Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Χάρης Αηδονόπουλος: Με τη συνέργεια όλων, θα ανασυγκροτηθεί η Θεσσαλονίκη

«Οράματα έχω για την πόλη μας αλλά πρώτα θα την συμμαζέψουμε και μετά θα δούμε τα μεγαλεπήβολα σχέδια όχι του αύριο αλλά του μεθαύριο», τονίζει στην αποκλειστική συνέντευξή του στον «Τ.Θ.», ο υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στον

ΔΑΝΙΗΛ Γ. ΠΑΠΑΔΑΝΙΗΛ

[email protected]

 

 

-«Ναι, ξεκάθαρα πιστεύω ότι είναι η ώρα (σ.σ.: για Δήμαρχος), όντας βαθύς γνώστης κάθε θέματος της πόλης μας…».

-«Φυσικά και δεν είναι αναγκαία και μάλλον είναι ανεπιθύμητη η κομματική στήριξη…».

-«Οράματα έχω για την πόλη μας αλλά πρώτα θα την συμμαζέψουμε και μετά θα δούμε τα μεγαλεπήβολα σχέδια όχι του αύριο αλλά του μεθαύριο».

- «Η σημερινή Διοίκηση δεν είδε συνολικά την πόλη. Έκανε ωραία -όπως και όλοι οι προηγούμενοι- έργα, αλλά επιλεκτικά».

-«Βλέπω μια Θεσσαλονίκη που με συνέργεια όλων, χωρίς δογματισμούς και «αλάθητα» ή «θέσφατα», ανασυγκροτείται».

-«Η συνθήκη των Ψαράδων της μεγάλης Πρέσπας με βρίσκει τελείως αντίθετο για ιστορικούς λόγους».
Αυτά είναι ορισμένα σημεία της συνέντευξης που παραχώρησε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» και το
www.typosthes.gr.

Ο Χάρης Αηδονόπουλος, σε μια «εφ’ όλης της ύλης» συνέντευξη για να «ξαναανακαλύψουμε» τον ίδιο και τις ιδέες του για τη Θεσσαλονίκη που οραματίζεται…  

 

ΕΡ. Κύριε Αηδονόπουλε, έχετε υπηρετήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση τόσο σε πρώτο όσο και σε δεύτερο βαθμό, για 27 ολόκληρα χρόνια, όπως έχετε πει "χωρίς κανένα ψόγο". Πιστεύετε ότι ήρθε πλέον η ώρα και για το αξίωμα του Δημάρχου Θεσσαλονίκης;

ΑΠ. Δεν αυτοεπαινούμαι αλλά είναι η ειδοποιός διαφορά στην αποπειρούμενη γενικευμένη απαξίωση των πολιτικών. Ναι, ξεκάθαρα πιστεύω ότι είναι η ώρα όντας βαθύς γνώστης κάθε θέματος της πόλης μας και των δομών της Αυτοδιοίκησης.

 

ΕΡ. Είστε υποψήφιος με την παράταξη "Synergeia Πρώτα η πόλη μας". Αιτιολογείστε μας τη λέξη "Synergeia" στον τίτλο της παράταξής σας...

ΑΠ. Σημαίνει ότι έχοντας πρόσωπο και αμοιβαία εμπιστοσύνη με τις άλλες αρχές αλλά και με ιδιωτικούς φορείς και κύρια με τους συμπολίτες μου, παρακάμπτουμε αγκυλώσεις, γραφειοκρατία και αβελτηρίες του δημοσίου για το κοινό καλό.

 

ΕΡ. Έχοντας δηλώσει ότι "με δεδομένο ότι το χρίσμα αφορά μόνο τους μαθητές του Χριστού -τους δόθηκε μια φορά, το 33 μ.Χ. - και φυσικά την Εκκλησία ως μυστήριο", θεωρείτε ότι η παράταξή σας δεν έχει την ανάγκη κάποιας πολιτικής υποστήριξης;

ΑΠ. Φυσικά και δεν είναι αναγκαία και μάλλον είναι ανεπιθύμητη η κομματική στήριξη διότι έχουμε πολλά δείγματα όπου η κομματική επιταγή δεν επέτρεψε ανάδειξη προβλημάτων της πόλης μας.

 

ΕΡ. Θεωρείτε ότι ο εναγκαλισμός των υπηρετούντων τις Περιφέρειες και τους Δήμους με την εκάστοτε κεντρική κυβέρνηση, λειτουργεί ως τροχοπέδη ή όχι, στην επιτέλεση του έργου τους;

ΑΠ. Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη εναγκαλισμού της Αυτοδιοίκησης με οποιονδήποτε διότι είναι θεσμοθετημένα όσα δικαιούμαστε από την Πολιτεία. Αν το κάτι παραπάνω σε εμάς είναι σε βάρος άλλων είναι μάλλον άδικο και θα προκαλέσει έριδες.

 

ΕΡ. Έχετε πει ότι "ο νέος νόμος που καθιερώνει την απλή αναλογική σε Δήμους και Περιφέρειες έχει τουλάχιστον ένα καλό, αυτό της λιγότερης αλαζονείας...". Άρα είστε υπέρμαχος του συστήματος της απλής αναλογικής με το οποίο και θα διεξαχθούν οι προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές; 

ΑΠ. Τονίζω ότι εμείς ξεκινήσαμε πριν 1,5 χρόνο, όταν η απλή αναλογική και ο Κλεισθένης δεν υπήρχαν, άρα δεν «είδαμε φως και μπήκαμε». Εδώ θα φανεί πια ξεκάθαρα ποιος είναι για την πόλη διότι το να καταψηφίσεις π.χ. μια ασφαλτόστρωση που βελτιώνει την ποιότητα ζωής συνολικά, δείχνει ότι συμμετέχεις υστερόβουλα.

 

ΕΡ. Έχετε πει ότι "ο Δήμος Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, μεταξύ άλλων στους τομείς της καθαριότητας και του πρασίνου και πως «η διοίκηση οφείλει να παράξει έργο για κάθε ένα δημότη σε κάθε γωνιά του δήμου...». Μιλήστε μας αναλυτικά για το σχέδιό σας, για το όραμά σας για τη Θεσσαλονίκη του αύριο. Ποιες οι προτεραιότητές σας; Ποιο ή ποια πιστεύετε ότι είναι τα δυνατά σας σημεία, ώστε να κερδίσετε τους Θεσσαλονικείς στην κάλπη;

ΑΠ. Δυστυχώς ένα πρόγραμμα 110 σελίδων δεν χωράει στην εφημερίδα. Συμπυκνωμένα θα πω ότι η καθημερινότητα είναι η προτεραιότητά μας στις εκφάνσεις της καθαριότητας, του περιβάλλοντος, της κοινωνικής πρόνοιας, της ευταξίας και της ευνομίας, της οδοποιίας, της συμμετοχής των νέων έχοντας τους οδηγούς και όχι ακολούθους, της συνέργειας για την οικονομική ανάκαμψη με τους πνευματικούς και επαγγελματικούς φορείς της Θεσσαλονίκης και φυσικά τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό με γνώση της Ιστορίας συνολικά.

Το δυνατό μου σημείο είναι η εμπειρία και η απόδειξη ότι από όποια θέση υπηρέτησα ευόρκως ολοκλήρωσα ότι μου ανατέθηκε με απόλυτο σεβασμό στο δημόσιο χρήμα ανυστερόβουλα για το κοινό καλό. Οράματα έχω για την πόλη μας αλλά πρώτα θα την συμμαζέψουμε και μετά θα δούμε τα μεγαλεπήβολα σχέδια όχι του αύριο αλλά του μεθαύριο.

 

ΕΡ. Ποια η άποψή σας για τον μεγάλο αριθμό υποψηφίων δημάρχων στη Θεσσαλονίκη; Είστε από την πλευρά σας έτοιμος για συνεργασίες;

ΑΠ. Οι συνεργασίες μετεκλογικά είναι δεδομένες και με την ταπεινή μου γνώση συμβουλεύω να υπάρχει πολιτισμένη προεκλογική περίοδος διότι όσοι μιλήσουν ή ενεργήσουν απαξιωτικά για τους ανθυποψηφίους ας μην προσδοκούν σε συγκλίσεις μετεκλογικά.

 

ΕΡ. Μιλήστε μας για τους ανθρώπους που συγκροτούν το ψηφοδέλτιό σας. Στοχεύετε σε ένα ψηφοδέλτιο πολυσυλλεκτικό; Πόσο χώρο δίνετε στους νέους και στις γυναίκες;

ΑΠ. Είναι όλες και όλοι καθημερινοί, ουσιαστικοί άνθρωποι, εργαζόμενοι και όχι διάττοντες αστέρες που από την πείρα μου σε πολλά Δημοτικά Συμβούλια μόνο προεκλογικά ήταν παρόντες λειτουργώντας σαν συλλέκτες τυχαίων ψήφων λόγω της «φήμης» τους. 50% των υποψηφίων είναι γυναίκες και νέοι κάτω των 30 ετών.

 

ΕΡ. Θα θέλαμε την κριτική σας για τη σημερινή διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και τον Γιάννη Μπουτάρη. Πώς θα βαθμολογούσατε τον …απερχόμενο, δήμαρχο;

ΑΠ. Η σημερινή Διοίκηση δεν είδε συνολικά την πόλη. Έκανε ωραία -όπως και όλοι οι προηγούμενοι- έργα, αλλά επιλεκτικά. Ο Τουρισμός είναι το θετικότερό της και όχι το δήθεν άνοιγμα και η εξωστρέφεια της πόλης που ήταν πάντα ανοικτή, εξωστρεφής όντας σταυροδρόμι θρησκειών, λαών και πολιτισμών. Δεν είναι μόνο η Θεσσαλονίκη της δολοφονίας Λαμπράκη και Πολκ, είναι και η Θεσσαλονίκη του Μπεναρόγια, της Φεντερασιόν, του Αναγνωστάκη, του Χριστιανόπουλου, έχει στα θετικά και στα αρνητικά της ότι αναλογεί σε κάθε πόλη του κόσμου και η αποσπασματική χρήση της Ιστορίας μόνο διχασμό γεννά. Να θυμίσω ότι ο δήθεν συντηρητικός Αηδονόπουλος ως Αντιδήμαρχος Πολιτισμού έκανε συναυλία στα 70 χρόνια του Μάη του 36 ενώ ουδείς άλλος πριν ή μετά, ανέδειξε τη μνήμη.

 

ΕΡ. Εάν είστε εσείς ο νικητής των εκλογών, πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα της Θεσσαλονίκης με δήμαρχο εσάς;

ΑΠ. Δεν ξέρω τι θα προλάβω να δω έχοντας τόση δουλειά γιατί όπως είναι γνωστό όντας ψηλά στην πυραμίδα πάντα κάνω επικουρικά κάθε τι, χωρίς να λέω ποτέ «είναι δουλειά άλλων». Βλέπω μια Θεσσαλονίκη που με συνέργεια όλων, χωρίς δογματισμούς και «αλάθητα» ή «θέσφατα», ανασυγκροτείται.

 

ΕΡ. Πόσο αναγκαίο θεωρείτε το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη και κατά πόσο πιστεύετε ότι είναι χρήσιμο για την πόλη; Μήπως το ΥΜΑ-Θ και ο ρόλος του είναι υπεραρκετά;

ΑΠ. Δεν το θεωρώ αναγκαίο σε καμιά περίπτωση γιατί ότι δικαιούται η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία, η Θράκη αλλά και κάθε μύρος της Ελλάδας δεν πρέπει να γίνεται με διαμεσολάβηση τοπαρχών φεουδαρχών, κλπ αλλά να είναι αυτονόητο, ισότιμα.

 

ΕΡ. Επισημαίνουν πολλοί, ότι το Προσφυγικό – Μεταναστευτικό, είναι μέγιστη εθνική πρόκληση. Ως και συντονιστής Κοινωνικής Συνοχής και Μεταναστευτικού – Προσφυγικού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πώς εκτιμάται το όλο θέμα;  

ΑΠ. Η ισόρροπη κατανομή των μεταναστών σε όλη την Επικράτεια για όσο καιρό βάσει διεθνών συνθηκών υποχρεούμαστε να δηχθούμε είναι αναγκαία για να μην υπάρχουν θέματα ξενοφοβίας η γκετοποίησης που δυστυχώς η παρούσα κυβέρνηση τα αγνόησε παρά τις υποδείξεις μου. Ο εποικισμός της Μακεδονίας ολοκληρώθηκε το 1925 με την ανταλλαγή πληθυσμών και δεν είμαστε αποθήκη ψυχών.

 

ΕΡ. Μετά την ψήφιση της Συμφωνία των Πρεσπών από την Ελληνική Βουλή, πώς βλέπετε την επόμενη μέρα;

ΑΠ. Η συνθήκη των Ψαράδων της μεγάλης Πρέσπας με βρίσκει τελείως αντίθετο για ιστορικούς λόγους. Δεν υπήρξε ποτέ ξεχωριστό Έθνος Μακεδόνων ούτε Μακεδονική γλώσσα αλλά μια Βουλγαρική διάλεκτος κοινή σε όλα τα Βαλκάνια. Το 1925 όσοι κάτοικοι της Μακεδονίας ένοιωθαν Βούλγαροι μετοίκησαν εκεί και όσοι ένοιωθαν Έλληνες από την Ανατολική Ρωμυλία ήρθαν στην Ελλάδα. Επαναλαμβάνω ότι η μη απόδοση των γαιών των ανταλλάξιμων Οθωμανών στους γηγενείς αλλά στους Ρωμιούς της Ανατολής που κατέλειπαν εκεί τις περιουσίες τους, ήταν ο λόγος της περιχαράκωσης όσων Βουλγαρόφωνων απέμειναν στη Μακεδονία, Ελληνόφρονων φυσικά, διότι άλλως θα είχαν μεταβεί στη Βουλγαρία. Η ένταξη στην Κατοχή και στον μετέπειτα τραγικό Εμφύλιο σε αντίπαλα στρατόπεδα ύψωσε τείχη και γέννησε διχασμό που απερίσκεπτα προκαλείται και σήμερα. Εύχομαι -και θα δουλέψω και σε αυτόν τον τομέα- να σταματήσει η πόλωση με γνώμονα την Αλήθεια και όχι την μικροκομματική καπηλεία καινοφανών θεωριών ή ιδεοληπτικών θέσεων. Ως Ιατρός άλλωστε, έχω  άποψη και δυνατότητα θεραπείας και πρόληψης.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ως τζαμί λειτουργεί από σήμερα η Μονή της Χώρας – Τι δήλωσε στα εγκαίνια ο Ερντογάν
Tα ψηφιδωτά στους τοίχους στον χώρο της προσευχής καλύφθηκαν, ενώ καθορίστηκε περιοχή που θα την επισκέπτονται οι τουρίστες με ξεναγό
Ως τζαμί λειτουργεί από σήμερα η Μονή της Χώρας – Τι δήλωσε στα εγκαίνια ο Ερντογάν