Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Αλλάζει όψη το κέντρο - Ποιοι δρόμοι πεζοδρομούνται! (ΦΩΤΟ)

Στο φως οι πρώτες εικόνες από την "Ανάδειξη του Άξονα Δημητρίου Γούναρη-Αναβάθμιση οδού Στρατηγού Καλλάρη και Πλατείας Φαναριωτών"

Προσχέδια και απεικονίσεις σχετικά με το πως θα διαμορφωθούν οι δρόμοι και οι περιβάλλοντες χώροι του έργου «Ανάδειξη του Άξονα Δημητρίου Γούναρη-Αναβάθμιση οδού Στρατηγού Καλλάρη και Πλατείας Φαναριωτών» έχουν δώσει στη δημοσιότητα το αρχιτεκτονικό γραφείο που έχει αναλάβει το έργο.

Σύμφωνα με τη μελέτη το έργο στοχεύει στην ανάδειξη της ιστορικής χάραξης των μνημείων και των πολιτιστικών δεδομένων, στη δημιουργία νέων αστικών κόμβων και προσπελάσεων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην αποκατάσταση της συνέχειας ιστορικών διαδρομών και στη διερεύνηση του ευρύτερου αστικού περιβάλλοντος στη βάση μιας σύγχρονης προσέγγισης.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το αρχιτεκτονικό γραφείο:

“Ανασχεδιασμός και Αναβάθμιση των οδών Δ. Γούναρη, Στρ. Καλλάρη, Μητροπόλεως & της Πλατείας Φαναριωτών - Ανάδειξη του Ιστορικού Άξονα της Δ. Γούναρη - Αποκατάσταση και Ανάδειξη των Ευρημάτων του Αρχαίου Ιπποδρόμου Θεσσαλονίκης”

Το έργο έχει στόχο τη αναβάθμιση της περιοχής και την ανάδειξη του ιστορικού άξονα της πόλης. Αποτελεί δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος προς το Δήμο Θεσσαλονίκης.

kallari-1.jpg

Η μελέτη εστιάστηκε:
• Στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου του ιστορικού κέντρου της πόλης και τη μετατροπή της αστικής περιοχής από ένα άναρχο χώρο στάθμευσης, σε ένα βιώσιμο αστικό περιβάλλον και σε μια περιοχή φιλική στους κατοίκους της πόλης.
• Στην ανάδειξη του μνημειακού άξονα της οδού Δ. Γούναρη που συνδέει το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης με το Γαλεριανό συγκρότημα, τη Ροτόντα και τον Πύργο Τριγωνίου.
• Στην αναδιαμόρφωση και αναβάθμιση των δρόμων της περιοχής, της πλατείας Φαναριωτών και του περιβάλλοντος χώρου του ναού της Νέας Παναγίας
• Στη συντήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη των ευρημάτων του αρχαίου Ιπποδρόμου Θεσσαλονίκης. 
• Στην εξασφάλιση βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην περιοχή, με τη δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας με στάθμευση αποκλειστικά για ΑΜΕΑ, στη βελτίωση της ασφαλούς κίνησης πεζών, ατόμων με ειδικές ανάγκες και της κίνησης ποδηλάτων.
• Στην αύξηση των χώρων πράσινου (υπάρχον 650m2, προτεινόμενο 1.460m2), την εξασφάλιση φυσικής σκίασης, ηλιασμού και αερισμού και την παρουσία του υγρού στοιχείου για βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής.
• Στον εμπλουτισμό του αστικού χώρου με σύγχρονο αστικό εξοπλισμό.

Η διαμόρφωση των υπαίθριων χώρων γίνεται με συνεχείς ρέουσες κινήσεις, στενώματα και διαδρομές, διευρυμένες περιοχές στάσης με κατάλληλο αστικό εξοπλισμό και μεγάλες επιφάνειες πράσινου, με στόχο την ενοποίηση, τον εμπλουτισμό και την ανάδειξη του αστικού χώρου. Οι σχεδιαστικοί χειρισμοί παραμένουν αυστηροί, με ενιαίο ύφος και εκφραστική λιτότητα.
Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν είναι ημίλευκοι, γκρι και κόκκινοι -στις ιστορικές διαδρομές- γρανιτοκυβόλιθοι, χρωματιστή άσφαλτος, λευκό ‘κτενισμένο’ μάρμαρο Καβάλας, εμφανές οπλισμένο σκυρόδεμα και ανοξείδωτος χάλυβας.

kallari-4.jpg

Η μελέτη βασίστηκε σε ερευνητική εργασία που συντάχθηκε από το Εργαστήριο Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού υπό τον καθ. κ. Ν. Καλογήρου, μελέτη της Διεύθυνσης Αστικού Σχεδιασμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και σε «Μελέτη διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου της Ν. Παναγίας και των λειψάνων του αρχαίου Ιπποδρόμου Θεσσαλονίκης» της Γεν. Διεύθυνση Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.

kallari-2.jpg

Το έργο έχει ήδη εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης στη διάρκεια της 17ης τακτικής συνεδρίασης στις 18 Ιουνίου 2018 ενώ έχει παρατηρηθεί σχετική αργοπορία στην υλοποίησή του κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στο 2019. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η μελέτη όταν θα ολοκληρωθεί το έργο θα έχουν πεζοδρομηθεί η Δημητρίου Γούναρη (κάτω από τη Μητροπόλεως) και η Στρατηγού Καλλάρη.

Δείτε τις φωτογραφίες στην Gallery παρακάτω:

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ