Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η Κ.Ο.Θ. επιστρέφει στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Με δύο συναυλίες που θα δώσουν νέα πνοή στις σχέσεις της με το ΚΘΒΕ

Η Κ.Ο.Θ. επιστρέφει μετά από δύο και πλέον δεκαετίες στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, με δύο συναυλίες που φιλοδοξούν να σηματοδοτήσουν την απαρχή μίας ευρύτερης συνεργασίας με το Κ.Θ.Β.Ε.. Η πρώτη από αυτές περιλαμβάνει έργα τριών σπουδαίων Ρώσων συνθετών, που αποτυπώνουν την εξέλιξη της ρωσικής μουσικής από τις απαρχές δημιουργίας της εθνικής σχολής, μέχρι και το σοσιαλιστικό ρεαλισμό της σοβιετικής περιόδου. Την Κ.Ο.Θ. διευθύνει ο διάσημος Ισραηλινός μαέστρος Yoav Talmi.

Ο Αλεξάντρ Μποροντίν ενδιαφερόταν περισσότερο για τις έρευνές του σχετικά με τη βενζόλη και τη στερεοποίηση των αλδεϋδών, παρά για τους κανόνες αντίστιξης και τα όρια της τονικότητας. Θεωρούσε εαυτόν πρωτίστως χημικό και ασχολούνταν με τη μουσική ως χόμπι. Έτσι δεν τελείωνε πολλές από τις συνθέσεις του, ούτε καν τη σημαντικότερη, την επική όπερα ‘Πρίγκιπας Ίγκορ’ που την ολοκλήρωσαν μετά το θάνατό του οι καλοί του φίλοι Γκλαζουνώφ και Ρίμσκι-Κόρσακωφ, έχοντας ως βάση τη μπριόζα Εισαγωγή της, στην οποία αντιπαραβάλλεται το ανατολίτικο στυλ με το ρωσικό ρομαντισμό.

Ο Αλεξάντρ Γκλαζουνώφ, σε αντίθεση με το φίλο του, ζούσε μόνο για τη μουσική. Η συνθετική του γραφή χαρακτηρίζεται από το εκλεπτυσμένο ύφος της και την εξαιρετική τεχνική της, ενώ τα έργα του θεωρούνται πρότυπα του ρωσικού κλασικισμού. Το ‘Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα’ χαρακτηρίζεται από μια πρωτότυπη ασάφεια στον καθορισμό των μερών του και από τις ιδιαίτερα υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις του. Το ερμηνεύει ο ταλαντούχος Έλληνας βιολονίστας Ιάσων Κεραμίδης.

Ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους, παγκοσμίως, συνθέτες του 20ου αιώνα. Η ‘Πέμπτη Συμφωνία’ του ήταν η τελευταία ευκαιρία του δημιουργού να αποδείξει τη συμμόρφωσή του με τις επιταγές του σοσιαλιστικού ρεαλισμού και έμεινε στην ιστορία για το ότι τα χειροκροτήματα στο τέλος ξεπέρασαν σε διάρκεια το ίδιο το έργο. Αυτό βέβαια οφείλεται στο ότι ο συνθέτης, αγχωμένος για την αποδοχή του έργου από το καθεστώς, είχε συγκεντρώσει πολλούς πιστούς του φίλους για τη δημιουργία ευνοϊκού κλίματος, οι οποίοι μάλλον το παράκαναν λίγο.

Σε συνεργασία με το Κ.Θ.Β.Ε.

Παρασκευή 1 Απριλίου, ώρα 20:30

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Διεύθυνση ορχήστρας: Yoav Talmi

Βιολί: Ιάσων Κεραμίδης

Αλεξάντρ Μποροντίν: Εισαγωγή από «Πρίγκιπας Ίγκορ»

Αλεξάντρ Γκλαζουνώφ: Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 82

Ντμίτρι Σοστακόβιτς: Συμφωνία αρ.5 σε ρε ελάσσονα, έργο 47

Τιμές εισιτηρίων:

Πλατεία 15 €

Εξώστης 10 €

Μειωμένο 5 €

Προπώληση εισιτηρίων από το εκδοτήριο της Κ.Ο.Θ. στην πλατεία Αριστοτέλους,

τηλ. 2310 236990  (Δευ-Τετ-Σαβ 10:00-15:00, Τρι-Πεμ-Παρ 10:00-14:00 & 17:00-21:00)

και από το www.tsso.gr

Δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου:

Άνεργοι, πολύτεκνοι, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ωδείων, Α.Μ.Ε.Α., κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων, κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού, μέλη Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, διοικητικοί υπάλληλοι και εκπαιδευτικό προσωπικό Α.Π.Θ., μέλη Χ.Α.Ν.Θ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elies
Αισιοδοξία για τη φετινή παραγωγή ελαιολάδου - Υποχωρεί σταδιακά η τιμή
Τον τελευταίο μήνα παρατηρείται μια αποκλιμάκωση στις τιμές παραγωγού, που όμως ακόμη δεν έχουν φτάσει στον τελικό καταναλωτή
Αισιοδοξία για τη φετινή παραγωγή ελαιολάδου - Υποχωρεί σταδιακά η τιμή