικά το Θέατρο έχει προβλήματα. Και πιστέψτε με από όσα ακούω και από συναδέλφους στην Αθήνα η κατάσταση εκεί είναι χειρότερη. Τουλάχιστον εδώ υπάρχει περισσότερη ηρεμία.

-Στο έργο γίνεται αναφορά και για το στοιχείο του «ξένου». Πώς το μεταφέρει ο Ευριπίδης;

-«Ξένος» για τους ήρωες είναι όχι μονό αυτός που έρχεται έξω από τη χώρα, αλλά ακόμη και έξω από την οικογένεια. Όποιος δεν είναι μέλος του μικρόκοσμού τους θεωρείται ξένος και επικίνδυνος. Και επειδή το έργο είναι διαχρονικό θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξένος σε εμάς, στην πολιτική, είναι αυτός που έχει αντίθετη άποψη από αυτά που πιστεύουμε.

Στο έργο, ξένος είναι ο δίπλα, είναι ακόμη και ο θεός.

-Η αντιμετώπιση στο Θείο αλλάζει στο έργο. Ενώ στην αρχή η Ιφιγένεια τηρεί τις παραδόσεις μετά υπάρχει μια αλλαγή…

-Στο έργο υπάρχει μια διαρκής αμφισβήτηση. Και ο Ορέστης ακολουθεί αυτό το δρόμο και η Ιφιγένεια. Είναι όπως στην Παλαιά Διαθήκη ο θεός ήταν κάτι ξένο, ένας τιμωρός, και στην Καινή Διαθήκη ήταν πιο κοντά στον άνθρωπο, έτσι και οι ήρωες στην «Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων» αλλάζουν τη στάση τους απέναντι στο Θείο.

-Πείτε μας κάτι και για το δικό σας ρόλο…

-Ο Ορέστης έχει μια συμπαγή διαδρομή στο έργο. Αυτά που του συμβαίνουν, του συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο. Ανακαλύπτει γεγονότα και σοκάρεται. Ενηλικιώνεται μέσα στο ίδιο το έργο.

Διανομή με σειρά εμφάνισης: Αμαλία Μουτούση (Ιφιγένεια), Χρίστος Στυλιανού (Α΄ Αγγελιοφόρος), Γιώργος Χρυσοστόμου (Ορέστης), Μιχάλης Συριόπουλος (Πυλάδης), Γιώργος Κολοβός (Θόας), Αναστάσης Ροϊλός (Β΄ Αγγελιοφόρος), Άννα Καλαϊτζίδου (Αθηνά) και Χρύσα Ιωαννίδου Άρτεμις (άγαλμα). 

Ελευθερία Αγγελίτσα, Παντελής Βασιλόπουλος, Μομώ Βλάχου, Μάνος Γαλανής, Απόλλων Δρικούδης, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Στεφανία Ζώρα, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Μαρία Κωνσταντά, Αντώνης Μιχαλόπουλος, Μαριάννα Πουρέγκα, Αλεξία Σαπρανίδου, Ευτυχία Σπυριδάκη, Χρύσα Τουμανίδου, Ορέστης Χαλκιάς.

Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Αλέξανδρος Μιχαηλίδης (μπάσο κλαρινέτο), Κώστας Σακαρέλης (όμποε, αγγλικό κόρνο).

Η «Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων» θα κάνει πρεμιέρα στις 10/7 στο Θέατρο Δάσους. Ανάμεσα στις στάσεις της είναι στις 17,18/7 στο Θέατρο Φιλίππων και στις 7,8/8 στην Επίδαυρο.

Μπορείτε να προμηθευτείτε εισιτήρια για την παράσταση στην πόλη μας από: Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου |www.ntng.gr | Τ 2315 200 200, tickethour.com, Γερμανός & ote SHOPS, Τράπεζα Πειραιώς | από τα μηχανήματα aps, viva.gr | T 11876, Public & www.public.gr, Ιανός & www.ianos.gr, Seven Spots. Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ. Είσοδος: 15, 12, 10 και 8 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ