Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

69ο Φεστιβάλ Καννών: η ιδανική έναρξη

Tο μεγάλο κινηματογραφικό ραντεβού σήκωσε την αυλαία του με κάθε επισημότητα και με μια ιδανική όπως αποδείχτηκε επιλογή

Αποστολή: Λευτέρης Αδαμίδης

Με τον ουρανό συννεφιασμένο στις συνήθως ηλιόλουστες Κάννες το μεγάλο κινηματογραφικό ραντεβού σήκωσε την αυλαία του με κάθε επισημότητα και με μια ιδανική όπως αποδείχτηκε επιλογή. Ο αειθαλής Γούντι Άλεν δεν φαίνεται να το βάζει κάτω με τίποτε και το ανάλαφρο όσο και γλυκόπικρο Café Society που προβάλλεται εκτός συναγωνισμού αποτελεί μια ακόμη υπέροχη ξενάγηση στο σύμπαν του μεγάλου δημιουργού, στις σταθερές εμμονές του και τις ανησυχίες του, δοσμένη μάλιστα με ένα σχεδόν πρωτοφανή ρομαντισμό. Ακόμα και αν σίγουρα υπάρχει διάχυτη η αίσθηση ότι όλα αυτά τα έχουμε κάπου ξαναδεί. 

Ο Άλεν μας μεταφέρει εδώ στο Χόλιγουντ της δεκαετίας του ’30 μέσα από την ιστορία ενός φιλόδοξου νεαρού εβραϊκής καταγωγής (εξαιρετικός και σχεδόν alter ego του σκηνοθέτη ο Τζέσι Άιζενμπεργκ) που φεύγει από τη Νέα Υόρκη για το Χόλιγουντ προκειμένου να βρει δουλειά κοντά στον θείο του, επιτυχημένο ατζέντη μεγάλων σταρ (ο απολαυστικός Στίβεν Κάρελ). Εκεί η πανέμορφη γραμματέας του ατζέντη (η πανέμορφη Κίρστεν Στιούαρτ) θα μετατραπεί σε μήλο της έριδος ανάμεσα στους δύο άντρες. 

Το σινεμά και το κλασσικό Χόλιγουντ της χρυσής εποχής βρίσκεται όπως είναι φυσικό σε πρώτο πλάνο σε μια ιστορία γεμάτη ανεκδοτολογικές αναφορές στη βιομηχανία του θεάματος, άλλοτε νοσταλγικές και κάποτε κυνικές, ο Άλεν όμως ενδιαφέρεται κυρίως για μια ιστορία ανεκπλήρωτου έρωτα και στη σύγκρουση ανάμεσα στις φιλοδοξίες δυο νέων ανθρώπων και στα πραγματικά τους αισθήματα, ακόμη και ανάμεσα στην ιδανική ηθική στάση του ανθρώπου και την πεζή και συχνά σκληρή πραγματικότητα. 

Μια σύγκρουση που μοιάζει συχνά με αυτή ανάμεσα στη Νέα Υόρκη που για το σκηνοθέτη συμβολίζει πάντα την προοδευτική Αμερική και στο «σκληρό» Λος Άντζελες όπου το χρήμα εξαγοράζει τα πάντα. Μαζί αναπλάθει εκπληκτικά μια χαμένη πια εποχή αθωότητας για το σινεμά με τη βοήθεια και της εκπληκτικής φωτογραφίας του Βιτόριο Στοράρο. Ενώ περιμένουμε την έναρξη του διαγωνιστικού προγράμματος ένα εξαιρετικό νέο για την Ελλάδα είναι πρωτοσέλιδο στις Κάννες και αφορά τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου. Ο Κόλιν Φάρελ ενώνει ξανά τις δυνάμεις του με τον Έλληνα δημιουργό για την νέα του ταινία The Killing of a Sacred Deer και πάλι σε σενάριο Ευθύμη Φιλίππου.  Πίσω από την παραγωγή βρίσκεται και πάλι η ιρλανδική εταιρεία Element Films που μας έδωσε πέρσι και το βραβευμένο με Όσκαρ γυναικείας ερμηνείας για την Μπρι Λάρσεν Δωμάτιο. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου που κυκλοφόρησε  σήμερα στις Κάννες το σενάριο εμπνέεται από μια τραγωδία του Ευριπίδη και αφορά τη σχέση ενός επιτυχημένου χειρούργου με ένα έφηβο αγόρι που προσπαθεί να τον κάνει μέλος της διαλυμένης οικογένειάς του. Την περιμένουμε με αγωνία. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλκοόλ και οδήγηση: Πρόστιμα μαμούθ με το νέο ΚΟΚ - Πόση ώρα μετά το ποτό μπορείτε να οδηγήσετε
Σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση του αλκοόλ από τον οργανισμό παίζουν πολλά χαρακτηριστικά
Αλκοόλ και οδήγηση: Πρόστιμα μαμούθ με το νέο ΚΟΚ - Πόση ώρα μετά το ποτό μπορείτε να οδηγήσετε